Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilla oli niin siiti koti!!! Ei mitään ylimääräistä

Vierailija
03.06.2011 |

pystynköhän samaan? Oli niin karsittu ja pelkistetty kaikki mahdollinen pois... Onnistuuko? Kuinka paljon tarvitsen keittiön tarvikkeita? montako lautasta ja kuppia pitäisi olla? entä kattilaa? mikä on lakanoiden määrä? kuinka monta vaatekappaletta pitäisi omistaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niille X-määrälle roinaa on oma paikkansa.

Ei sillä onko laseja tusina tai 2 tusinaa.

Vierailija
2/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehosi teineihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen paikka ei ole koti ainakaan minulle, jossa pitäisi aina pitää kaikki epätoivoisesti järjestyksessä ja siistinä.

Minulle koti on juuri se paikka, jossa saan olla ihan miten tahdon ja niin kun itse viihdyn. Kohtuullinen siisteys riittää, mutta ei se mikään itsetarkoitus tarvitse olla, eikä varsinkaan pakkomielle.

Älä suotta kadesdi ylenpalttista siisteyttä, sillä se saattaa korvata epäjärjestystä pään sisällä, eli on pikemminkin pakkoneuroosi kuin ahkeruutta.

Vierailija
4/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kanssa tosi siisti koti.

Ihan älyttömän paljon säilytystilaa ja kaikki ylimääräinen on myyty kirpparilla pois.

Käyn kaikki kaapit läpi 2 x vuodessa, eli jos joku jonnekin jää, seuraavalla kerralla se lähtee pois.

Kattiloita, lakanoita ja astioita on kyllä runsaasti, esim lakanoita on hyvinkin yli 10 v vanhoja ja ne ei juurikaan puhki mene.

Mutta kukaan ei käytettyjä lakanoitakaan osta ja astiat ovat suurimmaksi osaksi häälahjoja ( vaikka ollaankin erottu ), tuntuis hassulta laittaa niitä kiertoon, kun kaikki on käytössä ja kaikille on tilaa.

Vierailija
5/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen paikka ei ole koti ainakaan minulle, jossa pitäisi aina pitää kaikki epätoivoisesti järjestyksessä ja siistinä.

Minulle koti on juuri se paikka, jossa saan olla ihan miten tahdon ja niin kun itse viihdyn. Kohtuullinen siisteys riittää, mutta ei se mikään itsetarkoitus tarvitse olla, eikä varsinkaan pakkomielle.

Älä suotta kadesdi ylenpalttista siisteyttä, sillä se saattaa korvata epäjärjestystä pään sisällä, eli on pikemminkin pakkoneuroosi kuin ahkeruutta.

Mua ainakin ahdistaa sellainen "koti", missä kaikki on aina tiptop. Tulee väkisinkin mieleen, että minkälaisia ihmisiä siellä asuu!

Kohtuus kaikessa, on minun mottoni. Myös kodin siisteydessä!

Vierailija
6/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärä näitä arvostelijoita joidenka mielestä pitää olla sairas että koti on siisti.

Mäkin saan olla kotona ihan miten tahdon ja usko pois viihdyn kotona ja niin vihhtyvät moni muukin.

Ja uskon oikeesti että käytän siivoukseen vähemmän aikaa kuin moni muu. Mun siivoaminen on vaan järjestelmällistä.

Vierailija
7/35 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla vähän tavaraa & siistiä. Mitä vinkkejä olisi tavaran karsimiseen? Jos tavaraa ei ole käytetty puoleen vuoteen tms. se saa lähteä, vai mitkä ovat kriteerit? Vai onko vain tuntuma, että tämä ei ole tarpeellinen? Olen onnistunut karsimaan tavaroita aika hyvin, mutta edelleen tavaraa on jonkin verran liikaa. Kaikelle ei löydy omaa paikkaa. Suurimman ongelman tuottavat puolikäyttöiset vaatteet, paperisälä ja pienet esineet, jotka kertyvät ärsyttäviksi kasoiksi...

itse olen ottanut filosofiakseni sen, että kaikille tavaroille pitää löytyä paikka. jos joku tavara lojuu tiellä, se täytyy heittää pois tai keksiä sille joku muu tarkoitus. en shoppaile kuin tarpeeseen ja se tarve syntyy muualla kuin kaupassa.

Vierailija
8/35 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ja leikin päätteeksi lapset siivoavat vanhemman avustuksella leikit pois.

Vierailija
9/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta sun naapurilla on? Arvaan, että vain yksi.

Vierailija
10/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on kaapeissa tai pyykkikorissa, lelut lelulaatikoissa (paitsi tietty ne joilla just leikitään). Vessan pesen aina ennen kuin vieraita tulee ja peilit sutasen Winduksella. Imuroin pari kolme kertaa viikossa. Mies petaa aamuisin kaikkien sängyt. Ihan helposti pysyy koti siistinä.

Vierailija
11/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten arvata saattaa olen saanut "haukkuja" että olen siivoushullu, mulla ei ole elämää tms.. Kyllä mua joskus suututtaa tuollaiset kommentit ja yllättäin nämä kommentit tulevat niiltä joiden koti on aina sikin sokin.

En ymmärrä miten muuten asunnon saa sotkuiseksi paitsi jos on laiska siivoamaan ja ei jaksa tehdä perusjuttuja siisteyden ylläpitämiseksi.

Ja jos lapset tähän liittyy jotenkin niin niitä meidän perheessä on kolme 8kk 4 v ja 6v

Vierailija
12/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään kivaa survoa koko perhettä näin pieneen peräreikiöön.

Kämppä on erittäin epäkäytännöllinen ja roinaa on liikaa.

Miehellä on eniten säilytystilaa ja hänen romujaan on eniten täällä ympäriinsä.

Ja tietenkään mitään ei saa hävittää. Aaarghhh!

Vierailija
13/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös aina siistiä ja tavarat paikoillaan. Enkä koe, että mitenkään erityisen paljon siivoaisin. Kuten joku toussa ylempänä kirjoitti, on luonnostaan semmoinen tyyppi, että tuo tullessas, vie mennessäs. Niin minäkin olen.

Jos joskus erehdyn ääneen sanomaan jollekin, että "Täytyy tästä nyt mennä, että vois siivota vähän" niin heti saa kommenttia, että "Mitä siivottavaa teillä muka siellä on kaikki on aina niin tiptop." Ja semmoisella äänensävyllä, että vähän kuin piikiteltäis. Mitenhän ne ihmiset sitten luulee, että täällä pysyy paikat tämmöisenä, jos koskaan ei siivoa. En mä kerralla hirveesti teekään, mutta aina sopivassa välissä jotain. En oikeastaan edes erityisemmin ajattele sitä siivoamisesta useinkaan. Se vaan jotenkin tulee luonnostaan muiden toimien ohessa. Imurointi ja lattioiden pesu on semmoisia, mitä sitten oikeastaan tietoisesti ajattelen, että ryhdyn siihen.

Vierailija
14/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla vähän tavaraa & siistiä. Mitä vinkkejä olisi tavaran karsimiseen? Jos tavaraa ei ole käytetty puoleen vuoteen tms. se saa lähteä, vai mitkä ovat kriteerit? Vai onko vain tuntuma, että tämä ei ole tarpeellinen?

Olen onnistunut karsimaan tavaroita aika hyvin, mutta edelleen tavaraa on jonkin verran liikaa. Kaikelle ei löydy omaa paikkaa. Suurimman ongelman tuottavat puolikäyttöiset vaatteet, paperisälä ja pienet esineet, jotka kertyvät ärsyttäviksi kasoiksi...

Vierailija
15/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ylimääräistä esillä.

Kerran kokeilin onnistumatta :DD Ei mitenkään saa noita tavaroita mihinkään laitettua kun ei raaski poiskaan heittää :p

Vierailija
16/35 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota keittiöstä pahvilaatikkoon harviten käytettävät kapineet. Laita laatikko kiinni ja vie kellariin/varastoon/vintille/komeroon.

Jos et kaipaa mitään laatikossa olevaa, vie se kierrätyskeskukseen tai opiskelijakerrostalon eteiseen "Saa ottaa"-lapun kanssa.

Samaa systeemiä lakanoiden ja vaatteiden kanssa.

Vierailija
17/35 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi että inhoaa kaikkea roinaa ja hän ei kestä jos tavarat ei ole järjestyksessä. Muttta tulin ilmoittamaan, että aloitin oman raivaamiseni=) Kylpyhuone on jo siivottu, seuraavaksi keittiön kimppuun ja sieltä karsitaan kaikki mahdollinen. Vien ylimääräiset tavarat varastoon ja syksyllä lapsen koulussa järjestetään kirpputori kuskaan ne sitten sinne!

Vierailija
18/35 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teidän lapsenne meillä, kun oma kotinne pysyy niin siistinä?

olen kyllä kateellinen niille, jotka saavat vaivattomasti siistiä, minä en saa.

Omien lasten lisäksi meillä levittelee tavaroitaan usein muutama muu, sitä sanottiin ennen leikkimiseksi kun olivat pieniä.

Siksi jotkut meistä suhtautuvat ylenpalttiseen siisteyteen kriittisesti, kun kaikkein hermostuneimmat lapset kouluissakin tulevat kumma kyllä siisteimmistä perheistä. Olen itsekin suhteellisen lyhyellä opettajanurallani muutamia sellaisia tavannut.

Vierailija
19/35 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti ja lisäksi täydelliset lapset. Siistin kodin salaisuus on se, että kaikkilla tavaroilla on paikat ja vanhemmat siistivät ohi kulkiessaan. Kyllä lapsilla saa olla lelut levällää, mutta ei legot lastenhuoneen lattialla romauta koko taloun siisteyttä.

Vierailija
20/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on tuollainen siisti koti! Tykkään siitä, että tavaraa ei ole paljoa vaan pelkästään sen verran, että pärjää. Mut lasten kanssa tavaramäärä moninkertaistuu, ei sille mahda mitään. Meillä on tällä hetkellä pieni asunto jonne ollaan vasta muutettu, ja samalla karsittiin kovalla kädellä pois kaikki mitä ei tarvita, mut noita lasten romuja meillä on tosi paljon, koska ne on tarpeellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan