Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 10-vuotiaanne saa kotiväeltä synttärilahjaksi?

Vierailija
31.05.2011 |

Vähän mietityttää, lapsen kaveri sai kotiväeltään 100e, jonka saa kuulemma käyttää mihin itse tahtoo, paitsi ei karkkiin koko rahaa. Lisäksi hän sai mummoilta ja kummeilta rahaa, kaikesta yhteensä kuulemma kertyi yli 300e. Ja saa ottaa shoppailemaan mukaan niin paljon kuin haluaa. Ovat ihan keskiluokkaisia ihmisiä, mutta eikö tämä ole ihan suuruudenhullua? Vääristyykö 10-vuotiaan kuva rahankäytöstä, jos on jo tuon ikäisenä noin paljon omaa rahaa käytössä? Mitä mieltä? Minusta tuntuu järjettömän suurilta summilta. Jos ekaa kymppiä haluaa noin kovasti juhlistaa, niin kyllä minä ennemmin ostaisin jonkin kalliimman hyödyllisen lahjan ja vaikka 20e omaa rahaa käyttöön.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on halvempi kuin 8- tai 9-vuotislahjansa meiltä (kaupunkiloma Euroopassa ja kannettava tietokone). Pyörä on hänen oma toiveensa.

Meillä lapset iästä huolimatta saavat sukulaisilta lähes poikkeuksetta (paljon) rahaa. Osa on tarkoitettu johonkin tiettyyn hankintaan, mutta osa ihan vain käytettäväksi. Yksivuotiaskin sai juuri lahjaksi 450 euroa rahaa. Siitä tullaan hankkimaan hänelle sänky ja loput laitetaan tilille. Isommat lapset ovat saaneet pitää n. 100 euroa lahjarahoista käyttörahanaan, sitten ollaan hankittu mahdollisesti jotain mihin rahalahjoja ollaan nimetty (mieluinen uusi puhelin ym.) ja loput kanssa laitetaan tileillensä.

Vierailija
22/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10v. ei ole vielä saanut mitään. Synttäreistä on melkeen puoli vuotta. On sovittu, että saa jotain isompaa, mutta vielä ei ole lapsi osannut toivoa mitään. On näköjään osattu kasvattaa niin, että osaa arvostaa saamaansa kun ei kiireellä ja väkisin mitään ostata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tökeröä ja noloa antaa 10v:n toivoa kavereilta rahaa lahjaksi??? Mä en ihan oikeasti käsitä, naurettavan tyhmää. En tiedä mitä ajattelisin jos tuollainen kutsu tulisi lapseni kaverin synttäreille. Varmaan keksisin jotain menoa, että lapseni ei pääsisi menemään.

Et ole ainut, ei tulisi mieleenkään pyytää kavereilta rahaa! Tai jos joku kaveri pyytäisi. Meillä kaverilahjat on tyyliin aku ankan taskukirja tms. Joskus jos ei ole ollut muuta lahjaa (kerennyt ostaa, keksinyt tms. ) on voitu antaa vitonen ja karkkipussi.

En muutenkaan itse tai lapseni PYYTÄISI keneltäkään rahaa, eriasia jos joku mummi tai kummi kysyy ja on suunitelmissa esim. puhelimen tms. jonkun kalliimman osto, voi pyytää lahjan rahana, silloinkin sanoa nätisti että ottaisi mieluusti rahana kun on suunnitelmissa puhelimen osto. Ettei tule olo ettei mikään muu kuin raha kelpaa.

Meillä ei muuten osteta kenellekään pelikonsolia tms. synttärilahjaksi koska lapsia on monta ja tuollaiset jutut yhteisiä, synttärilahja on jotain henkilökohtaista. Pelikoneet yms. voi olla yhteisiä joululahjoja.

Vierailija
24/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tökeröä ja noloa antaa 10v:n toivoa kavereilta rahaa lahjaksi??? Mä en ihan oikeasti käsitä, naurettavan tyhmää. En tiedä mitä ajattelisin jos tuollainen kutsu tulisi lapseni kaverin synttäreille. Varmaan keksisin jotain menoa, että lapseni ei pääsisi menemään.

mutta ei nyt niin paha, että en omaani synttäreille päästäisi menemään.

Vierailija
25/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni saivat 10v'nä lahjaksi Lontoon matkan äitinsä kanssa.

Ite kun täytin 10v ni no... en ees muista mitä sain :D Kummallista. 9v lahjat muistan todella tarkasti (eläinpenaali, jossa 9 mariannekarkkia ja siskolta käsintehty hiirilelu ja kutsutuista luokkakavereista juhliin tuli vain yksi :P)

Omille lapsille antaisin rahaa enintään 50e. Sekin jo TOSI iso summa minusta niin pienelle.

Tosin ite oon moisen summan saanu vasta nykysin teininä joululahjana mummultani... Heh.

Vierailija
26/28 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä uskomattominta mitä olen ikinä nähnyt ja sai minut uskomaan jumalaan

olettekos tällaista ennen nähneet?

Vierailija
27/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 13 vuotias poika ei ainakaan saa yhtään rahaa lahjaksi, korkeintaan kirjoja ja ehkä yhden tikkarin

Vierailija
28/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai n.100-150 euron legojutun minulta (äiti), nyt täytti 15, annoin 150 euroa rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi