Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lapsen vaatteiden valitsija ja pukija olet?

Vierailija
29.10.2005 |

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta olen hoitanut paljon sisaruksiani. Vauvan- ja lastenvaatteet ovat minusta olleet ihania ja minusta oli aina mukavaa valita vauvalle tai taaperolle kauniit tai söpöt vaatteet ja pukea ne. Luulen, että vieläkin nauttisin siitä. Vai onkohan se luuloa, jonka arki vie? Miten muilla?

(Niin, ja tämä aihe ei siis ole mikään vaatemerkkeihin liittyvä. Minulle ne ovat aina olleet ihan yks' hailee. Ompelinkin ennen aika usein vaatteita itselle tai pikkuisille.)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhota niitä sellaisia vaatteita, jotka ovat esim. nallemaisia nallenkorvineen tai tassukuvioineen. Muutenkin on tullut sitten valittua käytännöllisyyttä ajatellen lähinnä perusvärejä arkivaatteiksi. Silloin on helpompi löytää täytettä vaatekaappeihin ja voi yhdistellä melkein kaikkea keskenään.

Itselläni tuli esikoisen kohdalla sellainen eteen, että tuli huono omatunto ns. turhaan ostetuista vaatteista, joita ei tullut käytettyä kuin kerran kaksi. Siksi ostelenkin vaatteita lähinnä silloin, kun tarvitaan tosiaan uusia enkä juokse alemyynneissä hamstraamassa. Sitä paitsi yleensäkin vaatekaupoista löytyy jos mitä hyvää alehintaan varsinaisen alekauden ulkopuolellakin.

Vierailija
2/12 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet ostetaan uusina, en jaksa käydä kirppareilla.

Meillä on kolme lasta 9-vuotias tyttö ja 7- vuotias ja 6kk:n ikäiset pojat.

Ostan kaikille lapsille uudet vaatteet, tytöltä ei jää pojille mitään kun kuluttaa kaikki vaatteet lähes loppuun eikä suostu pitämään mitään poikien värejä. Isomman pojan vaatteita en viitsi säilyttää kuopukselle kun ikäeroa on niin paljon että unohdan jo nuo säästämäni vaatteet siinä vaiheessa kun ne menis kuopukselle.

Ostetaan yleensä ulko ja kyläilyvaatteita, eli siis toiset hyvännäköisiä ja siistejä ja toiset sellaisia joilla ei niin väliä. 9-vuotiaalle ostetaan niitä vaatteita joita varmasti pitää eli saa itse valita.

Meillä panostetaan yleensä ulkoilu vaatteisiin eli ne voivat olla hyvinkin kalliita mutta muut vaatteet ostetaan yleensä H&M:stä josta löytyy paljon hyvännäköisiä vaatteita myös pojille ja vaatteet ovat laadullisesti hyviä halvasta hinnasta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostan vaatteet niin, että sopivat melkein kaikki keskenään. Ja täytyy myöntää, että katson, mitä laitan pojalle päälle. Etenkin, jos mennään kodin ulkopuolelle. Se vaan on niin kivaa :)

Ja katsonhan mitä itsellenikin laitan päälle!

Vierailija
4/12 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielellään ei pojille pelkkää tummansinistä, eli mä todella etsin silmääni miellyttäviä vaatteita. Kuitenkin olen melko pihi eli ostan näppituntumalla kestävän oloisia, mutta edullisempia vaatteita. Ei tulisi mieleenkään maksaa kulutustavarasta lapsilla montaa kymmentä euroa. Värit ovat tärkeitä, ja tykkään että vaatteet sopivat yhteen. Valkoisia ja kovin tummanpuhuvia vaatteita en lapsilleni osta, mutten myöskään neovärejä tms öklöräikeää...

Käytännölisyys on aikalailla tärkeää, ja se että vaate toimii arjessa...ei selkä paista tai tipu päältä esim...

Vierailija
5/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle sovittelin muutamaa vatepartta päivässä mikä sopisi parhaiten..nyt toisen kohdalla se ei enää onneksi ole tärkeää..

Vierailija
6/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoistani odotin, että katso vaan, niin puet lapsen pelkästään käytännölliiin, helposti puettaviin vaatteisiin; ulkonäkö ei ratkaise jne.. Että sitten kun puet sitä huutavaa lasta ulos, et ajattele enää vaatteen ulkonäköä, vaan sitä, että sen saa mahdollisimman helposti päälle. Hän lahjoitti minulle valtavat määrät rehellisesti sanoen aivan kammottavan näköisiä lastenvaatteita.. Pelkäsin " pahinta" , vaikka aina intinkin, että en lastani tuollaiseen ikivanhaan, kulahtaneeseen villahaalariin koskaan tule pukemaan!!!!

Tilanne on nyt se, että minulla on kaksi lasta ja olen aivan korviani myöten hurahtanut lastenvaatteisiin :)))) Rakastan niiden ostelua ja jopa pukemista ja silittämistä.. Mukavuuden lisäksi mietin AINA ulos lähtiessä, minkä näköiset kamppeet lapsilla on päällä, värien täytyy sopia yhteen jne. Mielellään tietysti saavat olla merkkivaatteita, eivätkä ihan halvimmasta päästäkään. Mitään kovin hurjia summia en kuitenkaan raaski (eikä olisi varaakaan) yksittäisestä vaatekappaleesta maksaa.

Minusta on aivan ihana suunnitella päällepantavat jo edellisiltana valmiiksi, jos seuraavalle päivälle on tiedossa esim. kyläily- tai neuvolareissu. Kaikki kodin ulkopuolella pidettävät vaatteet silitän ja sukkia myöten katson, että ainakin värit sopivat toisiinsa.

Vierailija
7/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirkkaita perusvärejä

- käytännöllisiä, reippaita vaatteita

- istuvia leikkauksia

- inhoan painokuvioita

- kiinnitän paljon huomiota leikkauksiin

- lopullisen valinnan tekee lapsi, jos on sellaisessa iässä, että kiinnittää vaatteisiin huomiota (epäkäytännöllistä ei kuitenkaan osteta, ainakaan paljoa)

Vierailija
8/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puen lapseni nätisti. Vaatteita on uusia ja käytettyjä, mutta kaikki pitää olla nättiä, minun silmää miellyttävää, ehjää ja siistiä. Ja helposti pestävää/huollettavaa. Mutta kuitenkin käytännöllistä. Ja aina yhteensopiva asu lapsella päällä. Ostelen koko ajan vaatteita, aleista ja kirppiksiltä kun sattuu jotain kivaa löytymään, ja kaupoista normaalilla hinnalla jos jotain juuri silloin tarvitaan. Kenkiä löytyy myös useampi pari, ne pääosin uutena ostettuja kuitenkin, jotkut varakengät olen kirppikseltä ostanut, nekin siistit. Vaatteita meillä on melko läjä ;-) mutta tämä on minun tapani olla äiti, ostelen koko ajan itsellenikin kaikenlaista. Ostan lapselle vähän väliä uusia lelujakin, myös kirppikseltä. We are living in material world.... Meiltä jääneet vaatekasat (=vuoret) laitan kiertoon/kirppikselle eteenpäin, mitään en heitä roskiin, (paitsi jotkut pilalle tahraantuneet ja rikkoontuneet) joten ei tää mun kulutus/osteluhysteria jätevuoria maailmassa lisää, vaan tavarat menee kaikki eteenpäin kiertoon meiltä. Tykkään lahjoittaa myös keräyksiin köyhille, venäjälle ja karjalaan olen laittanut paljon keräyksiin myös. Meilummin lahjoitan hyväntekeväisyyteen tavaraa kuin rahaa, rahan perillemeno on aina kakspiippuinen juttu, ja meneekö se sitten leipään vai huumeisiin, sitä ei kukaan tiedä, mutta vanhat lastenvaatteet ainakin menee lapsille vaatteiksi, siitä voi olla varma.

Vierailija
9/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viime viikola kävin lastenvaatteiden second hand shopissa Pikku-Huopalahdessa ja ostin 2,5-vuotiaalle tyttärelleni nättejä saksalaisia collegepaitoja, joita en muilla ole nähnyt. Hinta 2¿/kpl. Ei tahroja, ei reikiä. Samasta paikasta ostin suomalaisia collepaitoja 4v tyttärelleni.

Olen aina kärkkymässä parasta diiliä. Tämän vuoden juhlatamineet ostin Fidalta. Juhlavaatteita ei yleensä käytetä kuin kerran, pari ja ovat ihan uudenveroisia, hinta euron kpl. Toiselle loimusamettinen kukkamekko ja toiselle vakosamettinen kukkamekko.

Ostan yleensä käytettynä vaatteet, ainakin suurimman osan, kenties 60-80%. Yöpuvut ja alusvaatteet ostan uusina, samoin ainakin yhden toppapuvun, sekä kengät. Toppavaatteissakin katson käytännöllisyyttä ja hintaa ennen brändiä. Isommalla on kaksi toppapukua, toinen ostettu Hakaniemen Sokokselta ja maksoi vissiin 20¿, toinen ostettu Tarjoustalosta ja maksoi 19,90¿. Kuopuksella on Anttilasta ostettu 15¿ puku ja toinen on Fidalta, 3¿. Tarjoukset käyn läpi ja ostan sieltä, jos löytyy tarpeellista ja hyvää. Esim. citymarketissa oli lasten kotimaisia legginsejä 3¿/kpl ja tuollaisia tarjouksia aina metsästän.

Jahka vaatteet jää pieneksi ne menee tuttaville tai sitten kierrätykseen muuten.

Vierailija
10/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tarkka pukeutumiseni suhteen, miksi siis en lapsenikin. Ja onhan se ihanaa pukea tyttö nätisti.

Kyllä sitä miettii, että miten jotkut vanhemmat arvostaa lapsiaan, joilla on aivan kamalat retkut päällä. Tytöllä esim joitain vanhoja poikien vaatteita... Ei kai se sitten kotioloissa niin välilä, toisaalta itse katson kotonakin tarkkaan, mitä päälle puetaan.

Vierailija
11/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ostaa edullisesti, mutta huonoa tai rumaa en osta halvallakaan. Kalliilla saatan ostaa budjetin salliessa jonkun kotimaisen tai ns. ekologisia arvoja edustavan vaatteen, jos sellaiseen ihastun, mutta en yleensä ulkomaista merkkivaatetta.

Kun esikoiseni oli pieni vauva, olin vielä tarkka kotonakin, että body ja potkarit sopivat aina yhteen, mutta se tapa karsiutui vähitellen. Nykyään puen lapsen ehdottomasti siististi ja nätisti ihmisten ilmoille lähtiessä, mutta kotona voivat päällä olla vanhat toisiinsa sopimattomat collegepaita ja -housut. Syynä on osaksi pihiys, yritän säästellä parempia vaatteita, kuluneempia ei tarvitse leikeissä varoa. Itsekin olen mukavuudenhaluinen ja vaihdan kotiin tullessa päälle jotkut vanhat rytkyt.

Vierailija
12/12 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja tykkään ostella lapsille vaatteita.Olen

H&M:ssä töissä (lastenpuolella,yllätys!) eli vaatteita löytyy ;)

Ulkovaatteissa suosin laadukkaita ja yleensä tieettyjä hyviä

merkkejä.Kiertelen myös pienempiä putiikkeja joista löytyy

kivoja vaatteita.Olen tarkka väreistä ja tykkään yhdistellä

erilaisia juttuja /värejä.Lapsilla on myös useampia kenkiä,pihakengät

erikseen.Tytölle (5v) ostin juuri ihanat ruskeat mokkasaappaat

Din skosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan