Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se haittaa, jos rikkaiden lapsilissitä otettas verojen muodossa pari kymppiä pois?

Vierailija
02.06.2011 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaen huomioon, että kaikesta menee maksimimaksut? Nimittäin meillä ainakin siskoni perheessä yllätyttiin siitä, että meille ei näennäisen "suurista" tuloista jää käteen juurikaan enempää kuin heillä pienistä. Keskituloiset eivät Suomessa rikastu, ja todella rikkaita on sitten pieni joukko. Hekin keplottelevat rahansa pääomaverotuksen kautta.

kans kiinnostaa kuka sitten on rikas, kohta kaikki joiden talouden yhteenlasketut tulot on 80 000e/v on rikkaita vaikka näinhän asia ei oikeesti tosielämässä ole

Ei ehkä rikas mutta jos meidän perheessä olisi tuommoiset tulot niin lapsilisistä luovuttaisiin ilomielin ja toivottavasti korottaisivat sitten muiden lapsilisiä.

Tällä hetkellä lapsilisä tulee kyllä tarpeeseen vaikka kyllä ilmankin elettäisiin niin sitten ainakin jäisi kaikki mahdollinen turhake ostamatta.

Tt mä just tarkoitin! AIna täällä hoetaan tuota että "jos meillä olisi tuollaiset tulot niin sitten..." Tajuatteko te oikeasti, että jos tuo 80 000 e on yhdne palkansaajan tulo, siitä menee n puolet veroihin ja muihin maksuihin? Ja jos perheessä on kolme lasta kuten meillä, on hoitomaksut parhaimmillaan ( esikoisen aloittaessa koulu ja käydessä ip-kerhoa) n. 600 euroa kuukaudessa! Ymmärrättekö ollenkaan?

Ja siinä työssä käynnissäkin on aika paljon kuluja, joita kotona ollessa ei ole, kuten jokapäiväiset bensakulut, työpaikkaruokailu, vaatekulut jne.

Lisäksi ne vuokrat ja IHAN KAIKKI kulut täytyy maksaa itse. Ei tule tukia mistään, ei mitään alennuksia jne.

Itse olen ainakin huomannut että varsin monet eivät tätä tajua. Ja täällähän usein lukee näistä jotka eivät viitsi mennä töihin, kun se ei kannata. Ja sitten kuitenkin kadehtivat niitä, jotka ovat lähteneet ihan samasta asetelmasta, mutta tehneet töitä oman toimeentulonsa eteen.

Vierailija
2/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaen huomioon, että kaikesta menee maksimimaksut? Nimittäin meillä ainakin siskoni perheessä yllätyttiin siitä, että meille ei näennäisen "suurista" tuloista jää käteen juurikaan enempää kuin heillä pienistä. Keskituloiset eivät Suomessa rikastu, ja todella rikkaita on sitten pieni joukko. Hekin keplottelevat rahansa pääomaverotuksen kautta.

kans kiinnostaa kuka sitten on rikas, kohta kaikki joiden talouden yhteenlasketut tulot on 80 000e/v on rikkaita vaikka näinhän asia ei oikeesti tosielämässä ole

Ei ehkä rikas mutta jos meidän perheessä olisi tuommoiset tulot niin lapsilisistä luovuttaisiin ilomielin ja toivottavasti korottaisivat sitten muiden lapsilisiä. Tällä hetkellä lapsilisä tulee kyllä tarpeeseen vaikka kyllä ilmankin elettäisiin niin sitten ainakin jäisi kaikki mahdollinen turhake ostamatta.

Tt mä just tarkoitin! AIna täällä hoetaan tuota että "jos meillä olisi tuollaiset tulot niin sitten..." Tajuatteko te oikeasti, että jos tuo 80 000 e on yhdne palkansaajan tulo, siitä menee n puolet veroihin ja muihin maksuihin? Ja jos perheessä on kolme lasta kuten meillä, on hoitomaksut parhaimmillaan ( esikoisen aloittaessa koulu ja käydessä ip-kerhoa) n. 600 euroa kuukaudessa! Ymmärrättekö ollenkaan? Ja siinä työssä käynnissäkin on aika paljon kuluja, joita kotona ollessa ei ole, kuten jokapäiväiset bensakulut, työpaikkaruokailu, vaatekulut jne. Lisäksi ne vuokrat ja IHAN KAIKKI kulut täytyy maksaa itse. Ei tule tukia mistään, ei mitään alennuksia jne. Itse olen ainakin huomannut että varsin monet eivät tätä tajua. Ja täällähän usein lukee näistä jotka eivät viitsi mennä töihin, kun se ei kannata. Ja sitten kuitenkin kadehtivat niitä, jotka ovat lähteneet ihan samasta asetelmasta, mutta tehneet töitä oman toimeentulonsa eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilisiämme verotettaisiin helposti satasellakin.

Eihän missään muussakaan verotuksessa oteta huomioon perheen kokoa (8 lasta) eikä sitä että meidän perheessä on vain yksi tulonsaaja.

sitä.

Hei, eikö tämä juuri ole sosiaalista vastuuttomuutta, yksi tienaa perheessä ja lapsia ihan hirveästi. Teillä ei ole mahdollisuutta elättää pesuettanne ilman yhteiskunnan tukea ja nyt sitten kostoksi uhkailet että parempi että mieskin jää kotiin ja heittäydytte kokonaan yhteiskunnan eläteiksi. Tajuatteko millainen verotus meitä parin lapsen perheitä kohtaa joissa vanhemmat käyvät töissä. Meillä jossain vaiheessa vain verotuksellinen maksukyky loppuu, kun osa kansasta on koko ikänsä yhteiskunnan elätettävänä. Menkää mammat töihin ja elättäkää perheenne ja hankkikaa samalla eläketurvaa. T 2 lasta, molemmat vanhemmat töissä, aivan sama mitä lapsilisälle tapahtuu. En tosin halua elättää verotuloilla muiden laiskottelua.

Vierailija
4/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisien tarkoitus on tasoittaa tuloeroja lapsiperheiden ja lapsettominen välillä. Ei siis "rikkaiden" ja "köyhien" välillä. Lapseton ihminen voi käyttää palkkansa (on se sitten minkäsuuruinen tahansa) kokonaan itseensä, kun taas lapsiperheessä elätettävänä on myös lapsi. Tämän takia en kannata lapsilisien verotusta. Tämä on mielipiteeni enkä ota kantaa siihen mistä säästöjä sitten tulisi repiä

Vierailija
5/29 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin palkattomana perhepäivähoitajana esim. tällä hetkellä minulla on 3 alle kouluikäistä hoidettavaa... joskus on ollut viisikin. JOs vaihtaisin naapurin kanssa lapsia päiväksi, saisin palkkaa työstäni, mutta nyt...

Tuotan veronmaksajia tähän yhteiskuntaan ja niitä työntekijöitä jotka aikanaan maksavat sinunkin eläkkeesi ja vaihtavat sinunkin vaippasi.

Kutsut minua siivelläeläjäksi. Kuitenkin työni kokonaistuotto YHTEISKUNNALLE on todennäköisesti suurempi kuin sinun verotulosi ja 2 kallista lastasi.

Minun lasteni hoito on yhteiskunnalle HYVIN halpaa. Saan kahdesta lapsesta 60€/kk- verotnuorimmasta vähän enrmmän.

Sinulla saa olla melkoinen palkka että siitä maksettava vero kattaa edes sinun lastesi päivähoitokulut. Tai edes sen erotuksen joka jää lastemme aiheuttamien kulujen väliin.

Olisi hyvä jos ihmiset oppisivat näkemään tätä yhteiskuntaa vähän laajemmin eikä vain sinälaiskakotona_minäahkeratöissä akselilla

t.täystyöllistetty 8 lapsen kotiäiti jonka työ on yhteiskunnallisesti hyvin tuottavaa.

Vierailija
6/29 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit että tajuanko millainen verotus teitä kohtaa.

Tiedätkö itse ettei lapsiluku vaikuta verotukseen yhtään mitään. Meillekin jäisi paljon enemmän käteen jos saisimme 2 pientä palkkaa ja maksaisimme siitä molemmat pientä veroa. Nyt mies saa suht hyvää palkkaa ja maksaa siitä paljon veroa. Lisäksi me maksamme ihan peruskulutuksestamme veroja moninverroin sen mitä teidänoienperheen...

Jos meistä kahdesta (8lapsen kotiäiti ja 2 lapsen työäiti) laskettaisiin hyöty- kulut yhteiskunnalle vaikka 80v ikäisenä ja tässä otettisiin huomioon kaikki omista lapsilistä viimeiseen eläkeeuroon. Perheen maksamat verot ja lasten tuoma panos yhteiskuntaan aikuisiällä yms yms. Todennäköisesti yhteiskunta jäisi enemmän plussalle minun kuin sinun kohdallasi.

Vierailija
7/29 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisien tarkoitus on tasoittaa tuloeroja lapsiperheiden ja lapsettominen välillä. Ei siis "rikkaiden" ja "köyhien" välillä. Lapseton ihminen voi käyttää palkkansa (on se sitten minkäsuuruinen tahansa) kokonaan itseensä, kun taas lapsiperheessä elätettävänä on myös lapsi. Tämän takia en kannata lapsilisien verotusta. Tämä on mielipiteeni enkä ota kantaa siihen mistä säästöjä sitten tulisi repiä

Ja tällä perusteella lapsilisiä pitäisi jopa nostaa ja kustantaa se lapsettomien lisäveroilla.

Vierailija
8/29 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kaikki pienituloiset elä tukien tai etuuksien varassa, ei kaikki ole niihin oikeutettuja, koska ne lasketaan bruttotulojen mukaan.

Muta silti esim. me käymme töissä ja elämme toimeentulorajan alapuolella nettoansion kanssa, kun työmatkatkulut vähennetään, ollaan vielä enemmän köyhiä...

Vierailija
9/29 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on toki varaa maksaa moninaisia kulunkeja, mutta ovat monasti sitä mieltä, että oma syy, jos ei pysty maksuistaan selviämään. Rikkaita on noin 6% koko väestöstä ja he ovat pelanneet tilanteensa siten, että he ovat kokolailla kaiken normaalin ja ehkä epänormaalinkin ulkopuolella. Toisaalta, viittaat tässä ehkä hyvätuloisten lapsilisiin. Tilanne lienee kuitenkin sama.

Vierailija
10/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi sitä vouhkataan pahana asiana. Suurituloiset ei varmaankaan niitä pennejä kaipaa, ja pienempituloisilta ei viedä mitään.

Vierailija
11/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma hoituu normaalin progression kautta. homma on bueno. Eikö silloin tarvitse kysellä "mikä on rikas", kuten täällä joku uuno kyselee joka ketjussa.

Vierailija
13/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tuomari, lääkäri, yritysten johtajat, jotka tienaa 10000e/kk. Jos tuloraja olis esim 5000e, jolloin lähtisi 5-10%, tonnilla kun kasvais niin pari prossaa lisäveroa. kymppitonnintuloille lähtis esim. 30%. Tuskin kukaan suurituloinen kaipaa nöitä kymppejä. Mutta lopulta niistäkin tulee hyvät rahat, jotka voi sijoittaa johonkin yhteiskunnan ja yhteisten olojen parantamiseksi.

Vierailija
14/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettaisiin niihin RIKKAISIIN tulojen perusteella, mutta ei huomioida VELKOJA ja sitä, että lapsilisät tulevat tarpeeseen. Itse olen lasten kanssa kotona ja mies tienaa sen verran, että tipumme juuri aina pois kaikista lisätuista kun tienaamme LIIKAA. Varmaan kävisi tässäkin niin!

Vierailija
15/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikas on jos yhteenlasketut tulot ovat 2500 euroa/kk. Kumma vaan ettei puolueessa tai sen kannattajissa paljoa näitä "rikkaita" ole. =D

Vierailija
16/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin alvin korotus, joka iskee eniten köyhimpiin.

Vierailija
17/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alvin korotuskin sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
18/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

potkia pakolais/maahanmuuttaja rikoksentekijät takaisin omiin maihinsa ja lopettaa tämä pakolaisille rahan jakaminen . Siitä sitä säästöä syntyisi!

Vierailija
19/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alvin korotuskin sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
20/29 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin kielinerot hyökkää.