Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minusta tuntuu, että olen maailman kamalin äiti

Vierailija
04.06.2011 |

Erosin lasteni isästä kolmisen vuotta sitten. Lapseni ovat nyt 10 ja 8. Eron syitä on vaikea selittää. Exälleni tuntui tavallaan olevan sama, olenko kotona vai en. Tein kaiken aina yksin, hän aamusta yömyöhään istui koneella tehden omia juttuja. Seksiä ei ollut ja siitä sain tuntea syyllisyyttä. Ainoa asia, mistä puhuimme oli lapset. Ihan kuin hän eli omaa elämää meidän kanssa. Lapsiaan hän rakastaa paljon. Eropäätöksen tein minä.Nyt elän uudessa suhteessa. Mies on minun tyyliseni, urheillaan olllaan ja jutellaan. Nautin hänestä ja hänen seurastaan. Lapseni asuvat meillä vuoroviikoin. Ikävä on välillä murskaavaa. Ja kun he ovat meillä, tarkkailen heitä jatkuvasti onko kaikki hyvin. Tänään tyttäreni (10-v) itkeskeli ja hätäännyin siitäkin aivan kamalasti. Heti, kun huomaan lapsillani pienenkin surun tai pahanmielen, tunnen siitä valtavaa syyllisyyttä, että heillä on kaksi kotia. Siitä, että minä en jaksanut elää heidän isänsä kanssa. Siitä, että minulla on uusi suhde, mistä olen onnellinen. Tuntuu, että minun olisi pitänyt jaksaa heidän puolestaan olla heidän isän kanssa. Välillä tuntuu, että kuolen tähän syyllisyyteen, etten enää jaksa. Helpottaako tämä ikinä? Miten voisin auttaa itseäni. Olenko maailman itsekkäin ihminen?Kiitos sinulle, joka jaksoit lukea sekavaa sepustustani. Sekavia ovat ajatuksenikin

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdattava syyllisyyden tunteesi, hyväksyttävä ne, avauduttava niille ja pikku hiljaa huomaan niiden muuttuvan, voit antaa anteeksi. Lue kirja Ehdoton anteeksianto (Colin Tipping). Huomaa se, että lapsesi vaistoavat syyllisyytesi ja kärsivät, kun taas jos siitä vapaudut, pystyt auttamaan lapsiasi paremmin ja ottamaan heidät ja heidän tunteensa vastaan aidosti ja tukea heitä. Syyllisyys ei auta teistä ketään.

Vierailija
2/3 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia, joista sinä tai perhetilanteenne ei välttämättä ole ollenkaan missään tekemisissä.

Kysele mikä itkettää, ehkä koulussa joku on sanonut jotain tai vain murrosiän kuohut itkettää. Älä ota heti itseesi. Loppujen lopuksi lapset haluavat että vanhemmat ovat onnellisia, koska silloin lapsetkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt paljon mitään sanomista.

Siksi kertaan: vakuuta rakkauttasi ja kysy mikä painaa mieltä ja kuuntele. Tuo sinun syyllisyytesi on murskaavaa lapset kyllä vaistoavat et jotain pielessä mut eivät ehkä ymmärrä!