Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö vuosittain gynekologilla?

Vierailija
05.06.2011 |

Mulla edellisestä käynnistä 5 v aikaa. Pitäisi varmaan mennä. Papa on otettu 2 v sitten kun täytin 40. Paljonko papan otattaminen yksityisellä maksaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tosin mun gyne sanoi, että vakituisessa suhteessa olevan 38-vuotiaan ei tarvitse käydä kuin joka toinen vuosi.

En muista mitä papa maksoi viimeksi, mutta ei se kamalan kallis ollut...

Vierailija
2/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka vuosi silmä-, korva- tai muullakaan lääkärillä. Käytkö sinä? Onko seksuaaliterveydessäsi jotakin erityisempää huolehdittavaa?

Papani on ollut aina I-luokkaa. Perinnöllisiä hormonaalisia syöpiä ei myöskään ole suvussani havaittu. Minulla ei ole todettu sukupuolitauteja ja harrastan seksiä vain mieheni kanssa. Mieheni on uskollista laatua. Gynenikään mielestä ei tarvitse käydä joka vuosi.

Gynejen tehtävänä on pelotella sopivasti riskiryhmiä käymään tarkastuksissa useammin. 30 v iässä olevalle naiselle gynen tehtävänä on muistuttaa myös hedelmällisyyden heikkenemisestä iän myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kohdunkaulan syöpä voi olla piilevänä, vaikkei oireita olisikaan.

Vierailija
4/4 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran gynellä, yksityisellä. Olen 35 v. Muuten olen käynyt vain neuvolassa, jossa on otettu papat joskus vuosittain, joskus useammin tai sitten harvemmin (siis terkkari/sairaanhoitaja ottanut). Muutaman kerran on neuvolassa joku arvauskeskuslääkäri tehnyt sisätutkimuksen. En kyllä tajua, miksi pitäisi vuosittain käydä, jos mitään ongelmia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi