Ihan rauhassa saatte soitella ja valittaa lastenne numeroista
niin paljon kuin haluatte. Voitte laittaa myös sähköpostia.
En vaan vastaa työpuhelimeen enkä käytä työsähköpostia noin kahteen kuukauteen että palataan asiaan sitten elokuun puolivälissä kun lomani on ohi. Kiiiiiiiitoooos!
ope
Kommentit (7)
Tämä on hullunmaailman palsta. Ei kukaan täällä oikeasti tee asioita joita hihkuu, eikä soita mihinkään.
Kunhan nyt ottavat iltalääkkeensä, niin rauhoittuvat.
Ja yleensä se menee niin, että niiden lasten vanhemmat joilla on vaikeuksia, eivät piittaa lastensa koulunkäynnistä tuon taivaallista. Yhtäkin isää jahtasin toista kuukautta varmistaakseni että pojan nelosvaroitukset on menneet perille, mutta isää ei kiinnostanut pojan tilanne ollenkaan. Äitiä vielä vähemmän. Niinpä tulee sitten molemmille yllärinä, että poika tuplaa ysin. Kumpikaan vanhempi ei ollut kevätjuhlassa.
ope
Ja yleensä se menee niin, että niiden lasten vanhemmat joilla on vaikeuksia, eivät piittaa lastensa koulunkäynnistä tuon taivaallista. Yhtäkin isää jahtasin toista kuukautta varmistaakseni että pojan nelosvaroitukset on menneet perille, mutta isää ei kiinnostanut pojan tilanne ollenkaan. Äitiä vielä vähemmän. Niinpä tulee sitten molemmille yllärinä, että poika tuplaa ysin. Kumpikaan vanhempi ei ollut kevätjuhlassa. ope
Olen itse vain vanhempi, mutta elämää seuranneena tiedän tuonkin. Asutaan hyvällä asuinalueella, mutta evvk-vanhempien lapset varastelevat kaupoista ja häiriköivät. Lukuisat kotikirjeet koulusta ja poliisien vierailut eivät hetkauta.
Olen itse ollut maineikkaassa Normaalikoulussa oppilaana ja kokenut kaiken. Merkkivaatteet niskassa ja kiusattiin niin paljon, että naisopettajatkin itkivät tunneilla.
hypervanhemmat opelle.
Koittakaas nyt vähän tsempata muun maailman tasolle.
omien lasten opettajat ovat aina sanoneet, että olipa hyvä kun soitit kun on ollut jotain ongelmaa. Se on sitä kodin ja koulun yhteistyötä.
Silti suurin osa opettajista näkyy ainakin täällä olevan sellaisia, että eivät halua edes kuulla vanhemmista mitään. Jos heille soittaa niin on ruikuttava Nico-Petterin äiti.
Ehkä heillä juuti siksi onkin aikaa roikkua täällä ja ne töitään huolellisemmin tekevät antavat vanhempien pitää yhteyttä heihin.
Juuri eräs opettaja viime viikolla sanoi, että olipa todella hyvä kun uskalsin eräästä asiasta hänelle tulla puhumaan. Että opettajat ei voi aina kaikkea huomata ja on ensiarvoisen tärkeää, että vanhemmat kertovat tälllaisista asioista, mistä puhuin hänelle.
Mutta olen huomannut vuosien varrella, että on opettajia ja "opettajia". On luokanvalvojia, jotka sanovat heti, että nostavat kädet pystyyn kun eivät voi mitään. On luokanvalvojia, jotka sanovat, että eivät kauan katso teinien selittelyä vaan tarttuvat toimeen aika äkkiä ja alkavat selvittää, mistä luokan ongelmat johtuvat.
Tällaisen jälkimmäisen kanssa juuri keskustelin viime viikolla. Tuollainen aiempi on myös ollut lapsellani luokanvalvojana ja hän on samanlainen kuin ap: Ei kannata turhaa soitella ja kitistä, ei sun kakaras saa kuitenkaan erityiskohtelua ja kun en mitään millekään edes voi niin mitä vaikuttaa yrittää.
Sellaiset opettajat, jotka ottavat harteilleen koko maailman murheet kuin Jeesus Kristus (eivät ehdi edes netin keskustelupalstoja seuraamaan...), ovat pian entisiä opettajia, sairauseläkkeellä veronmaksajien niskoilla.
Terveesti työhönsä - aika vaatimattomalla palkalla - suhtautuvat opettajat toimivat koko yhteisönsä parhaaksi hoitamalla moitteetta työnsä alistumatta olemaan kaikenmaailman mammojen ja pappojen holhottavina.
Oot lomasi ansainnut, nauti ammattisi ainoasta hyvästä puolesta!