Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on viidennellä ja olen aktiivisesti mukana

Vierailija
04.06.2011 |

vanhempien puuhastelussa. Jokaisessa vanhempainillassakin olen käynyt. Ja nyt näin yhdet vanhemmat eka kertaa elämässäni, kun tulivat todistusten jakoon! Ajattelin, että ovat tulleet väärään luokkaan ja lähtevät pois, mutta eivät vaan lähteneet. Miten ihmeessä ovat pystyneet välttelemään vanhempien tilaisuuksia näin pitkään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma vie minulta useimmat illat ja harvoin ehdin mihinkään vanhempainiltoihin. Joidenkin lasten vanhempia en ole koskaan nähnyt, mutta kiitos tämän palstan nyt ymmärrän missä nuo puuttuvat vanhemmat luuraa. Vanhempainilloissa tietenkin tai kotona kiillottamassa kruunuaan ja kilpailemassa parhaan vanhemman tittelistä.

Vierailija
2/22 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta turhat hömpät ei.vanhenpainiltojenkin asiasta puolet turhaa jotka voisi muuten tiedottaa. onneksi täällä on muitakin joita ei inspaa turhat hömpötykset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei kiinnosta osallistua kaiken maailman kissanristiäisiin. Olen itse koulumaailmassa työssä ja siksi osallistun kaikenlaisiin tilaisuuksiin ja "puuhasteluihin". Kannustan lapsiani harrastamaan kohtuullisesti, osallistun läksyjen tekoon, mutta kannustan myös omatoimisuuteen ja itsenäisyyteen.

Erittäin ahdistavana pidän niitä vanhempia (lue: kotiäitejä, työttömiä äitejä jne.), jotka arvostelevat muita vanhempia sen mukaan, kuinka usein he osallistuvat vanhempainyhdistys- yms. toimintaan. "Puuhasteluun" osallistuminen ei ole mikään vanhemmuuden mitta!!

Vierailija
4/22 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään vanhempainillat. Mun kuopus menee kolmannelle enkä ole vanhempainilloissa tai todistustenjaoissa käynyt, joten ei mua varmaan monikaan tytön kavereitten vanhemmista tunnista. Koulun juhlissa käyn joskus, mm. tänä keväänä kävin.

Vierailija
5/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita puuhasteluja?

Minä ainakin tiedän, että lapseni luokan vanemmista monella on vuorotyö, on työreissuja, yrittäjiä, lasten harrastuksia joten aina se yhteinen puuhastelu luokan vanhempien kanssa ei onnistu:) Ei se tarkoita etteikö voisi silti hyvinkin olla lapsen koulunkäynnistä kiinnostunut.

Vierailija
6/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä vanhempainvartteja kerta vuodessa. Ja joulujuhliin en ole päässyt töiden vuoksi.

Vierailija
7/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänenkin luokallaan on yksi oppilas, jonka vanhempia en ole koskaan nähnyt vanhempainilloissa tai muissa tapahtumissa. Joitakin vanhempia ei lasten koulunkäynti kiinnosta!

Vierailija
8/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetty diskoja, kirpparia, omat luokan pikkujoulut, yökoulua, oppilaat vastaan vanhemmat-urheilukisat ... ja sitten on nuo viralliset koulun vanhempainkokoukset n. kerran puolessa vuodessa.

ap

Vierailija
9/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetty diskoja, kirpparia, omat luokan pikkujoulut, yökoulua, oppilaat vastaan vanhemmat-urheilukisat ... ja sitten on nuo viralliset koulun vanhempainkokoukset n. kerran puolessa vuodessa. ap

nuo mainitsemasi puuhastelut eivät vaan vaikuta opintoihin ja niissä menestymiseen vähääkään. Diskot, pikkujoulut ja kirpparit kuulostavat lähinnä sellaisten perheiden puuhastelulta joilla ei liiemmälti harrastuksia tai muutakaan elämää ole. Ja mitä ihmettä tuo yökoulu on? en ole koskaan kuullutkaan. Onko se mahdollisesti joku yhteiskunnan tuki vanhemmille jotta saisivat sitä paljon puhuttua "parisuhdeaikaa" kun lapset ovat säilytyksessä koulussa? Ja eikö lasten olisi tarkoitus käydä koulua eikä vanhempien.

Vierailija
10/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetty diskoja, kirpparia, omat luokan pikkujoulut, yökoulua, oppilaat vastaan vanhemmat-urheilukisat ... ja sitten on nuo viralliset koulun vanhempainkokoukset n. kerran puolessa vuodessa.

ap

Vierailija
11/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhasteluun mulla ei ole aikaa eikä haluja. Mun lapset ovat koulussa oppiakseen, kaikki muu olkoon vapaaehtoista.

Vierailija
12/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko luokka oli koko yön koulussa makuupusseineen ja tekivät yhdessä ruuat siellä. Illan ohjelmana he olivat valinneet elokuvapajan ja tekivät illan aikana oman luokan elokuvan. Ja sitten heillä oli erilaisia kilpailuja. Telkkaria eivät katselleet, eikä tietokoneilla pelailtu. Ei vanhemmat olleet mukana tuolla, muuta kuin alkuillasta pizzantekovaiheessa auttamassa ja hankittiin tarvikkeita. Aamupalalle sitten lapset lähtivät koteihinsa. Ja heillä oli ollut hurjan kivaa.

Vierailija
13/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti oli yh ja aina töissä vanhempainillan aikaan tai kotona meidän muksujen kanssa. Ei ollut mahdollisuutta osallistua. Ymmärrän häntä, se oli raskasta aikaa. Mutta jos perheessä on sekä isä että äiti, niin kyllä jommalla kummalla pitäisi olla aikaa.

Vierailija
14/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaakin niin paljon, että niiden järjestäminen jo vaatii täyden iltatyön päivätyön lisäksi.

olisi hirveää jos sen lisäksi vielä pitäisi laukata kaikenmaailman luokan puuhasteluissa. Ei taitaisi aikani näin yksinhuoltaVana riittää.

Vierailija
15/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko luokka oli koko yön koulussa makuupusseineen ja tekivät yhdessä ruuat siellä. Illan ohjelmana he olivat valinneet elokuvapajan ja tekivät illan aikana oman luokan elokuvan. Ja sitten heillä oli erilaisia kilpailuja. Telkkaria eivät katselleet, eikä tietokoneilla pelailtu. Ei vanhemmat olleet mukana tuolla, muuta kuin alkuillasta pizzantekovaiheessa auttamassa ja hankittiin tarvikkeita. Aamupalalle sitten lapset lähtivät koteihinsa. Ja heillä oli ollut hurjan kivaa.

Ihan tiedoksi vain, että kaikki ei nyt säntää järjestämään sellaista. Lapset eivät ole vakuutettuja tuona aikana koululla ollessaan.

Vierailija
16/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole vakuutettuja tuona aikana koululla ollessaan.

Vierailija
17/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. :D

Vierailija - 04.06.11 11:26 (ID 12802913)

Lapset eivät ole vakuutettuja tuona aikana koululla ollessaan.

No ihan oman työni puolesta olen näitä joutunut setvimään, mutta äkkiäkös se asiasta tietämätöntä naurattaa.

Vierailija
18/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhkosin turhaan. Näköjään ei olekaan yhtä tiukat lait kuin päiväkotimaailman puolella.

Vierailija
19/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on mietityttänyt kun viimeksi on vanhemmat kutsuttu yhteen neljännen luokan alussa ja nyt loppui jo 5.luokka. On ollut koulun yhteisiä vanhempainiltoja 1-2krt vuodessa, mutta ei sinne mitenkään luokittain olla kokoonnuttu että edes tietäisi minkänäköisiä vanhempia lapsilla on, etenkin kun luokkajaot uusittiin juuri silloin neljännen alussa. Ihan hyvin voitais seistä peräkkäin lähikaupan kassajonossa eikä tiedettäis että takana on lapsen hyvän yhtävän vanhemmat.

Vierailija
20/22 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lasteni kanssa läksyt ja luen ja kannustan kokeisiin. MUTTA ei kiinnosta paskaan vertaan tulla teidän puuhasteluihin mukaan. Ei edes koulun vanhempainiltoihin. Hoidan oman osuuteni kotona mutta en kaipaa myyjäisiä tai muuta kirpputoria muiden vanhempien kera.

Jos tarvitaan rahaa, maksan sen omasta pussista ilman kälysiä pullanmyyntejä.

En halua myöskään teistä muista vanhemmista mulle kavereita, se tulee luonnostaa lasten kautta ilman koulun väliintuloa.

Pitäkää pullakestinne, en tule myymään, enkä leivo pullaa. En myöskään myy pesuaineita tai sukkia.

Ja ihmetelkää vaan, jos tulen kuvaamaan lastani todistusten jaossa.(JA hui, ette ole nähnyt mua ennen) Jos se on teidän päivän kohokohta.....sivuupleee;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme