Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys pioneista

Vierailija
01.06.2011 |

Kasvattaako pioni joka kevät maasta uudet varret vai talvehtivatko nämä vanhat varret ja se kasvattaa kukintonsa ja lehtensä niistä?

Ajattelin vain lunta ja talven sietoa: miten ihmeessä noita huteroita varsia voi suojata lumen painolta ja siltä, etteivät ne katkea? Vai onko niiden tarkoituskin katketa ja kasvaa ns. uudelleen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavattavat joka vuosi uudet varret. Niitä suokaa talvella lumi, vähälumisina talvina voit itse suojata vaikka havuilla.

Vierailija
2/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku olla oikeasti noin tyhmä?

Ja vastausta ap odottelee edelleen tuollaisten muita alentavien kommenttien sijasta, kiitos.

Mutta kiitos silti, että viitsit vaivautua näppäilemään moisen ylentävän lausahduksen, se kertoi sinusta enemmän kuin itse ehkä arvaatkaan. Olet varmasti todella ylpeä itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattavat joka vuosi uudet varret. Niitä suokaa talvella lumi, vähälumisina talvina voit itse suojata vaikka havuilla.

Kiitos vastauksesta. :)

Olen ollut vähän kahden vaiheilla minne pionit vielä pikaisesti istutan, mutta tämä vastauksesi selvensi tilannetta!

Vierailija
4/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Pionia ei saa istuttaa liian syvälle, eli sen juurakon päälle saa jäädä multaa pari-kolme senttiä. Jos sen istuttaa liian syvälle niin Pioni ei kuki.

Tässä sullekin hyvä infopläjäys Pionista :)

http://kotiliesi.fi/puutarha/neuvot-vinkit/jalopionit-ovat-nayttavia-ku…

Vierailija
5/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun istutat sen nini se on sen lopullinen paikka. Pioni ei siedä pikanvaihtoa myöhemmin.

Vierailija
6/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä pionit kestäneet siirronkin.

kun istutat sen nini se on sen lopullinen paikka. Pioni ei siedä pikanvaihtoa myöhemmin.

Vierailija
7/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

levinnyt erinomaisesti. Olenkin omalla pihallakin siirtänyt pistokkaita kolmeen eri paikkaan.

Vierailija
8/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukinta kärsii hetkeksi