Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä se en sitten osaa grillata pallogrillillä. Kai se niin on , että se on miesten hommaa!

Vierailija
31.05.2011 |

Viimekesänä ostin tavallisen pallogrillin, mietin kaasugrilliäkin, mutta tykkään pallogrillin tuoksusta enemmän. Nyt tarttee varmaan seuraavaksi hommata sitten se kaasuversio, kun ei mulla onnistu. Grilli ei kertakaikkiaan lämpene tarpeeksi.

Olen antanu nesteen imeytyä, viimekesänä grillasin vain 3 kertaa, kun joka kerta piti lämmittää uunikin kun käden kestää laittaa ritilälle. Hätnäppää saa kypsän maissin lämmitettyä.

Nyt ostin hiiliä, joihin ei tarvisi edes sytytysnestettä lisätä, kunhan sytyttää --> ei tuu mitään. Tänään kokeilin taas, mutta lisäsin nestettä --> ja vitut.

Onko täällä joku joka osais opettaa? Missä vaiheessa kantta auki ja missä ei?

Nyt oon antanut liekin palaa, sit ruoat ritilälle ja kansi päälle, ilma-aukot olen jättänyt auki ja ei onnistu. Sama kun laittais auton konepellin alle ruoat. Jaksaisko joku neuvoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään grillaamista enää.

Moni polttaa ruokansa mustaksi kun hosutaan liian pian lihat kuumaan grilliin.

Vierailija
2/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammuttua. Ei ne hiilet heti kuumene. On aika yleinen virhe ettei malteta odottaa grillin kuumenemista vaan tungetaan ne grillattavat liki kylmään grilliin heti liekin sammuttua ja sitten ihmetellään miksei ne paistu. Malttia sen grillin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasugrilli on sama kuin paistaisi sisällä uunissa.

Ei siinä ole mitään grillaamista enää.

Moni polttaa ruokansa mustaksi kun hosutaan liian pian lihat kuumaan grilliin.

Kaasugrillaaminen ei ole lähelläkään uunissa paistamista. Kyllä se grillaamista on. Suurelle joukolle grillaaminen hoituu ehdottomasti fiksuimmin kaasugrillillä, eikä hyvin kaasulla grillattua ruokaa erota hiiligrillissä grillatusta, kuin korkeintaan savun maussa. Ja senkin saa kaasugrillissä mukaan ihan ongelmitta.

Vierailija
4/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammuttua. Ei ne hiilet heti kuumene. On aika yleinen virhe ettei malteta odottaa grillin kuumenemista vaan tungetaan ne grillattavat liki kylmään grilliin heti liekin sammuttua ja sitten ihmetellään miksei ne paistu. Malttia sen grillin kanssa.

odotteleeko sitä hiilten kuumenemista kansi auki vai kiinni? Kun ei niissä yleensä mitään "elonmerkkiä" edes näy :/.

ap

Vierailija
5/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetylle. Ei siinä ole mitään rapeaa pintaa. Yäk!

Vierailija
6/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilten syttyminen vaatii reippaasti happea. Kansi auki ja pohjaventtiili myös.

Rypsiöljypohjainen sytytysneste on parasta.

Vierailija
7/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilten syttyminen vaatii reippaasti happea. Kansi auki ja pohjaventtiili myös. Rypsiöljypohjainen sytytysneste on parasta.

tässä se vika ehkä olikin, en ole edes huomannut, että pohjassakin on ilmareikä, piti käydä oikein tarkistamassa :D!

ap

Vierailija
8/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasugrillillä grillattu makkara maistuu

keitetylle. Ei siinä ole mitään rapeaa pintaa. Yäk!

voi käydä jos ei osaa.

Vierailija
9/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasugrillillä grillattu makkara maistuu keitetylle. Ei siinä ole mitään rapeaa pintaa. Yäk!

voi käydä jos ei osaa.

Vierailija
10/10 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käyttää parilaa

Väärät välineet on toki ensimmäinen esimerkki siitä, että ei osaa.