Onko täällä ketään, jolla silikoni-implantit?
Olen menossa ens viikolla leikkaukseen. Mietityttää, että kauanko leikkauksen jälkeen on kipua? Kauanko kipulääketarve kestää?? Missä vaiheessa pystyy palaamaan ns. normaaliin elämään lapsiperheessä? (Ruoanlaitot, siivoukset yms.)
Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (28)
Ei ole kyse siitä. Tähän asti olen joutunut piilottelemaan imetysten tärvelemiä rintojani, eli en ole juuri viitsinyt yhteisiin saunoihin mennä tai muutenkaan tilanteisiin, joissa olisi joutunut rintoja esittelemään. Normaalisti käytän AINA push up rintaliivejä + silikonitoppauksia, jolloin kuppikoko vastaa n. C-kuppia (johon siis nyt pyrkimys).
Jos lähipiiri näkisi minut alasti ja pääsisi todistamaan miltä rintani näyttävät luonnon tilassa, niin aivan taatusti huomaisivat ennen-jälkeen eron. Vaan sitäpä en halua heidän tekevän! Leikkauksen jälkeen aijon vain heittää hyvästit silikonitoppauksille ja kehtaan ehkä mennä yhteissaunaankin. Annan lähipiirin siis luulla, että tuolta ne rinnat on siellä paidan alla aina näyttäneetkin...
:) ap
Hei!
Tämä menossa pian leikkaukseen... nyt 70A, pituutta 170 painoa 52, todella hoikka olen. Lääkärin sanoin rintani ovat nyt todella pienet.
Otan maltillisesti 185cc ja 215cc matalaprofiilisest implantit, koko ero siksi, että saadaan symmetria eriparisuuden tilalle.
Implantit tullaan laittamaan rintalihaksen päälle hoikkuudesta huolimatta, koska urheilulajini on haastava lihaksen alle sijoitetulle.. Jos implantti sijoitetaan lihaksen alle voi käydä niin, että urheillessa implantti siirtyylihaksen mukana.
Jäännäähän tämä!
otin silikonit 3 vuotta sitten tiina jylhän klinikalla virossa, olen tosi tyytyväinen niihin ollut. tavallisiin kotiaskareihin pääsi viikon kuluttua, mutta raskaaseen työhä vasta 3 viikon kuluttua..
Mielestäni sellaisten ihmisten, jotka joutuvat salailemaan implanttejaan muilta, ei olisi koskaan kannattanut ottaa koko implantteja. Sen verran tätyy aikuisella ihmisellä olla kykyä puolustaa omia päätöksiään, että pysyy tekojensa takana ilman häpeilyä. Pahoittelut vanhan postauksen nostamisesta.
Onko implantit tavallista rintakudosta painavampaa vai kevyempää?
Mietin 12 vuotta implantteja ennen kuin uskaltauduin ottamaan. Virossa laitettiin 4 dl lihaksen päälle. Olen normaalivartaloinen, 166cm, 62kg, lantiota ja lihaksia on. 1 imetys ennen silikoneja. Rinnat oli ennen kuppikokoa 65B, tosin käytin 70A:n liivejä enimmäkseen. Ajokoiran korvat. Nyt käytän kokoa 65G tai 65H, merkistä riippuen, mutta rintojen vaikutelma on noin D-kupin luokkaa kun ajattelee sitä mielikuvaa mikä ihmisillä noista yleensä on. Mielestäni kroppa on sopusuhtaisen näköinen, ei mikään povipommi-look. Alasti kyllä tunnistaa feikeiksi, paita päällä ihan normaalin näköinen. En ole erityisesti leikkausta salaillut mutta en ole kokenut tarpeelliseksi siitä huudellakaan. Mies ja 3 lähintä ystävää tietää.
Noista kuppikokojutuista. Se kirjain tosiaan ei kerro koko totuutta. Mitä pienempi ympärys, sitä pienempi fyysisesti on se samakirjaiminen kuppi. Eli esim 65D on pienempi kuppi kuin 95D, verratkaa vaikka kaupassa. Ja taas toisaalta hoikalla tietyn kokoinen rinta on "näyttävämpi" ja vaikutelma isompi kuin tilavuudeltaan samankokoinen rinta kookkaammalla naisella. Eli periaatteessa jos joku sanoo että on c-kupin rinnat, se ei juuri kerro vielä mitään. Jo 70C ja 80C näyttää ihan erilaiselta.
Silikonirinta usein vaatii yhden koon isomman kuppikoon liivissä kuin vastaava luomu, koska se ei muovaudu niin paljoa.
Toipuminen vaihtelee. Itse olin viikon tosi kipeä enkä päässyt omin avuin makuulle tai sängystä ylös. Buranaa ja Panadolia söin. Sen jälkeen kivut helpotti mutta kurkottelua ja ylävartalon voimaa vaativia juttuja pystyi tekemään vasta 2kk kohdilla. Onneksi lapsi on jo koululainen, ei tarvi nostella. Juoksulenkille pääsi 4kk kohdalla. Nyt leikkauksesta 6kk ja oikeastaan kaikkea muuta pystyn jo tekemään paitsi nukkumaan mahallaan. Hyvät liivit on tosi tärkeät, kannattaa panostaa!
Vierailija kirjoitti:
Moi! Aloitin valmistelut 4 kuukautta aikaisemmin pitämällä topattuja dd liivajä työvaatteiden alla. Kukaan ei ihmetellyt mitään? Nyt kun menen töihin niin olen melkein pienempi kuin keväällä. Kokokmuutos löytästä lapas B:stä D-DD etumukseen. Tykkään, on ihanat ja Suomen paras kirurgi konsultoi, päätti sopivan koon ja leikkasi. Kipuja ei ole ollenkaan, nyt on 5:s päivä. Sairaalassa menin kerran paniikkiin kun puristi niin rintaa ja aloin hyperventiloida. Panacod sopi mulle, jos muuta antoivat, aloin oksentaa!Kotona tosi jees, nukun istuallaan jalat tyynyjen päällä...kauniit ovat ja pehmeät, tuntokaan ei ole mennyt! Jännää lurpsutusta kuuluu toisesta tissistä. Sinne se alkaa asettua!
Tosta lääkkeestä voi tulla riippuvaiseksi :(
tuollaiseen operaatioon pitää lähteä, jos ja kun ei sitä kukaan edes huomaan?