Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako joku lapsen vaatteet vasta tarpeen tullen?

Vierailija
03.06.2011 |

eli ei osta lainkaan ns. varastoon... esim. alennuksesta tai kun näkee kivat, vaikka niissä olisikin vielä kasvunvaraa.

Oman lapseni vaatekaappi on aika runsas... ei tarvitse juhlista kuullessa lähteä kauppaan, etsitään vain tilaisuuteen sopivat kaapista. Valikoima on kertynyt kirppareilta ja alennusmyynneistä. Kasvunvaraa on vielä osassa, mutta ne otetaan käyttöön, kun ovat sopivat...vähän väljyyttä käyttöön otettaessa siis saa olla mielummin kuin liian lyhyet lahkeet tai hihat.

Tällä tavoin olen säästänyt melko paljon rahaa :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole mitään himoshoppaajia, lapsi 4v tulee melko vaatimattomalla vaatekaapilla toimeen.

Vierailija
2/18 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihistellä rahassa tuolla tavalla, vaan ostamme vaatteita sitä mukaa kun tarvitsemme. Eihän sitä etukäteen tiedä, mistä milloinkin tykkää, maku kun voi muuttua ja muutenkaan ei oikein tiedä, minkä kokoiset vaatteet on kesällä sopivat ja millaiset talvella, eri vuodenaikoina kun tarvitsee erilaisia vaatteita.

Mieluummin ostamme silloin kun tarvitsee, maksoi sit mitä maksoi. Saa ainakin mieluista ja pääsee heti ostettuaan käyttämäänkin. Mitä iloa on shoppailusta, jos ei niitä shoppailemiaan vaatteita pääse käyttämään vaan ne pitää sulloa vaatekaappiin myöhempää käyttöä varten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieluiten käytämme sopivia vaatteita kuin liian pieniä tai liian suuria.

Vierailija
4/18 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein esikoisen kohdalla, kun oli aikaa mutta ei rahaa.

Nykyään on toisinpäin, ajasta pulaa mutta ei niinkään rahasta, joten tarpeen tullen ryntään kauppaan, ostan tarvittavan ja siinä se. Olis toki miellyttävämpää, että vois aina nykästä kaapista tarpeellisen tamineen, mutta ei oo ollut aikaa pohtia varaston täyttämistä tai ees kierrellä kaupoissa turhan takia.

Vierailija
5/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi pokkana väittää että säästät rahaa kun shoppailet kaikkea vaikka et tarvitsekaan?

Eikös se säästö nimenomaan tule siitä että ostaa sen mitä tarvitsee?

Monetko juhlat tavallinen alle kouluikäinen ennättää käydä, ehkä parit/vuosi. Vaatteista tuonikäinen kasvaa ohi alle puolessa vuodessa, joten kaappiin ostetut "halvat juhlavaatteet" ovat joko väärälle vuodenajalle tai väärän kokoisia.

Jalkineita ei missääntapauksessa kannata ostaa käytettyinä.

Vierailija
6/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi pokkana väittää että säästät rahaa kun shoppailet kaikkea vaikka et tarvitsekaan?

Monetko juhlat tavallinen alle kouluikäinen ennättää käydä, ehkä parit/vuosi. Vaatteista tuonikäinen kasvaa ohi alle puolessa vuodessa, joten kaappiin ostetut "halvat juhlavaatteet" ovat joko väärälle vuodenajalle tai väärän kokoisia.

Vierailija
7/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei osta lainkaan ns. varastoon... esim. alennuksesta tai kun näkee kivat, vaikka niissä olisikin vielä kasvunvaraa. Oman lapseni vaatekaappi on aika runsas... ei tarvitse juhlista kuullessa lähteä kauppaan, etsitään vain tilaisuuteen sopivat kaapista. Valikoima on kertynyt kirppareilta ja alennusmyynneistä. Kasvunvaraa on vielä osassa, mutta ne otetaan käyttöön, kun ovat sopivat...vähän väljyyttä käyttöön otettaessa siis saa olla mielummin kuin liian lyhyet lahkeet tai hihat. Tällä tavoin olen säästänyt melko paljon rahaa :)

Varastoon voi ostaa pikkulapsille, mutta ei enää isommille, ainakaan päälle 10-v koululaisille. Ensinnäkään sitä ei voi tietää milloin mikäkin koko on sopiva (eli onko ko. vaatteella käyttöä silloin, kun se on koon puolesta ok), toiseksi koululaisilla alkaa olla jo selkeät mielipiteet siitä, mitä haluavat pukea päälleen ja ne mielipiteet saattavat vaihtua aika tiuhan. On siis turhaa ostaa kaapppiin vaatetta, jonka tulevasta käytöstä ei ole varmuutta.

Vierailija
8/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut kahdesti vuodessa ison läjän käytettyä vaatetta eräältä tuttavalta, kirpparihinnalta.

Sieltä on kaiveltu kahden tytön vaatteet.

Nyt ikää on 9 ja 7 ja olen siirtynyt ostamaan yhä enemmän tarpeen mukaan, koska tytöt kiinnittää jo itse huomiota vaatteisiin. Aiemmin ne eivät kiinnostaneet yhtään.

Ja että monetko juhlavaatteet tarvitsee? Meillä on jo kaverisynttäreitäkin PALJON, puhumattakaan kaikista koulun jutuista, joten nimenomaan juhlavaatteissa kannattaa suosia käytettyjä. Ne on yleensä olleet korkeintaan kahdesti päällä, eikä sitten harmita, jos kaatuu jotain rinnuksille yms. jos on käytettynä ostettu.

Vierailija
9/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on kyllä ainoa tapa selvitä, jos on vähänkään uravanhemmat, työmatkoja ja lasten sairastelua.

Me asutaan kauppakeskuksen vieressä, mutta jos osuu yksiin omat työkiireet, lasten sairastelu ja puolison työmatka ja sitten jokin lasten juhlameno, ei vain löydy enää sitä ylimääräistä tuntia käydä hakemassa juhlavaatteet kaupasta...

Vierailija
10/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin tietää, mihin vuodenaikaan ne osuu. Ja kaiken ostan netistä, joten niitä ei ihan huomiseksi saakkaan. Kun lapset oli pieniä, ostin huutonetistä, katselin riittävän ajoissa esim. joulumekkoa jne. niin sai edullisesti. Nykyään ostan outleteista mm. Espitin ja Nextin vaatteita, kun lapset ovat 10v ja 12v.

Minusta näin syntyy säästöä, ei ole isoja varastoja, vaan pieni pahvilaatikko molemmilla hieman liian isoa odottamassa käyttöönottoa. Pahvilaatikot käyn läpi kauden vaihduttua.

Ryntäily kauppoihin käy kalliiksi, pari kertaa olen joutunut siihen hommaan vahingossa. Sesonkivaatteissa vedetään hinnanlisää kaupoissa kovasti! Nuo tapaukset ovat jääneet oikein harmittamaan rahantuhlauksena.

Vierailija
11/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamastakin syystä. Ensinnäkin molemmat isovanhemmat ostelevat aika innokkaasti vaatteita lapsille. Monta kertaa on sitten käynyt niin, että vaatteita on ollutkin yli tarpeen, kun olen itse ostanut etukäteen ja sitten onkin tullut lahjavaatetta vielä lisäksi.

Toisaalta mulla ei todellakaan ole aikaa eikä intoa kierrellä kaupoissa hypistelemässä vaaterekkejä muuten vaan, eli ei tule ostettua varastoon "jos näkee kivat".

Vierailija
12/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaan säästää, jos ostaa vaikka kirpparilta parilla eurolla kpl lasten kauluspaitaa, hametta, mekkoa yms. Säästää, vaikka jäisi joku vaatekappale täysin käyttämättä! Säästää siis siihen verrattuna, että ostaa kaiken täydellä hinnalla uutena.

Juhlakenkiäkin voi ihan huoletta ostaa käytettynä muutamalla eurolla, eihän niitä kerralla montaakaan tuntia pidetä jalassa, eli jalkoja niilä ei saa pilattua.

Ihme nipotusta monella noitten vaatteitten ja kenkien kanssa.

Vierailija
13/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on, jos tietää tuollaisten vaatteiden tulevan tarpeeseen jo etukäteen. Pienelle lapselle tarvitaan haalaria jne. Mutta kauluspaidat ja mekot ovat sellaisia, joita helposti ostaa kaappiin vaikka kuinka. Kirpparihinnat lisäksi hämäävät, nykyään saa kivojakin vaatteita uutena todella edullisesti.

Aiemmin ostin todella paljon käytettyjä, mutta kun tajusin, että näin sitä rompetta vaan kertyy ja sitä huomaa äkkiä maksaneensa vaikka kuinka monta kymppiä läjästä vaatetta, jota käyttää vain silloin tällöin.

Ostankin nykyään netistä n. 100-200€ ison läjän kaikille viidelle lapselle, vain niin, että tiedän tulevan käyttöön. Ei sitten tule niitä kirppis/huutonet vaatteita lojumaan, joista lapsi toteaa vaatteen ollessa sopiva "hyi mä näytän ihan nörtiltä". Tai tyttö on juuri päättänyt, että vain jotkut tietyn tyyppiset tytöt käyttää hameita ja hän ei siis TODELLAKAAN.

siinä vaan säästää, jos ostaa vaikka kirpparilta parilla eurolla kpl lasten kauluspaitaa, hametta, mekkoa yms. Säästää, vaikka jäisi joku vaatekappale täysin käyttämättä! Säästää siis siihen verrattuna, että ostaa kaiken täydellä hinnalla uutena.

Juhlakenkiäkin voi ihan huoletta ostaa käytettynä muutamalla eurolla, eihän niitä kerralla montaakaan tuntia pidetä jalassa, eli jalkoja niilä ei saa pilattua.

Ihme nipotusta monella noitten vaatteitten ja kenkien kanssa.

Vierailija
14/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukamas säästin rahaa. Pyh. Ostin talvivaatteita, jotka eivät enää lopputalvesta menneet päälle, kun tyttö kasvoi ennätysvauhdilla kaikesta ulos.

Nyt on kolme lasta ja ostan vaatteita vain silloin kun on pakko. Yleensä edellisenä päivänä, kun vaatteita tarvitsee (esim. juhlat, säätiedotuksessa luvataan ensimmäisiä pakkasia jne.)

Vierailija
15/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt kolme. Seuraan kasvukäyrää ja jos kasvu on jotakuinkin tasaista, niin vaatteet sopii. Tähän mennessä olen onnistunut.

Vierailija
16/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt kolme. Seuraan kasvukäyrää ja jos kasvu on jotakuinkin tasaista, niin vaatteet sopii. Tähän mennessä olen onnistunut.

eli siinä 4-7v. Meillä oli esikoisella niin, että lokakuussa yhtenä vuotena hän käytti 104/110cm vaatetta. Ostin (talvi)haalarin kokoa 110cm. Joulukuun se vielä nippanappa meni, mutta kasvupyrähdys joulukuussa teki sen, että jouduin hommaamaan äkkiä 116cm haalarin... ja kaikki muutkin vaatteet siirtyivät hetkessä kokoon 116... Kasvua oli siis useita senttejä.

Vierailija
17/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kolme lasta ja ostan vaatteita vain silloin kun on pakko. Yleensä edellisenä päivänä, kun vaatteita tarvitsee (esim. juhlat, säätiedotuksessa luvataan ensimmäisiä pakkasia jne.)

Usein se pakkanenkin ehtii tulla..:)

Mä vihaan itse ostamista ja kaupoissa pyörimistä. Onneks lapsi kasvaa koko ajan, saa ruveta itse hoitamaan vaateostoksensa.

Vierailija
18/18 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvupyrähdyksiä kun tulee, niin sitten on talvihaalari just vähän nafti, ettei mene koko talvea, vaan täytyy kuitenkin ostaa toinen. Ja kesävaatteetkin on mukavimmat sopivan kokoisina.