Mikä koira sopisi lapsiperheeseen ja olisi " turvana"
olen aina halunnut koiraa ja nyt meillä olisi mahdollisuus ottaa sellainen. Olen myös aika säikky olemaan yksin kotona, varsinkin pimeällä joten haluaisin sellaisen koiran joka tarvittaessa olisi turvanani. Tietysti kouluttaisin koiran hyvin. Pitäisi varmaan olla aika isokokoinen... olen ajatellut kultaista noutajaa, mutta se ei ole kovin pelottava :) ja myös rotwaileria, mutta sopiikohan se lapsi perheeseen? Meillä lapsi 1,5v ja myös kissa.
Muita ehdotuksia? En ole mitenkään hysteerinen ja pelkää jatkuvasti. Eikä minulla mitään syytä ole ketään pelätä, olen vaan luonteeltani aika säikky ja omistan vilkkaan mielikuvituksen. Joten mitä koiraa ehdottaisitte?
Kommentit (28)
mut ei kyllä oo hyvä jos joutuu kiipee niitä portaita monta kerrosta. Onko hissi?
Koiran koolla ei tosiaanka oo mitään merkitystä jos ei tarvi rappuja kivuta. Meillä kerrostalo kaksiossa ollu kaksi hovawarttia (jo EN suosittele ainankaa ekaksi koiraksi!!!) ja mitään ongelmaa ei ollu.
Ei millääntavalla ketterä vaan jotenkin onneton " kapistus" .
hyvin tulee lapsen kans toimeen...kerran on murissut lapselle 2 vuoden aikana
Lapsi saa halata koiraa ja " pussata" , ni koira ei ole moksiskaan...
Ja yhdessä ne aina leikkii :)
Rotukuvauksessaki sanotaan että on yllättävän ketteriä (tai jotain...) vaikka vois muuta olettaa.
Mein oma vasta puoli puotias, eli sitä pennun kömpelyyttä on vielä. Muuten painattaa kyllä menemää oikein sujuvasti.
Niillä tosi alhanen elin ikäki. Leonbergit elää kuitenki yleisesti ottaen monta vuotta kauemmin.
ruokaa. Sairastavat usein jalka-, selkä-, ja lonkkaongelmia.
Sakemannit, terrierit ja rotikat vaativat omistajaltaan paljon. Sakemanni kyllä paimentaa ja suojelee, mutta täytyy myös ajatella sen vaativuutta koiratyyppinä. Se on erittäin energinen vahvaluontoinen koira, joka varmasti kuolisi tylsyyteen tai kehittäisi jonkin sortin luonnevikaa (esim.stressikäyttäytymistä), jos sen elämä olisi sohvaperunana olo ja oven vahtiminen.
Rotikalla sama juttu, paitsi etteivät ole paimentavaa sorttia.
Oma ehdoton suosikkini on Labradorin Noutaja. Osaavat vahtia ja ovat yleensä vuorenvarmoja lasten kanssa. Perusterve rotu ja tosi ihana luonne.
Toisia vaihtoehtoja:
-kultsu
-Snautseri
-Dalmatialainen
-Sileäkarvainen noutaja
-Setterit (vaativat paljon liikuntaa)
Erittäin toimelias koira, joka alunperin jalostettu juoksemaan.
tarvitsee paljon virikkeitä ja liikuntaa.