Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten nollaatte/lataatte itsenne?

29.10.2005 |

Heippa

Mitenkäs te muut latailette itseänne ja jaksamista kotona lapsen kanssa? Vai onko muilla ylipäätäänsäkään tarvetta sellaiselle?

Meillä on sellainen tilanne, että mies on paljon työmatkoilla (nytkin ollut 3 viikkoa ja viikko vielä jäljellä...) sekä sen päälle rakennamme vielä taloa. Lapsi on nyt 10kk ja alan todellakin olemaan aika valmis, noin nätisti sanottuna.

Lapselle löytyy hoitajia aina silloin tällöin ja nyt olenkin päässyt muutaman kerran harrastelemaan liikuntaa. Lapsi on kuitenkin vähän " vaativa" , eikä isovanhemmat pitkiä aikoja jaksa hänen kanssaan, eli aina on vähän kiire takasin kun johonkin menee...

Mutta siihen kysymykseen. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että olisi totaalinen nollaus ja lataus tarpeeseen. Mitä suosittelisitte?

T: MrsH

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt vasta pari kertaa vauva hoidossa isoäidillä. Tunsin itseni kireäksi, enkä saanut rentouduttua, kun mietti koko ajan miten vauva voi vaikka olikin parhaassa mahdollisessa hoidossa. Parhaiten saan ladattu akkujani kun olen kotona. Olen pyytänyt joskus äitini tai siskoni kotiini hoitamaan lasta, jos tulee hirmu hätä, olen lähellä. Äitini on lähtenyt pitkille kävelyille vauvan kanssa (vauva nukkuu parhaiten vaunuissa). Rentouttavaa on jo päästä puoleksi tunniksi kuumaan suihkuun, ilman että vilkuilee itkuhälytintä kokoajan. Myös Leffa ja sipsi pussi illalla kun saa lapsen nukkumaan rentouttaa. Ensi viikolla olisi tarkoitus viedä ipana lsoäidille ja mennä itse kampaajalle... en muista koska olen viimeksi käynyt :)

Vierailija
2/6 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän nostan, jos saisin lisää vinkkejä.

Noista edellisistä sen verran, että kyllä niistä on apua ollut aina vähäksi aikaa. Nyt on tilanne vaan päässyt repsahtamaan niin pahaksi, että olisin kyllä vähän totaalisemman nollauksen tarpeessa.

Kaverini, jolla on neljä aika pientä lasta, ottaa vähän etäisyyttä kotiasioihin ja vetäsee tarpeen tullen pyllyt olalle. Auttaa häntä. Itse en vaan ole niin innostunut tuosta viinan kanssa läträämisestä, sillä saan parin drinksun jälkeen ikävän migreenin, joka saattaa kestää montakin päivää. Ei siis kovinkaan rentouttavaa.

Edelleen siis huhuilen teiltä latauskeinoja, kun parin tunnin kotoa poistuminen ei enää riitä... Ehdottakaa mitä vaan hyväksi havaittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon tai kenenkään muun hoidettavaksi. Sinä et ole korvaamaton. Noin, kun olet sisäistänyt tuon, voit huoletta jättää vauvan hoitoon ja mennä iltapäiväksi leffaan ja kahville tyttöjen kanssa. Tai varata itsellesi hemmotteluajan hoitolasta, kauneushoitolasta nimittäin ;)

MInä nollaan itseäni surffailemalla netissä ja juomalla kahvia sekä mutustelemalla jotain hyvää. Joskus menen yksin kauppakeskukseen shoppailemaan ja leffaan. Lapsi/lapset jäävät usein (melkein aina) isän kanssa kotiin. Parhaiten rentoudun, kun saan olla kotona yksin, mies ja muksut mummolassa viikonlopun. Oisko noista sulle apua???

Vierailija
4/6 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvahdin hoitamaan vauvaa. Silloin ei tarvi murehtia, että isovanhemmat väsyy. Ja jos et halua omaan kotiin vierasta, niin voit myös vaikka johonkin perhepuistoon(jossa on sisätilat) taikka perhekahvilaan tilata MLL:n hoitajian, jos sellaista teilläpäin löytyy.

Vierailija
5/6 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mujeritalle: minäkin katselin eilen Dr.Philiä ja tuo korvaamattomuus ja lapsen hoitoon jättäminen ei kyllä ole meillä ongelmana... Jätän tosi mielelläni muksun hoitoon mummoille. Jätän kuitenkin vaan max 1 kerta/vko, kun on sen verran iäkkäitä mummoja, etteivät enempää jaksa joka paikkaan ehtivän lapsen perässä juosta. Pääsen sitten seuraavallakin viikolla menemään...

Lisäksi siitä lapsen vaativuudesta sen verran, että suostuu syömään ja nukkumaan hyvinkin vaihtelevasti ja jos nuo eivät suju, niin vaativuusaste nousee entisestään...

Mä olen tässä vähän pähkäilly, että mikä se mun rentoutumiskeino vois olla. Meillä kun tuo mies on niin paljon maailmalla/rakennuksella, niin en haluais hänen kotiin saapuessaan työntää lasta hänen vastuulleen ja lähteä yksin jonnekin. En mä siitä yksinolosta oikein mitään saa. Yksinoloa on jo ihan tarpeeksi. Mun mielestä vois olla aika ihanaa viettää normaalia elämää kotona.

Olis ihanaa, jos ei aina olisi yksin vastuussa kaikesta ja voitaisiin olla yhdessä lapsen kanssa. Sekin olisi aika luksusta, että sais rauhassa hoitaa kotihommia ilman sitä lahkeessa riippujaa ja tehdä asiat kunnolla eikä vain ohimennen sutaisten.

Täytyy ottaa puheeksi, jos sieltä rakennukselta vois ottaa vähän vapaata...

Vierailija
6/6 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raksalla mies joka ilta tai ainakin myöhään töissä. Minä rentoudun parhaiten, niin että lähden itsekkin raksalle ja laitan pojan siellä vaunuun päikkäreille. Siivoan ja kannan puita hikihatussa, niin kyllä varmasti nollautuu. Samalla näkee mies poikaa ja minä miestä :)