Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko omalle tyttärelle ylioppilas-lahjaksi rahaa??

Vierailija
01.06.2011 |

Tyttö toivoisi vaan rahaa lahjaksi, koska on muuttamassa omilleen ja tarvitsee ekaan kämpäänsä huonekaluja yms kaikenlaista.

En vain oikein tiedä, että mikä olisi ok summa??

Mietin 200-300e, mutta oisko ok??

Paljonko te olette antaneet??

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden viikon Pariisin-matkan + käyttörahat.

Vierailija
2/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voit antaa lahjakortin! Silloin ei tule hankittua mitään "tyhmää" mutta kuitenkin on vähän rajattu, että mihin se raha on tarkoitettu. Itse sain äidiltäni reilun satasen lahjakortin ja pienempiä lahjoja, koruja ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ostat aina hankinnan koittaessa, tarpeen mukaan, jos oot peeaa nyt.

Vierailija
4/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat antavat muutamia satasia - isovanhemmat 200 ja muut sukulaiset 50-70 e . Siis keskimäärin!

Tuo 300 varmaan ihan hyvä. 350?

Vierailija
5/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rippilahjaksi olemme antaneet 500e.

Vierailija
6/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin yo-kuvauksen tai antaisin myös jonkun lahjan. maksatte varmaan kuitenkin tyttärenne juhlat?

Vierailija
7/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai lahjaksi matkan egyptiin ja vissiin joltain sikarikkaalta mummolta vielä jonkun 1000e päälle...Tädit ja sedät olivat tehneet yhdessä todella hienon ''rahapuun'' eli ostaneet jonkun kasvin ja kiinnittäneet siihen 50 e seteleitä :D

Vierailija
8/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä raha ei minusta olisi niin kiva. Samalla saisitte äiti-tytäraikaa, jota on sitten jatkossa vähemmän kun lapsi muuttaa omilleen.

Vierailija
9/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo raha määrä mietityttää..

Vierailija
10/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai 150000 e asuntoa varten. Anna siis sen verran kuin on varaa, niin muutkin tekevät.

Vierailija
11/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain vuonna 1990-luvulla muistaakseni 400 mk yhteensä rahaa ja mun mielestä se oli aika paljon.

Vierailija
12/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, niin ei ole. Tiedän monta perhettä, jossa on täysi työ saada edes juhlat järjestettyä. Jos rahaa on, niin 500e on sellainen summa, jolla oikeasti saisi jotain huonekaluakin jo vähän hankittua.

Vierailija
13/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vanhemmiltani noin 10 000€. Olivat keränneet syntymästäni saakka ja rahojen turvin pärjäsin opiskeluajan ilman opintolainaa tai opiskeluja hidastavaa työssäkäyntiä.

Vierailija
14/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai 150000 e asuntoa varten. Anna siis sen verran kuin on varaa, niin muutkin tekevät.

musta olis ikävää asua ilmaiseksi porukoitten ostamassa asunnossa, vaikka niillä kuinka olisi varaa. jotenkin tosi noloa.

mun vanhemmat maksaa mun juhlat kuvauksineen, meikkeineen ja kampauksineen. vaatteet (noin 300e) olen maksanut itse, mutta saattaa olla, että äiti siirtää sen summan mulle joskus, kun hänestä mun ei kuulu maksaa itse juhlistani. äiti osti myös pukuun korut (vähän reilut sata euroa), enkä todellakaan oleta enkä edes halua lisäksi mitään rahaa! musta juhlat ja vieläpä nuo korut ovat tosi iso lahja hyvätuloisiltakin vanhemmilta ja musta kylmä raha on muutenkin lahjana, varsinkin läheisiltä, jotenkin typerää ja superpersoonatonta.

t. tän kevään yo

Vierailija
15/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin perheestä, kukin antaa itsestä järkevältä tuntuvasti. Itse ylioppilaaksi päästessäni vanhempani järjestivät juhlat, ostivat juhlavaatteet, maksoivat kuvat ja kampauksen. Erillistä lahjaa en saanut enkä edes ajatellut vanhempien lahjaa tai rahjaa antavankaan. Omista ystävistänikään ei juuri kukaan saanut lahjaa vanhemmiltaan. Samoin ei saa myöskään siskoni. Minusta lahjaa on jo kerrassaan, kun äitimme siivoaa, leipoo, pesee ikkuinoita ja itse juhlissa on iloisesti mukana.

Jos kuitenkin annat lapsellesi rahaa, anna sen mukaan mikä sinun mielestäsi tuntuu sopivalta ja jonka voit hyvin mielin antaa, eikä mitä muut vanhemmat antavat.

Vierailija
16/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun noin vuoden kuluttua muutin omilleni, sain astioita, huonekaluja jne.

Vierailija
17/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös tietysti koulukirjat, ylioppilaskirjoitusmaksut jne. Ostettiin talvella myös uusi vuodesohva (599e) tytölle hänen huoneeseensa ihan sillä, että saa sen sitten omaan kämppäänsä.

Vierailija
18/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos sen määrä mietityttää noin paljon. Paras lahja on ne juhlat, todellakin. Osoittakaa sinä päivänä rakkautta tyttärellenne, joka lähtee maailmalle.

Vierailija
19/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julmaa, mutta yo-lahjaksi emme antaneet rahaa. Sen sijaan lapset ovat muuttaneet lukioon mennessään 16v iässä vanhempien omistamaan asuntoon, jossa on jo kaikki valmiina.

Vierailija
20/44 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte viettää kivasti aikaa yhdessä. Voitte tehdä löytöjä kirppikseltä, anna kotoa mukaan muistoksi asioita, käykää Ikeassa yms. Varmasti autat tällä tavalla parhaiten ja yhdessäolo on ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi