Mitä vikaa siinä kokoomus-keskusta hallituksessa oli??
Sehän oli esim. 20 vuoteen ainoa hallitus, joka oikeasti onnistui kaventamaan tuloeroja.
SDP:n aikaan tuloerot kasvoi kovasti, ja sdp:llä muutenkin outo taktiikka verottaa työtä rankasti. Ja jakaa sitten sossutukia.
Haluaako ne ettei kukaan tee työtä?
Mä en oikein ole huomannut, että mikä täällä oli niin huonosti edellisen hallituksen aikaan?
Kommentit (42)
Oli tosi innoissaan, kun saatiin Kokoomus hallitukseen ja odotti monia muutoksia. Mutta miehelle tärkeät asiat itse asiassa romutettiinkin. En muista kaikkia asioita, joista hän on purnannut (en ole hänen kanssaan asioista samaa mieltä, niin en aina jaksa kuunnella), mutta ainakin hän on valittanut kovasti esim. autoveroista ja suunnitelluista ruuhkamaksuista ja on ollut pettynyt moneen omaisuuteen liittyvään verotukseen. Mieheni valittaa juuri sitä, että hän äänesti Kokoomusta siksi, että meillä on sitä omaisuutta, jota haluamme turvata, ja Kokoomus on viime hallituskaudellaan ollut kaikkea muuta kuin keskituloisten puolustaja. Ei siis äänestänyt Kokoomusta enää tänä vuonna. Minä en halua hallitusta, jossa on mukana SDP. Olen aivan järkyttynyt heidän leikkaustavoitteistaan ja pyrkyrismistään. Mitä tahansa voidaan sanoa ja tehdä, jotta päästään hallitukseen ja koko ajan on oltava niskaote kaikesta ja kaikista. En voi sietää tuollaista aggressiivista pyrkyrismiä. SDP on valmis hankalien leikkausten edessä leikkaamaan yksinomaan lapsiperheiltä ja rokottamaan juuri sitä keskiluokkaa, joka käy töissä ja maksaa veroja ja joilla on tulevaisuuden veronmaksajat kasvatuksen alla. En väitä, etteikö lapsiperheiden tukia saisi leikata - kyllä saa ja täytyykin, mutta kyllä niiden leikkausten pitää ulottua vähän tasaisemmin kaikille yhteiskunnassa. Menetin täysin kunnioitukseni Jutta Urpilaista kohtaan tämän viikon tapahtumien valossa, ja minua oksettaa ajatus, että siinä on kenties uusi pääministerimme. No, eipä tarvitse enää ensi vaaleissa miettiä, pääsevätkö hallitukseen vai ei, kun jo nyt on noin ahneita. Vaalirahakohut yms. ryvettävät kyllä kaikkia poliitikkoja, ei ne ay-rahat ole yhtään sen kummoisempia kuin jonkun yrityksen rahat. En laittaisi näitä tapauksia vain Keskustan tai Kokoomuksen kontolle. En tällä hetkellä arvosta kovasti poliitikkoja - useimmat lupailevat vain tyhjää. Mieheni äänesti Perussuomalaisia saadakseen aikaan muutosta. Häntä ei voinut vähempää kiinnostaa tuo Portugalin tukipaketti, koska siinä on kyse kuitenkin Suomen maineesta ulkomaille ja kansainvälisestä yhteistyöstä. Hän halusi muutosta kotimaan politiikkaan. No, Persutkin sitten ottivat ja pettivät, kun nostivat yhden vaalilupauksensa ylitse muiden. Ei kysytty siinä äänestäjien mielipidettä. Täytyy kuitenkin toivoa, että suurimmat uudistusten meuhkaajat, Persut ja SDP saavat nyt sen hallituksen muodostettua, ja nähdään, millainen kupla puhkeaa. Koska kyllähän tuo kupla puhkeaa. Ei voi luvata kaikkea hyvää oikealle ja vasemmalle ja todeta sitten niin kuin Timo Soini totesi tällä viikolla, että kaikesta muusta voidaan neuvotella paitsi tukipaketista. Näinkö siis poliitikko toimii? Ottaa yhden asian ja nostaa sen jalustalle, muihin asioihin voidaan sitten pyyhkiä jalat.
mullakin on se fiilis, että vaikkei kokoomus nyt olisi niin hyvä, niin SDP:n temppuilu on ihan järkkyä, ja Persuilla kanssa outoa että jaksavat tuosta euromaiden tukemisesta vouhkata ihan kuin se olisi maailman tärkein asia.
MInäkin olen tosi pettynyt oikeastaan kaikkiin, mutta kaikista huonoista vaihtoehdoista eniten huonoilta tuntuu kuitenkin tällä hetkellä SDP ja Persut. Vihreisiinkin olen tosi pettynyt (joita äänestin toissa kerralla.)
ap
Ymmärrän tietynlaisen poliittisen pelin esim. Vihreidenkin kohdalla sen, että hallituskokemusta on hyvä saada tai muuten ollaan samassa tilanteessa kuin Persut nyt. Ymmärrän myös sen (mitä Timo Soini ei aiemmin tajunnut mutta nyt sitten ehkä liiankin hyvin), että omista periaatteista on joskus luovuttava, jotta saadaan toisia asioita läpi esim. Vihreiden pääsy hallitukseen, joka kuitenkin teki monta Vihreiden periaatteiden vastaisia päätöksiä, poiki kuitenkin kokemusta, joka on arvokasta omalla tavallaan.
Mutta en siedä sitä, että ollaan valmiita mihin tahansa periaatteiden polkemiseen yhden tai kahden asian takia. Joustoa ja kompromisseja on pakko tehdä kaikkien puolueiden, jotka mielivät hallitukseen, mutta ihan kaikkea ei voi myydä eikä ihan kaikella saa tai voi kiristää.
Kyllä, olen pettynyt myös Vihreiden toimintaan. Tuntuu, että puolueet käyvät jotain sairasta valtataistelua, jossa ollaan valmiita vastustajaa lyödäkseen myymään omia periaatteitaan tuosta vaan. Jos ei muuta, niin haluan hallitukseen poliitikkoja, joilla on oikeasti näkemystä, kykyä luovia vaikeiden päätösten edessä mutta pitää silti omat tavoitteet näkyvissä. Olen kyllästynyt suosiota ja valtaa tavoitteleviin poliitikkoihin, jotka vain kalastelevat mutta ovat valmiit heittämään saaliinsa pois vain, jotta se viereinen kalastaja ei saa isompaa kalaa tai ylipäätään kalaa.
mullakin on se fiilis, että vaikkei kokoomus nyt olisi niin hyvä, niin SDP:n temppuilu on ihan järkkyä, ja Persuilla kanssa outoa että jaksavat tuosta euromaiden tukemisesta vouhkata ihan kuin se olisi maailman tärkein asia.
MInäkin olen tosi pettynyt oikeastaan kaikkiin, mutta kaikista huonoista vaihtoehdoista eniten huonoilta tuntuu kuitenkin tällä hetkellä SDP ja Persut. Vihreisiinkin olen tosi pettynyt (joita äänestin toissa kerralla.)
ap