Saako lapselle ostaa etäkotiin käytetyn fillarin vai pitääkö olla uusi?
Kommentit (8)
Mutta sai 7-vaihteisen käytetyn, melko sporttisen pyörän. Käyttökertoja ehkä 10-20/vuosi. Hän on 135cm pitkä eli ehkä 2 kesää menee pyörällä ja sitten saa ostaa uuden.
Kamala pettymys vaan, sanoi ettei halua olla enää missään tekemisissä, ellei saa sitä ihanaa uutta valkoista.
poikien käytetty 5 vaihteinen pyörä myynnissä. Meni sinne oman hyväkuntoisen pienen pyöränsä kanssa ja kysyi saisiko vaihdettua sen omaansa ja paljonko joutuu maksamaan väliä. Naapuri vaihtoi päikseen. Arvaa oliko tyttö onnellinen. Puunasi pyörää isänsä kanssa ja ei ollenkaan haittaa, vaikka on poikien vanha pyörä.
löytyvät sekä etä- että lähivanhemman luota.
mutta erittäin hyviä ja mieluisia käytettyjä kylläkin. Käytettyjäkin ostaessa voi olla laatutietoinen sekä valikoiva ulkonäön suhteen. Meidän tapauksessa juuri laatu laittoi ostamaan käytetyn, uuteen vastaavaan ei olisi ollut haluja pistää niin paljon rahaa.
Joten vastaus on kyllä voi ostaa käytetyn.
Miksi etävanhemman pitäisi se uusi hieno valkoinen fillari ostaa? Miksi ei kelpaa se käytetty ja hyvä? Minkä ikäinen? Etä osti tämän käytetyn? Miksi et itse osta sitä uutta sinne etäkotiin? Mistä lapsi on saanut päähänsä, että vain uusi on hyvää ja vain uusi kelpaa? Ja että se on oltava siellä etäkodissa, se uusi, kallis, jolla on mitättömän vähän käyttökertoja?
Mulla on 7 v poika, kolmas fillari on nyt. Kaikki käytettyjä. Kypärät ostan uutena. Kun oma fillari oli rikki, korjaamista odotellessa lapsi polki isänsä lapsuusaikaisella ikivanhalla fillarilla. Se oli ehjä, toimiva, sopivan kokoinen, tosin jokunen pinna katkennut, mutta aivan ikivanha. Eikä hävennyt, ei valittanut, eikä kiusattu.
Ostettiin miehen kanssa tytölle muutaman vuoden käytetty Nopsa. Pitää vaihtaa kumit. Veljellä on vastaavassa kunnossa oleva pyörä, ostettu käytettynä.
Tyttö ite sanoi iskälle, että ei halua tulla enää meille ellei ole uutta valkoista maastopyörää 21 vaihteella odottamassa. No valitettavasti ei ole.
mä voin ostaa sen sit parin vuoden päästä, kun jää pieneksi.