Millainen on hoitamattoman oloinen lapsi?
1-vuotiaasta kyse.Mitä ihmiset näkevät lapsessa hoitamattomana mitä minä en näe?
Kommentit (17)
kun hän käveli pöydän alla?sekö on hoitamattomuutta?
perhekerhossa tavannut yhden perheen, jossa hoitamattoman oloiset lapset.
Lapset olivat ainan likaisia ja hiukset takkuiset. Vaatteensa olivat likaisia ja huonolaatuisia.
Äiti ei kommunikoinut lasten kanssa kerhon aikana, vaan meni tyytyväisenä juomaan kahvia jättäen lapset yksin seisomaan keskelle lattiaa. Nämä lapset seisoivat siinä kunnes kerhon ohjaaja ohjasi heidä leikkiin tai askartelemaan.
Tuosta voisi nostaa esille epäsiisteyden ja kommunikaation puuttumisen. Äiti antoi lapsille ruokaa ja vaatteita, mutta muuten jätti täysin huomiotta.
Tuskin hän hoitamaton on. Saa varmasti haleja ja surusteluakin. :) Älä välitä ilkeistä kommenteista, jos itse parhaasi teet.
on todella rakastettu pikkuinen ja tosiaan parhaani teen..
Eikö siellä perhekerhossa nimenomaan ole tarkoitus olla muiden lasten kanssa?? Sinne nimenomaan mennään oppimaan sosiaalisia taitoja, eikä esittelemään täydellisen äidin täydellistä kommunikointia.
ei munkaan mielestä siinä ole kyllä mitään pahaa, jos lapset leikkii itsenäisesti ja muiden kanssa. Oudompaa se on, että pitää koko ajan äidin helmoissa roikkua.
mun lapset ovat olleet hoitamattoman näkösiä, koska ovat sellasia takkupäitä. vieläkin.
En vaan ymmärrä heidän hiustenlaadustaan mitään. Hoitoainetta saa laittaa pullollisen ja silti ovat takussa. Ehkä tuo kihara ja ohut hiustenlaatu yhdistettynä paksuihin hiuksiin ja hikoiluun on huono yhdistelmä
haisee lialta tai pissalta,lapsi apaattinen,huonosti kontaktia ottava ja äiti ei vaikuta hyvinvoivalta vaan virttyneeltä,väsyneeltä ja räjähtäneeltä..?
Eipä noista aina ota selvää:) jos hoidat niin hyvin kuin vaan ikinä voit,niin asia kunnossa:)
on aina takussa. Vaikka laittaisin siihen öljyhoidon ennen pesua, hoitoaineen pesun jälkeen ja vielä selvityssuihketta kampaamisen yhteydessä.
Vaan kun lyödään pipo päähän, se tukka on välittömästi taas yhtä takkumössöä.
Minä ajattelisin hoitamattoman oloisella seuraavia asioita: likainen, takkuinen, räkäinen, likaisissa/rikkinäisissä/liian pienissä tai suurissa/ei sään mukaisissa vaatteissa, liian paljon yksin ikään nähden, pahat hoitamattomat ihottumat tai muita näkyviä terveydentilaan liittyviä asioita, pienillä liian harvoin vaihdetut vaipat, ei ollenkaan omia leluja, ei riittävää kontaktia vanhempiin, reikiä hampaissa jo pienenä, aliravittu tai ylipainoinen, tukka leikkaamatta (no ei ehkä 1-vuotiaalla) jne.
en ole koskaan ollutkaan mikään huoliteltu..pesen lapsen 1-2 kertaa viikossa tai tarpeen mukaan ja toki naama,käsi ja peppupesut päivittäin(monta kertaa päivässä)
En ole täydellinen,eli jos joku voisi kertoa miten voisin paremmin hoitaa,niin ottaisin neuvosta vaarin:)
Minä ajattelisin hoitamattoman oloisella seuraavia asioita: likainen, takkuinen, räkäinen, likaisissa/rikkinäisissä/liian pienissä tai suurissa/ei sään mukaisissa vaatteissa, liian paljon yksin ikään nähden, pahat hoitamattomat ihottumat tai muita näkyviä terveydentilaan liittyviä asioita, pienillä liian harvoin vaihdetut vaipat, ei ollenkaan omia leluja, ei riittävää kontaktia vanhempiin, reikiä hampaissa jo pienenä, aliravittu tai ylipainoinen, tukka leikkaamatta (no ei ehkä 1-vuotiaalla) jne.
no,kuivunutta räkää voi olla nenän alla jos en sitä ole huomannut pyyhkiä..ja kun olen tälläinen sokea lepakko niin en kaikkia tahroja välttämäti edes huomaa :O
neuvola. Noita mainitsemiasi asioita en kyllä tunnusta :)
jos neuvolan terveydenhoitaja sanoisi lasta hoitamattoman oloiseksi. Et ehkä itse näe tilannetta totuudenmukaisesti.
eihän sitä koskaan omassa toiminnassaan näe mitään väärää:)
Hiukset aina takussa (mahdollisesti ihottumaa), kauhtuneet, vääränkokoiset, tahraiset vaatteet päällä. Suhtautuu pelokkaasti myös vanhempiinsa, ei uskalla tutussakaan ympäristössä oikein leikkiä/tutkia, vaan samalla kun pelkää vanhempia, takertuu.
Kyllä sitä ennenpitkää on enemmän ja vähemmän freessi, riippuen ihan päivästä ja mulla se lapsi sen suurimmaksi osaksi määrää:)
Kummallisempaa se olis, jos joka päivä oot niin tip top ja pirteä.
kaikki äidit ja lapset on niin erilaisia:)
Voisithan toki seuraavalla kerralla ihan keskustella sen neuvola-tädin kanssa näkemyksestä,niin asia varmasti selviää:)
vaihdan vaipat,syötän,hellin,laitan puhtaat vaatteet,puen säiden mukaan,pesen naaman ja kädet ruokailun jälkeen