Porvarimammoille kysymys: kaduttaako, että äänestit kokoomusta?
Nyt kun taas nähdään millaisia "kykyjä" siellä on johdossa...
Kommentit (11)
Yhtä hankalaa olisi ollut Soinilla tai Urpilaisellakin tunnustella. Ainakaan minun puolueeni ei mökötä oppositiossa, kun ei leikitä meidän säännöillä.
No, Katainen mököttää yksin hallituksessa, kun ei leikitä hänen säännöillään...
Luulen että hallituksen muodostaminen olisi kenelle tahansa vaikea paikka. Minusta Kokoomuksen ehdotukset ovat olleet ihan hyviä, paitsi alv:n nostamisen suhteen vähän emmin.
Kannatan kotitalousvähennyksen pienentämistä, asuntolainojen korkovähennyksen poistamista, lapsilisien verotusta ja subjektiivisen päivähoito-oikeuden poistumista. Niin ja Portugalin tukemistakin. Tietysti on harmillista, ettei hallitusneuvottelut ole vielä onnistuneet, mutta vaikea tilanne oli tiedossa jo etukäteen.
Ei porvarimammoja kaduta, ne ottaa sisäfiletta nassuunsa ja nauttii elämästä. :)
Ei porvarimammoja kaduta, ne ottaa sisäfiletta nassuunsa ja nauttii elämästä. :)
Ja köyhille voi heitellä roposia, kun ne niin hassun näkösesti kerjää kadulla.
hakkaraista äänestäneet pitäisi harmittaa.
Kun pääsi kansanedustajan taksikorttiin käsiksi, rupesi rehvastelemaan sillä baarin edessä ja tarjoamaan ilmaisia taksikyytejä ventovierailla.
Siinä meillä oikein köyhien asialla. Oletteko tyytyväisiä?
kun ei nuo leikkaukset tunnu kokkareiden kannattajilla missään. Sama se silloin on heille mistä otetaan ja kuinka paljon.
SDP, VAS, PS ja vaikkapa KD.
Nuo ymmärtävät pienen ihmisen päälle, eli varmasti esim. omaishoitajien asiat saataisiin paremmalle tolalle.
Ja varsinkin SDP ja PS kannatavat sitä että työn tekeminen kannattaa (KOK haluaa karsia aina tuista ym. ja saada ihmiset "orjatyövoimaksi" isoille yrityksille) ja että ihmiset pitää saada töihin kotona makaamisen sijasta, VAS enemmän ajaa myös "lusmujen" asiaa ettei tukiin saisi koskea jne. vaikka ne on mielestäni PAKKO saada vastikkeellisiksi.
Ja muutenkin, säästökohteita on paljon, esim. asumislisään pitäisi tulla katto (max tietty määrä/kk, voisi vaihdella aluieittain koska pk-seudulla kalliimpaa vert. maalla) ja jos haluaa tehdä paljon lapsia niin sitten asutaan ahtaasti eikä niin että tulot (asumislisät ym.) nousevat sitä mukaa kun lapsia tekee. Eli jokainen saisi esim. max 300€/kk asumistukea, loput maksaa itse tai asuu halvassa yksiössä.
Ja reiluuden vuoksi myös asuntolainojen korkovähennys pitäisi poistaa, esim. seuraavien 10 vuoden kuluessa portaittain kokonaan pois.
HUOM: nuo em. myös laskisivat asuntojen hintoja ja vuokria, jotka nyt ovat naurettavan korkealla. On tutkittu asia että kun korot nousevat (sama tapahtuisi jos vähennykset poistetaan) asuntojen hinnat laskevat. Ja on myös tutkittu, että tuilla elävät elävät paremmin vuokralla mitä työssäkäyvät. Tämä johtuu siitä että esim. työtön 3 lapsen yh/aviopari saa lähes koko vuokran asumistukea, eli esim. 850€ asunnosta maksaa muutaman kympin itse, loppu tulee tuista. Jos taas työssäkäyvä 3 lapsen yh/aviopari jotka normitöissä tienaa nettona vaikka pari tonnia kuussa, ei saa asumistukea jne. niin on iso summa maksaa 850€/kk vuokraa (liki (toisen) palkka kokonaan!) ja siksi asutaan halvemmalla. Ja mitä enemmän tukien saajia on, sitä kalliimpia vuokria voidaan pyytää.
Esim. täällä yksi kallis vuokratalo jossa liki kaikki asukkaat ovat tukien saajia, tiedän tmän työni puolesta. tavallisilla ihmisillä ei ole juuri varaa maksaa moisia vuokria.
Tosin harmittaa ettei mun ehdokkaani mennyt läpi.
koska eihän kukaan muu pidä ahkerasti työtätekevän ja yrittävän, veroja maksavan ihmisen puolta kuin Kokoomus.
Yhtä hankalaa olisi ollut Soinilla tai Urpilaisellakin tunnustella. Ainakaan minun puolueeni ei mökötä oppositiossa, kun ei leikitä meidän säännöillä.
Paskaa on tiedossa johtaa maata kuka tahansa. Lihavat vuodet meni, nyt on laihemmat edessä.
Jos viittaat porvarin harmituksella siihen, että asuntolainan korkovähennys poistetaan (mitä en usko), niin ikäväähän se olisi, mutta järkevä paikka leikatahan se on.
Todennäköisempää on, että kotitalousvähennystä leikataan ja/tai päivähoito-oikeutta kavennetaan.