Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko omalle tyttärelle ylioppilas-lahjaksi rahaa??

Vierailija
01.06.2011 |

Tyttö toivoisi vaan rahaa lahjaksi, koska on muuttamassa omilleen ja tarvitsee ekaan kämpäänsä huonekaluja yms kaikenlaista.

En vain oikein tiedä, että mikä olisi ok summa??

Mietin 200-300e, mutta oisko ok??

Paljonko te olette antaneet??

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen toi -94 3000 markkaa saanut. Sain ton lisäksi kaiken ton mitä säkin, musta se on täysin normaalia vanhempien toimintaa. Vanhempani eivät ole mitenkään rikkaista, vaan ihan normaaleissa ammateissa, nyt jo eläkkeellä...

Pointti siis tässä oli se, kun vähän vihajsit siihen suuntaan, ettei noi summat muilla olis totta..

Vierailija
42/44 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ylioppilaalle annetaan aika paljon rahaa, jos sitä on, koska annetaan pesämunaa opiskeluja varten. Itse sain runsaat 10 000 markkaa aikoinaan, olisiko ollut 13 000 markkaa. Summa ei ollut tarkka, koska se oli säästötili, mihin oli vuosien varrella kertynyt rahaa ja korkoja. Saman tyyppistä pesämunaa, tietysti nykyään sitten aika paljon isompaa rahaa, aion omillekin antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta motivaattoriksi opiskeluihin heti aluksi ollaan sovittu, että se on 1000 e jokaisesta laudaturista ja 200 e eximiasta. 10 000 e on katto. Jos saa oikein hyvän ylioppilastodistuksen voi olla, että ei sitten tarvitse maksaa jotain sikakallista valmennuskurssia, jotta pääsee yliopistoon/korkeakouluun. Rahoja ei saa kuitenkaan käyttää juhlimiseen, vaan autoon ja oman kodin hankintoihin.

10 000 euroa tulee tekemään hieman tiukkaa, kun ei me mitään rikkaita olla, keskituloisia lähinnä. Mutta nuo 10 laudaturin ylioppilaat on sen verran harvassa, ja suoritus jakaantuu ainakin 2 kerralle, joten ehtii sitten alkaa säästää, jos L-putki aukeaa.

Vierailija
44/44 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkohan poikani pitäisi maksaa veroa viinapullosta ja kakskymppisestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän