9v pojan kaverit ärsyttää!
Taas ne olivat jonkin aikaa meidän takapihalla trampalla ja leikkimässä sotaa, yhteensä tais olla 4 poikaa tänään. Sit yks Jesse keksi että lähdetään heille pelaamaan jotain tietsikkapeliä. Poikani kysyi saako hänkin tulla, vastaus oli että "et" ja muut sitten häipyivät sinne Jesselle.
Eräs kerta olivat yhdellä toisella kaverilla alkamassa pelaamaan ja kun meidän pojalle ei riittänyt peliohjainta niin sai sitten lähtöpassit kotiin. Näitä tarinoita on monta erilaista.
Että kyllä meidän pihalla kelpaa leikkiä mutta meidän poikaa ei sitten huolita muille. Olen huomannut että joukossa on ns. dominoivia yksilöitä, poikani ei ole sellainen. Hän jää sitten armotta usein rannalle. Henkistä väkivaltaa voi olla myös pojilla, ei vaan tytöillä. Tyttöjen pelleilytkin on koettu, isosisko on 12 v. Meidän lapset on vähän ujompia ja hiljasempia kuin monet kaverinsa.
Kommentit (5)
kaveripiiriään? saisi vielä nuorena luotua hyviä suhteita eli vihellä sinä peli poikki ja kiellä kokonaan yhteydenpito.
luokkakaverit, yksi asuu ihan naapurissa. Välillä leikit sujuukin ihan hyvin, mutta sitten kun ollaan isommalla porukalla nämä dominoivat pojat sitten kaappaa koko köörin puolelleen ja meidän poika tulee sitten itku kurkussa kotiin. Harvemmin näkee joitain kavereita harrastuksen parista, ne asuukin kauempana.
Kai tätä vaan täytyy sietää. Tiedän että kohta on jo joku taas soittelemassa tai pimpottelemassa ovella. Silloin kun heille sopii tai muut kaverit on jo koteihinsa menneet.
lapsesi täytyy opetella oman arvon tuntoa eli häntä ei saa pompottaa. Jos kohta ovikello soi ja pyydetään päästä trampalle ette päästä! Keksikää omaa tekemistä...
jullille ettei nyt kiinnosta hänen seuransa kun tuli meille. Edellisenä päivänä tää naapurin poika just käski häipyä kun ei riitä peliohjaimia... yllätyin itsekin että poika tajus noin sanoa sille. Saipahan pienen napautuksen, mutta kun meidänkin poika on seurankipeä niin tottakai se haluaa olla kavereidensa kanssa aina kun mahdollista.
ja kuunnellut tässä naapurustossa ja jaksan ihmetellä mistä juontaa käsitys että pojat eivät harrasta tällaista...mun kokemuksen mukaan pojat harrastavat mitä moninaisinta henkistä väkivaltaa toisia kohtaan. Mun poikani on 7v ja todellakin toivon ettei kasva sellaiseksi...ei tosiaan ole tyttölasten erioikeus tuollainen syrjiminen!