Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitääkö 2viikkosta vauvaa herättää yöllä syömään?

Vierailija
02.06.2011 |

Olen illasta aamuun syöttänyt noin klo 23, 03, 07, 10, mutta vauva on kolmen ja neljän välillä ihan uninen ja mietin, kuinkahan kauan hän nukkuisi jos en herättelisi syömään.

Voinko jo pikkuhiljaa luottaa siihen, että kertoo itse yöllä milloin tarvitsee ruokaa? onko vahingollista jos väli on jopa 6h? laitoksella kätilö kehotti käyttämään herätyskelloa öisin ja pyrkimään neljän tunnin väleihin. ei jaksaisi enää. päivisin on ihan jatkuvasti rinnalla, varsinkin illalla kuuden aikaan alkaa tehotankkaus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin n. 3 vko:n ikäisestä 6 tuntia yössä. Kyllä vauva ilmoittaa milloin on nälkä, ilmeisesti iltatankkaus on riittävän tehokasta.

Vierailija
2/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen vauvasi on?

Miten paino on lähtenyt nousuun?

Millä raskausviikolla hän syntyi?

Herääkö hän päivällä itse syömään?

Kerro ensin nämä, sitten tilannetta voi vähän arvioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä minkä kokoinen vauva on. Meillä pienehkö kuopus, syntyessään 2800 ja kotiuduttua 2600gr ja herättelin ainoastaan ensimmäisen viikon. Meillä myös tankkasi illan tunnin välein ja nukkuikin ensimmäisen pätkän viitisen tuntia. Eli jos näyttää päivisinkin virkeältä ja syö säännöllisesti en herättelisi yölläkään ja jos ei ole keltaisuutta. Esikoinen meillä oli taas keltainen ja jouduimme herättelemään pyllyn pesulla syömään kahden tunnin välein päivin öin, muuten häntä ei saanut heräämään ja syömään.

Vierailija
4/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä herätellä. Normaali vauva herää kyllä, kun on nälkä. Ei ole mikään ihme, että vastasyntyneestä lähtien nukkuu about täydet yöt (näin meillä jokainen lapsi).

Pienikokoisuus tms erityisyys on asia erikseen. Sulla tuota erityistapausta ei ole.