Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattiopistoissa (amis) opiskelee ylioppilaita

Vierailija
03.06.2011 |

Laitanpa tämän ihan omaksi avaukseksi.

Minua ärsyttää suunnattomasti amislaisten vähättely. Arvostan todella ylioppilastutkintoa ei siitä ole kysymys.

....

Pelkällä ylioppilastodistuksella ei tänä päivänä

tee yhtikäs mitään.

Opetan Ammattiopoistossa ja kas kummaa sinne tulee vuosittain ylioppilaita opiskelemaan ammattia itselleen.

Olen opettanut myös joitakin sellaisia jotka ovat jättäneet yliopoisto-opinnot kesken ja tulleet Ammattiopistoon.

Opetan ravitsemuspuolella.

Ei ole mielekästä että kaikki suorittaisi lukion ja kirjoittaisi, tarvitaan myös ammatillisen puolen käyneitä.

Lukio-opintojen jatkumoksi sopii yliopisto tai ammattikorkeakoulu. Peruskoulun jälkeen osa suuntaa ammatillisiin opintoihin ja pyrkii työelämään.

Niille jotka eivät vielä tiedä mitä "isona" haluavat tehdä on lukio hyvä valinta. On aikaa miettiä jatko-opintoja opiskeluaikana.

Jos lukion jälkeen päätyy ammattiopistoon on opiskeluun kulunut 5 vuotta ja jos menee peruskoulusta ammattiopistoon niin aikaa menee 3 vuotta.

Ihmisiä on monenlaisia. Suurin osa tapaamistani opiskelijoista tarvitsee käsillä tekemistä ja eivät ole niinkään kiinnostuneet istumaan pulpetissa ja lukemaan teoria-aineita.

Monet "adhd-tyypit" ovat parhaillaan suorittavassa työssä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen käsitys on tullut, että amislaisia vähätellään?

Olen kuvitellut, että se on jäänyt 1970-luvulle, jolloin ei ollut edes tapana juhlia ammattiin valmistumista, vaan Ylioppilas oli Jotain Erityistä.

Terveisin maisteri, ei-ylioppilas itsekin.

Vierailija
2/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut, että se on jäänyt 1970-luvulle, jolloin ei ollut edes tapana juhlia ammattiin valmistumista, vaan Ylioppilas oli Jotain Erityistä.

joissa pilkataan amislaisia, et ole sattunut huomaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monille amiksen käyville se amis on vain yksi väliporras ennen seuraavan asteen opintoja.

Vierailija
4/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ketäkin :). Akateemisia (mitä sillä ikinä sitten tarkoitetaankin), amislaisia ja kaikkia niiden väliltä ja ulkopuolelta...

Täällä on useasti ollut ketjujajoissa pilkataan amislaisia, et ole sattunut huomaamaan.

Vierailija
5/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan lukiosta amikseen (siellä 2 v) ja nyt AMK.. Ehkä joskus sitten vielä yliopisto :) Niin on ainakin kaikkea kokeiltu.

Vierailija
6/6 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan lukiosta amikseen (siellä 2 v) ja nyt AMK.. Ehkä joskus sitten vielä yliopisto :) Niin on ainakin kaikkea kokeiltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan