Musiikki tyydyttävä -
miten tätä voisi nyt sitten petrata kesällä? Tiedän ettei lapsella ole lauluääntä kuten ei mulla itsellänikään, osaa nuotit, soitella pianoakin jotenkuten.
Kysyin mistä mahtaa johtua näin huono arvostelu, niin lapsi vähän vihjaili että voi olla siitäkin kiinni kuinka hyvin jaksaa tunnilla keskittyä. Mutta ei kai sekään voi koko arvosanaa määrätä?
Joka tapauksessa, mitä voimme kesälomalla tehdä että syksyllä olisi edes hyvä?
Muita aineita (esim. enkkua) onkin helpompi harjoitella.
Kommentit (30)
ovat sen ansainneet. Koulukirjat saa unohtaa loman ajaksi. Työtä tehdään lukuvuoden aikana.
En todellakaan soittelisi opettajalle hänen lomallaan mitä tulisi tehdä että saisi syksyllä paremman numeron. Jos tällaisen keskustelun haluaa käydä otat sen puheeksi kun uusi lukuvuosi on alkanut.
Kaltaisesi vanhempi hirvittää.
Laskin juuri 7.luokkalaiseni keskiarvon ja se on 8,7. Kahdessa lukuaineessa on 7 (fysiikka ja kemia) ja niihin ei todellakaan tehdä mitään kotiläksyjä kesän aikana. Lapsi on lomansa ansainnut.
En todellakaan soittelisi opettajalle hänen lomallaan mitä tulisi tehdä että saisi syksyllä paremman numeron. Jos tällaisen keskustelun haluaa käydä otat sen puheeksi kun uusi lukuvuosi on alkanut. Kaltaisesi vanhempi hirvittää.
Mistä te tämän opelle soittamisen keksitte? Ja miten niin hirvittää? Onko nyt ihaan oikeasti maailmanloppu käyttää kesälomasta vaikka tunti viikossa musiikin kuuntelemiseen tai soittamiseen? Mulla on kyllä aika erilainen käsitys kunnianhimosta... ap
En todellakaan soittelisi opettajalle hänen lomallaan mitä tulisi tehdä että saisi syksyllä paremman numeron. Jos tällaisen keskustelun haluaa käydä otat sen puheeksi kun uusi lukuvuosi on alkanut. Kaltaisesi vanhempi hirvittää.
Mistä te tämän opelle soittamisen keksitte? Ja miten niin hirvittää? Onko nyt ihaan oikeasti maailmanloppu käyttää kesälomasta vaikka tunti viikossa musiikin kuuntelemiseen tai soittamiseen? Mulla on kyllä aika erilainen käsitys kunnianhimosta... ap
kesälomalla mutta kun sinun motiivi on vain ja ainoastaan numeron korottaminen.
Musiikin harrastaminen pitää olla hauskaa ja harrastajalähtöistä.
terveisin musaluokkalaisen äiti
tämä on vanha sananlasku ja toivottavasti antaa aloittajalle ajattelemisen aihetta.
kesälomalla mutta kun sinun motiivi on vain ja ainoastaan numeron korottaminen. Musiikin harrastaminen pitää olla hauskaa ja harrastajalähtöistä. terveisin musaluokkalaisen äiti
Tätä hänelle ei ole kukaan opettanut jne. Joten eikö lapsi ole itsestäänkin edes jonkin verran kiinnostunut musiikista ja musisoinnista? Usein puhutaan myös jostain piano- tai viulutunneista kun lapset kyllästyvät käymään, niin vanhemmat sitten vähän tuuppivat vauhtia jotta lapset jaksavat jatkaa harrastusta, niin tällainenkin pitäisi sinusta lopettaa? En haaveile lapsestani mitään uutta Sibeliusta, mutta en halua halveksia musiikinopetusta (koska sillä se numero tai kiinnostus ylipäätään ei tule koskaan kasvamaan jos kotona opetan että musiikilla ei ole mitään merkitystä) muiden kouluaineiden rinnalla. ap
Kannettu vesi ei kaivossa pysy tämä on vanha sananlasku ja toivottavasti antaa aloittajalle ajattelemisen aihetta.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy tämä on vanha sananlasku ja toivottavasti antaa aloittajalle ajattelemisen aihetta.
jo päättämillesi asioille. En jaksa kanssasi kinata, teet kuten parhaaksi näet.
Mielestäni asenteessasi on ongelma, toimit numeroiden vuoksi.
Jos lapsesi soittelee huvikseen itsekseen joka tapauksessa niin mikä on ongelma.
Lapsella pitää olla halu ja innostus oppia.
Lapseni harrastaa musiikkia ja on saanut valita soittimensa itse. Toki meillä on musiikkiin kannustettu kun havaittu siihen olevan lahjoja. Nyt suoritti instrumentissaan 3/3 tutkinnon musiikkiopistolla.
Jos lapsi on osoittanut haluttomuutta harrastukseen olen sanonut että voi lopettaa. Joka kerta lapsi on sanonut haluavansa jatkaa vaikka on kiukutellutkin ajoittain.
Kyllä lapselle voi kertoa akateemisten ja taitoaineiden eron ja vaikuttavuuden jatko-opintoja ajatellen. Itse olen näin tehnyt eikä siitä ole haittaa ollut.
Meillä on sama ajatus siitä että kaikki kouluaineet ovat tärkeitä ja ne pitää tehdä parhaansa mukaan. Vanhemman on tyytyminen siihen mikä on lapsen paras. Lapselta ei voi vaatia enemmän mitä hänen resussinsa edellyttävät.
Liialla vaatimisella saat lapsellesi vahinkoa aikaan.
Toki meillä on musiikkiin kannustettu kun havaittu siihen olevan lahjoja.
Kannustavathan vanhemmat lapsiaan milloin mihinkin, kuka liikuntaan, kuka vaikka historiaan. Olen todellakin puolustuskannalla koska en ymmärrä miksi ylipäätään musiikilla ei olisi mitään väliä tai miksi kesälomalla ei harjoiteltaisi kouluasioita edes silloin tällöin, tyyliin tunnin viikossa eikä aina sitäkään.
Kysymykseni koski alunperin sitä MITEN musiikkia olisi mukava ja järkevä harjoittaa kesälomallakin mutta olen joutunut perustelemaan ja perustelemaan ja vielä kerran perustelemaan miksi koen asian tärkeäksi. Keskustelu on karannut käsistä kun se on keskittynyt minun haukkumiseeni.
Ja nyt en kerkeä minäkään väitellä enempää kun lähden viettämään aikaa lapseni kanssa - en sen enempää musisoiden tai englantia tankaten vaan ihan jalkapalloa pelaamaan (jos nyt siihenkään saa teidän mielestä lasta patistaa...).
ap
rahalahjaa näin kesän kynnyksellä? En mä mikään despootti ole kuitenkaan joka vaatii lapseltaan ylisuoriutumisia.
Olipa koko luokka saanut enkustakin tuollaisen monistenipun open saatesanojen kera "Olisi tylsää, jos kaikki tänä vuonna oppimasi sanat unohtuisivat kesätauolla", niin ihanko totta heittäisit tuon mäkeen siksi kun sun Nico-Jamppa ei kesällä koulutöitä tee?
ap