Miten te kestätte se kun lapset ravaavat koko ajan
Kommentit (36)
En ole ennen tätä avausta ajatellut, että se jotakin voisi haitata!
Ollaan joko ulkona tai sisällä - WHAT?!?! Eikö teillä lapset saa elää normaalia elämää? Ai niin, ei varmaan saa myöskään kiipeillä, huutaa, juosta....
Siis miksi ollaan joko sisällä tai ulkona? Onko vaikeaa nousta tietokoneen ääreltä avaamaan ovi vai mikä on hankalaa?
Meillä 5- ja 6-vuotiaat ei vielä ole harrastaneet tuota, joten ei ole ollut siinä kestämistä. Oven väliin jäävät kyllä usein seisomaan ja selittämään asioitaan, ja se ei meillä käy, koska ovesta tulee kamalasti kärpäsiä sisään. Siitä sanotaan, ja uskon lasten oppivan tänäkin kesänä tuon nopeasti.
Ei haittaa, miksi haittaisi?
Kertokaa oikeasti, en tidä miksi pitäisi haitata? Lapsi 6v
Ei haittaa, miksi haittaisi? Kertokaa oikeasti, en tidä miksi pitäisi haitata? Lapsi 6v
Mutta jos ravaisivat, niin voisin kuvitella, että alkaisi ottaa päähän, kun vauva heräilisi siihen ovien rämäyttelyyn.
mua ainakin ärsyttää myös aivan suunnattomasti. Ulkona juostaan paljain jaloin ja sit niillä likasilla jaloilla juostaan valkosella matolla hakemassa milloin mitäkin.
Lisäksi seurustellaan siinä oven raossa jatkuvasti, kun joku on hakemassa ulos. Ja kun omat lapset juoksee sisälle, niin takuuvarmasti joku kaveri jää siihen ovenrakoon nököttämään.
Niin voisiko joku nyt kertoa miten se haittaa?
Av-mamman lapsi pyytää päästä ulos, mamma laittaa lapsen pihalle ja istuu koneen ääreen, kohta soi ovikello, lapsi haluaa vessaan. Lapsi menee takaisin pihalle ja kohta soi ovikello, voiko tulla kaverin kanssa sisälle, tulevat sisälle. Hetken päästä menevät taas ulos. Av-mamma havahtuu koneen äärestä ovikellon ääneen ja on jo täynnä ovista ravaamista... Rankkaa on av-mamman elämä. =D
Niin voisiko joku nyt kertoa miten se haittaa?
Av-mamman lapsi pyytää päästä ulos, mamma laittaa lapsen pihalle ja istuu koneen ääreen, kohta soi ovikello, lapsi haluaa vessaan. Lapsi menee takaisin pihalle ja kohta soi ovikello, voiko tulla kaverin kanssa sisälle, tulevat sisälle. Hetken päästä menevät taas ulos. Av-mamma havahtuu koneen äärestä ovikellon ääneen ja on jo täynnä ovista ravaamista... Rankkaa on av-mamman elämä. =D
koska me aikuisetkin kuljemme normaalisti ulos ja sisään näin kesäaikaan paljon. Takaovet ovat auki ja niistä saa kulkea, ei etuovikaan ole lukossa joten siitäkin pääsee vapaasti.
hakemaan vettä. Ihanat kurajäjet koko kämpässä niistä märistä jaloista.
Vaikka jotain ei itseä ravaaminen haittaisi, niin kai jokainen pystyy aivojaan sen verran aktivoimaan, että voi kuvitella, miten jossain perheissä joissain olosuhteissa jonkinasteinen ylenpalttinen ravaaminen voi haitatakin!
ja lapset ramppaavat ulos ja sisään yhtenään. Kaikki muksut ovat jo niin isoja, ettei heitä tarvitse pukea tai autella, ei ole siitä kyse.
Meillä on niin typerä pohja tässä rivariasunnossa, että etuovelta on suora yhteys olohuoneeseen, jossa minulla on työpiste. Muualle työpöytä ei mahdu. Se oven kolina käy hermoille, kun itse yrittää saada töitä tehtyä (olen siis kääntäjä). Joskus tulee mieleen, että pyöröovi olisi aika kätevä. Ainakin se olisi äänetön. Lapset sinällään eivät häiritse minua, se riesa johtuu enemmänkin ulko-oven jatkuvasta paukkeesta.
Ramppaaminen ei häiritse yhtään silloin kun olen saanut työni tehtyä. Työstressi ja aikataulut lähinnä aiheuttavat tuota ärsyyntymistä.
miksi se ovi pitääkin paiskata väellä ja voimalla kiinni?
Ristiveto on aivan hirvee ja ovet ja ikkunat paukkuu ja verhot heiluu niin, että meinaa verhotangot irrota.
miksi se ovi pitääkin paiskata väellä ja voimalla kiinni?
Mutta siinä on se hyvä puoli, että ovi menee varmasti kiinni, eikä jää vahingossa raolleen.
lapsi kulkee siitä, ovi on yleensä auki. Sisäoven sulkee menessän. Ei tuo haittaa.