Jälleen sisarus lapsenvahtina kysymys:
Paljonko maksaisit 14-vuotiaalle siitä, että tämä vahtii 5-vuotiasta pikkusisarusta yhden päivän ajan (noin klo 9-17) viikonloppuna? Vanhempi on itse kotona eli lapset eivät ole täysin keskenään, mutta tekisi päivän töitä rauhassa, suljetun oven takana. Lasten olisi tarkoitus ulkoilla, leikkiä, vähän vaikka katsella televisiota. Lisäksi 14-v tekisi jonkun helpon lounaan (tyyliin makaronit ja jauhelihakastike) ja luultavasti haluaisi leipoa pienemmän kanssa yhdessä. Teini on itse halukas lapsenhoitajaksi ja tekisi sen varmaan ilman korvaustakin, mutta maksan hänelle mielellään jonkin verran. On kuitenkin kyse vain satunnaistapauksesta ja yhdestä päivästä, joten summan ei kai kuitenkaan tarvitse olla suuri. Mielipiteitä?
Kommentit (14)
Kannatan kakkosen ehdotusta. Jos ei siis todellakaan usein joudu olemaan vahtina, niin maksaisin ehk max. 20 euroa, jos on suht usein, niin max 10 euroa.
Se on hyvä summa jos rahana annatte.
ettei vanhemmat sisarukset JOUDU hoitamaan, nuorempiaan, velotuksetta.
..hoitamisesta. Sehän on hyvä juttu. Tehdään mukeloita ja valjstetaan tenavat lapsityöhön.
ettei vanhemmat sisarukset JOUDU hoitamaan, nuorempiaan, velotuksetta.
Musta se kuuluu sisaruuteen, että isommat hoitaa pienempiään, ei meillä siitä erikseen makseta.
En minäkään ota maksua kaikesta mitä perheeni ja lasten hyväksi teen.
Mutta turha tästä tapella, jokainen tyylillään,
TIETENKIN maksaa, oman huoneen siistinä pitnäminen ym kuuluu asiaan, jos nuorempaansa vahtii siitä pitöö maksaa. Ja summa on hyvä olla kohtuullinen niin vahtii toistekin, esim, tuo 20 euroa.
Musta se kuuluu sisaruuteen, että isommat hoitaa pienempiään, ei meillä siitä erikseen makseta. En minäkään ota maksua kaikesta mitä perheeni ja lasten hyväksi teen. Mutta turha tästä tapella, jokainen tyylillään,
..mukeloita, niin sinun vastuu on hoitaa heidät. Ei sisarten. Sääliksi käy lapsia.
Musta se kuuluu sisaruuteen, että isommat hoitaa pienempiään, ei meillä siitä erikseen makseta.
En minäkään ota maksua kaikesta mitä perheeni ja lasten hyväksi teen.
Mutta turha tästä tapella, jokainen tyylillään,
Uskoisin, että en itsekään jokaisesta puolen tunnin-tunnin-parin pikkusisaruksen hoidosta palkkaa maksaisi, mutta ap:n tapauksessa, jossa kyse on koko päivästä antaisin kyllä teinille rahallisen korvauksen. Varmaankin 20 e omaan käyttöön ja jätskirahaa tmv. päivällä käytettäväksi (jos kauppa kävelymatkan päässä)
Mielelläänhän nuo sisaruksiaan hoitavat.
ole koskaan maksettu,mutta on saanut palkaksi jotain kivaa mitä on toivonut. Yleensä jonkun vaatteen tms
pikkusiskon vahtimisesta. Enkä kyllä odottanutkaan. Meillä ikäeroa melkein 16 vuotta. Pikkuveljen (Mua 12 vuotta nuorempi) harkkoihin kuskaamisesta sain "palkkaa" auton käyttöoikeuden verran :D (Auto oli siis kokoaikaisesti "mun" sillä ehdolla, että hinasin sen pojan ajallaan jäähallille ja hain pois)
Mutta nyt sisko maksaa potut pottuina. Se vahtii mun muksujani aina tarvittaessa ja usein ihan ruokapalkalla (Tosin mä sit kyllä esim. otan sen koiran hoitoon aina tarvittaessa yms.)
riippuen siitä, kuinka rahan tarpeessa on. Nyt kun tarkemmin mietin, 20 euroa olis jees, lisäksi tietty karkkipäiväkarkit "talon puolesta" ;)