Vauva 6 kk, mies sai hermoromahduksen
Jaahas, tänä aamuna sitten räjähti. Miehen ensimmäinen lomapäivä, jota oli odottanut jo pitkään. Nousi vauvan kanssa aikaisin, kun olin herännyt yöllä 10 kertaa hoitamaan vauvaa (yleensä nukkuu kyllä paremmin), jotta saisin hetken nukkua aamusta. Kun tulin olohuoneeseen, alkoi huuto ja raivoaminen siitä, kuinka lopussa hän on. Elämä on kuulemma pelkkää paskaa ja tekisi mieli ajaa päin seinää tai vähintäänkin jättää tämä kaikki paska (ilmeisesti sitten minä ja vauva) taakse.
Vauva on esikoisemme ja välillä on rankkaa ollut, mutta aika perusvauva käsitykseni mukaan - ei koliikkia, suht hyvä nukkuja yleensä jne. Hoidan aina vauvan kaikki yöheräämiset, mutta päivisin toki oletan, että mies osallistuu myös vauvan hoitoon.
Tämä raivo tuli täysin puun takaa. Oli jopa tulostanut avioerohakemuksen, joka kylläkin jäi sivuun. Mitä ihmettä teen?? Kauhea olo ja pelkään, että kaikki kaatuu minun niskaani...
Kommentit (10)
kun ei pääse töihin. Joutuu olemaan siinä kotioloissa, joten vähempikin käy hiertämään.
rauhoittumaan ja miettimään mitä tuli tehtyä. sinä voit samalla miettiä olisiko teidän parempi kaksin vauvan kanssa.
loman suhteen. Loma ei ole sitä mitä ennen =(
Anna pölyn laskeutua.
ettei ole tollainen lörppävittu. se auttaa.
synnytyksen jälkeen,niin se on lörppä.
kun ehkä tajuaa ettei vauvan kanssa olo olekaan ihan pelkkää lomaa tms.
Mutta oli siis aivan raivona ja huusi vaan, ettei jaksa enää tätä paska elämää ja haluaa kesäksi muuttaa pois ja ottaa myös mahdollisesti avioeron. Oikeasti tämä tuli itselleni aika puun takaa, vaikka onhan vauva-aika raskasta ollut.
Pelkään tosi paljon, että jättää meidät yksin.
Kai sitä nyt ihmiset saa stressiään purkaa.
purkaa nyt ärtymystään, kun ei voi sitä tapailla?
Joku iso ongelma tuossa nyt on, jos noin raivokas.
Ottakaa nyt aikaa kahdestaan ja vauva mummon tai kummin hoiviin. Ei hyvä muuten.
On ihan omastakin suusta tullut, varsinkin just esikoisien kanssa(kaksoset).
Voisin kuvitella, että miestäsi vain otti aamulla niin kovasti päähän kun olis nukuttanut ja vauvan kanssa piti herätä, että purki sen noin.
Itseäni ainakin otti välillä niin rajusti päähän kun vauvat herättivät joka ikinen aamu tasan klo 6.
Kolmannen kanssa oltiin jo niin totuttu asiaan, ettei enää ole tuollaisia kohtauksia enää tullu:)