Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä on syy (luulette) että tänä päivänä niin moni syö masennus-

Vierailija
30.05.2011 |

lääkkeitä? Koska sehän on tosiasia että näin on. Erittäin suuri osa NUORISTA ihmisistä popsivat ilopillereitä, mutta miksi? Onko se a) tämän päivän tempo, pitää jaksaa niin paljon ja olla reipas koko ajan

b) niin helppo saada niitä pillereitä

c) helpompi antaa jonkun (=yhteiskunta, tabletit) auttaa kuin se että itse tekee jotain asian eteen

d) niitä syödään turhaan?

Jotenkin minusta tuntuu että kaikkien pitää olla niin helppoa ja sujua ja jos näin ei ole niin apuva - ja pillereissä on apu. Kyllä on paljon kiinni siitä mitä itse tekee tai ei tee, eihän kukaan muu voi auttaa jos elämä potkii päähän. Ymmärrän sitä jos on joku ISO trauma joka on sattunut mutta hyvä esimerkki oli tämä:

lääkäri kysyi nuorelta naiselta joka söi isoja annoksia rauhoittavia että miksi syöt noin paljon... tyttö vastasi "no koska on niin kylmä aamuisin ja pitää herätä ja vi.uttaa..."?????????? Että MITÄ? Miksi ollaan tähän menty. Meidän lääkäri on myös sitä mieltä että lääkärit kirjoittavat näitä tabletteja koska ei jaksa kuunnella valituksia, tiedä sitten???

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamalla masennusta ei tarvitse tehdä töitä, vaan pääsee kätevästi sairaseläkkeelle jo nuorena.

En usko pätkääkään, että nuorten tai muidenkaan ikäluokkien mielenterveysongelmat olisivat oikeasti lisääntyneet.

Niistä vain on nykyään helppo valittaa ja sillä varjolla loisia yhteiskunnan kustannuksella.

Vierailija
2/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuuttia ja sinne tulee ihminen, joka ei itse tiedä, että mikä on vialla, niin mitähän asialle ehtii vartissa tehdä? Kirjoittaa reseptin.

Onko sinusta normaalia, että aamulla ei tee mieli herätä ja on paha olo heti kun silmät avaa? Sekö on sitä normaalia elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään vääränlaista rasvaa (kovetettua kasvirasvaa), kalaöljyä ei saada ruokavaliosta.

Koulu käy vuosi vuodelta vaativammaksi, ja kilpailu kovemmaksi. On muitakin arvoja kuin kilpailu, menestys, ulkonäkö. Ihminen ei kestä sitä, ettei mikään riitä.

Vanhemmilla ei ole aikaa.

Vierailija
4/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi nykypäivän informaatioyhteiskunnan tulos. Kaikki näytetään tv:ssä,netissä ja lehdissä. Murhilla ym. oikein mässäillään. Liikaa lisäksi ärsykkeitä. Pitäisi olla elämä kuin entisajalla maaseudulla. Mutta olihan tosiaan silloinkin masentuneita.

Vierailija
5/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma nykyään täynnä narsistisiä ihmisiä.

Vierailija
6/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tärkeä katoaa kaiken turhuuden alle

Vierailija
7/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamalla masennusta ei tarvitse tehdä töitä, vaan pääsee kätevästi sairaseläkkeelle jo nuorena.

En usko pätkääkään, että nuorten tai muidenkaan ikäluokkien mielenterveysongelmat olisivat oikeasti lisääntyneet.

Niistä vain on nykyään helppo valittaa ja sillä varjolla loisia yhteiskunnan kustannuksella.

että monet ihmiset mielellään eläisivät 500 eurolla kuussa loppuikänsä? Taidat olla vähän tyhmä, vai mitä?

Vierailija
8/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valittamalla masennusta ei tarvitse tehdä töitä, vaan pääsee kätevästi sairaseläkkeelle jo nuorena."

Ihanko totta? 15 vuotta kuntoutusta takana -ja taas tuli hylkäyspäätös eläkkeeseen. Kyllä sitä aikamoinen kuntoutusprojekti pitää käydä läpi, ennen kuin Kela eläkkeen myöntää.

Vierailija
9/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailmanlaajuinen vai vaan täällä pohjolassa? Onko Ruotsissa sama ilmiö? Entä etelä-euroopassa? Mitkä ovat syitäsiihen että ihmiset masentuvat yhä nuorempina? Liian kiire työtahti ja vaativa elämä? Paineet menestyä yhteiskunnassa? Erilaisuuden syrjiminen? Vai mikä?

Vierailija
10/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahoja traumoja joista kärsin joka päivä mutta minä en syö mitään lääkkeitä!

Yritän hoitaa itseäni muutoin ja olen löytänyt ainakin yhden menetelmän joka auttaa.

Lisäksi olen tutkinut elämääni että mikä tässä tökkii, lääkkeillä ei esim. ulkoiset olosuhteet

muutu.

Vierailija
11/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko maailmanlaajuinen vai vaan täällä pohjolassa? Onko Ruotsissa sama ilmiö? Entä etelä-euroopassa? Mitkä ovat syitäsiihen että ihmiset masentuvat yhä nuorempina? Liian kiire työtahti ja vaativa elämä? Paineet menestyä yhteiskunnassa? Erilaisuuden syrjiminen? Vai mikä?"

Tämä ilmiö koskettaa länsimaita. Syy yhteiskunnassa. Kokoajan pitää olla tehokkaampi, saada enemmän aikaan, materialismi, materia ja sen hankinta + arvotus menee ihmissuhteiden edelle, kilpailuyhteiskunta ja arvojen koveneminen.

Ihminen on sosiaalinen. Ihminen tarvitsee toisia ihmisiä. Ihminen tarvitsee arvostusta. Ihminen ei kestä sitä, että kaikki mitataan rahassa. Vain tuottamalla olet arvokas, ja mitä enemmän tuotat, sitä arvokkaampi olet.

Ihmisillä ei ole enää aikaa toisilleen. Mutta materiaa entistäkin enemmän. Osa on ilman töitä, mutta osa taas tekee töitä jaksamisensa äärirajoilla.

Vierailija
12/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet eivät ole mitään ilopillereitä eikä niitä popsita. Niitä käytetään sairauden hoitoon, kuten muitakin lääkkeitä. Ei niitä popsita kuin karamelleja.

Vierailija
13/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedetään, mitä masennus on.

Vierailija
14/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnosoidaan enemmän. Suomalainen kulttuuri on myös vähemmän yhteisöllinen ja korostaa menestystä työelämässä ihmisarvon mittana. Yksinäisyyttä on paljon.

Ennen tulevaisuus oli monelle nuorelle selkeämpi, nyt valinnanmahdollisuuksia on enemmän ja todellisuus ja toiveet eivät kohtaa.

Vierailija
15/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön masennuslääkettä itseni, lasteni ja mieheni takia. Ennen lääkitystä olin raivoava pirttihirmu, nykyään suhtkoht normaali kotiäiti. Ja jos lääkkeet saavat mut pysymään paremmin järjissäni etten ole joka hetki pinna katkeamaisillaan, minä kyllä syön niitä. Uskon 100% että näin olen lapsillenikin parempi äiti.

Kai mua periaatteessa kiinnostais tietää sekin, että mistä tää hulluus johtuu ja voisiko niille syille jotain tehdä, mutta tuntuu niin työläältä ja vaikealta ajatuskaan lähteä etsimään jotain terapiaa että en ainakaan nyt jaksa. Enkä pidä mahdottomana ajatusta että söisin näitä lääkkeitä vaikka vuosikausia. Huonoja sivuvaikutuksiakaan ei alun jälkeen juuri ole ollut.

Vierailija
16/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kaikki nämä ongelmat medikalisoidaan eli ajatellaan, että ne on parannettavissa lääkkeillä. Hulluutta ja tyhmyyttähän tämä on - ei tuollaisia ongelmia lääkkeiden syömisellä paranneta. Tällaisten ongelmien aiheuttama tila on kuitenkin mielialan lasku ja sitä kutsutaan nyt masennukseksi ja siihen syödään / kirjoitetaan lääkettä. Mutta ei se lääke mitään auta!

Allekirjoitan myös mielelläni monet tässä ketjussa jo mainitut muut asiat.

Vierailija
17/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä syön masennuslääkettä itseni, lasteni ja mieheni takia. Ennen lääkitystä olin raivoava pirttihirmu, nykyään suhtkoht normaali kotiäiti. Ja jos lääkkeet saavat mut pysymään paremmin järjissäni etten ole joka hetki pinna katkeamaisillaan, minä kyllä syön niitä. Uskon 100% että näin olen lapsillenikin parempi äiti. Kai mua periaatteessa kiinnostais tietää sekin, että mistä tää hulluus johtuu ja voisiko niille syille jotain tehdä, mutta tuntuu niin työläältä ja vaikealta ajatuskaan lähteä etsimään jotain terapiaa että en ainakaan nyt jaksa."

Jätä kovetetut kasvirasvat kokonaan pois (tai ainakin vähennä niin paljon kuin voit). Leivän päälle voita+oliiviöljyä. E-EPA:a tai E-EPA+E-DHA-kalaöljykapseleita joka päivä. Tarkista, että saat riittävästi d-vitamiinia. Lepää riittävästi.

Vierailija
18/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämässä ihanteena. Itsekkyyttä arvostetaan, juonittelua pidetään hyveenä. Töissä hyviä työntekijöitä mustamaalataan, koska se parantaa omaa asemaa.

Vierailija
19/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimettomasta saisi toimeliaan? entä yksinäisestä seurallisen? entä köyhästä toimeentulevan? Ja auttaisiko se edes? Miksei kukaan oikeasti yritä tehdä mitään masennuksenongelmille? Miksi vaan hyväksytään että enempi ja enempi ihmisiä masentuu tulevaisuudessa? Olisiko sille edes halua tehdä jotain? Tai sitten pitäisi kehittää kivuton mahdollisuus itsemurhaan joka päästäisi tarpeeksi kärsineet pois. Ja lopettaa uskontojen tuomitseminen itsemurhaan. Ei ole järkeä syyllistää ihmistä masennuksesta ja sitten syyllistää itsemurhasta ja sitten syyllistää vielä olosuhteita. Se on kiduttamista että ihmisten pitää kärsiä huonoissa oloissa, köyhyydessä,yksinäisyydessä tai ylipäätään kurjuudessa.

Vierailija
20/27 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämässä ihanteena. Itsekkyyttä arvostetaan, juonittelua pidetään hyveenä. Töissä hyviä työntekijöitä mustamaalataan, koska se parantaa omaa asemaa.

Tää on niin totta! Sellaista arvostetaan joka eniten puhuu paskaa toisista ja joka eniten kehuskelee. Siis täysi narsisti. Hän saa kyllä kehuja ja arvostusta ja työelämässä pääsee pitkälle.