Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopetus, rinnat ja palautuminen

Vierailija
02.06.2011 |

Olen lopettelemassa imetystä 6 kk jälkeen. Milloin voin odottaa, ettei maitoa enää tule? Miten rinnoille käy? Jäävätkö ne sellaisiksi kun ne "tyhjänä" ovat nyt? Siis sellaisiksi kun lapsi on ne tyhjentänyt, vai tuleeko muotoa vähän edes takaisinpäin? Mulla on melko pienet rinnat B-kuppi ennen raskautta, nyt ollut ehkä C kun ovat maitoa täys.

Milloin rinnat näyttävät siltä millaisiksi ne jäävätkin? Heti vai parin kuukauden, 6 kk jälkeen??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näyttivät suht "lopullisilta".

Siihen nähden miten paljon näitä rintoja imettämiseen käytin (yhteensä yli kolme vuotta joku niissä roikkui), ne ovat musta yllättävän samannäköiset kuin ennenkin imetystä. Mun kohdallani johtuu varmasti siitä että roikkumista oli tapahtunut jo ennen imetystä, ei se siitä enää paljon pahentunut. Toki kesti aikansa ennen kuin tottui siihen etteivät ne mahtiutareet enää olleetkaan osa minua, mutta nyt kun olen tottunut niin muistelen että tällaistahan se elämä tässä kropassa tosiaan oli ennen lasten saamista (mahalle tosin kävi huonommin kuin tisseille).

Vierailija
2/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin lopetus on kyllä aika kivulia.

Itselläni on kolme lasta ja ennen lapsia kuppikoko oli D. Nyt kolmen lapsen imetyksen jälkeen jäljellä on pelkät nahkapussit ja kuppikoko pienentyny B.hen. Että eipä varmaan enää palaudu ennalleen.

Varmaan aika yksilöllistä, mutta veikkaisin, että suurimmassa osassa ei kyllä ainakaan ihan ennalleen palaudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan kuuden vuoden raskauksien ja imetysten jälkeen meni vain pari kuukautta että rinnat ovat melko samanlaiset kuin aikanaan, pienet ja kiinteähköt. Tyhjiä säkkejä odotin. Suurin ero näkyy nänneissä jotka ovat nyt 3kk jälkeen yhä isot ja törröttävät.

Vierailija
4/4 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla imetys on jättänyt rintoihin runsaasti arpia, jotka ovat onneksi vaalentuneet kuuden vuoden kuluessa jo tosi huomaamattomiksi. Kun rinnat ekan lapsen aikana turposivat A-kupista C-kuppiin.

Normaalitilassa, eli ei imetettäessä kuppikoko on nyt ollu B. Terhakka muoto on onneksi pysynyt samana kuin ennen lapsia. Ei ole siis riippautunut yhtään.

Maitomaista nestettä tihkui rinnoista vielä vuosi imetyksen jälkeen, mutta siihen sai lääkäriltä lääkkeet jotka lopettivat vuodon.

Muista, että kuntoilemalla voi hieman palauttaa rintojen muotoa, jos rintalihas on päässyt veltostumaan. Punnerruksia vain. Siitähän voi keitellä vaikka yhteisen leikin vauvan kanssa, jossa vauva köllöttelee selällään lattialla, ja äiti "punnertaa" polvillaan koskettamaan nenällään vauvan nenää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan