Paljonko synnytyksestä aiheutuvat sairaalakulut yleensä suunnilleen ovat? :D
Olen seitsemännellä kuulla raskaana ja kiinnostais tietää.
Kommentit (23)
maksaa 32,50e. Ja osastopäiväksi lasketaan myös osittaiset päivät, eli jos tulet synnyttämään klo 23, niin se tunnin pätkä puoleen yöhön on yksi päivä!
sairaalassa ja vauva lastenosastolla 3 viikkoa.
Sairaalassa jossa itse synnytyin, yksi vuorokausi maksoi 25€, perhehuone 50€.
ja 6 päivää olin käynnistettävänä ja kaksi synnytyksen jälkeen. toisesta lapsesta kahden päivän lasku
perhehuone maksaa enemmän. Jos vauva joutuu teholle, hänestä menee eri maksu kuin äidistä.
Ei ole koskaan laskua tullut ja kolme muksua on tullut pyöräytettyä.
580 mk. Olin kolme päivää sairaalassa.
Tampereella maksaa juurikin tuon 32,50 €/vrk. Tampereen kaupungin työntekijät saavat sen firman piikkiin.
Huvittavia nämä vastaajat, jotka kertovat, ettei sairaalassaolo maksa mitään tai että se maksaa sen 30e/vuorokausi. Sen verran se maksaa siis synnyttäjälle itselleen.
Heittäkääpä nyt arvailuja, paljonko ne TODELLISET kulut ovat?
.... mitä se oikeasti maksaa on tietysti moninkerroin.
Mullekkin tosiaan selvis vasta toissapäivänä että se ylipäänsä maksaa mitään :o
-ap
Ainakaan siitä ei mitään laskua tule kotiin.
oli reilu 10 000 €
riippuu miten sua laskutetaan, mä olin yksityispotilas.
Ne kätilöiden, lääkärien palkat, tilat, välineet jne maksavat kyllä ihan kohtalaisen summan.
Kuvitteletko myös että koulukin on ilmaista???
Mullekkin tosiaan selvis vasta toissapäivänä että se ylipäänsä maksaa mitään :o
-ap
Ma-to olin sairaalassa vauvan kans.
eli jos menet sairaalaan 23.30 illalla niin se 30min maksaa kokonaisen vuorokauden että jos menet vaikka Maanantaina illalla 23.30 synnyttämään ja kotiudut vauvan kanssa Keskiviikkona niin tulee 3 vuorokautta laskuun mutta jos pinnistät ja lähdet sairaalaan vastaa Tiistain puolella esimekiksi 00.10 niin saat laskuun vaan 2 vuorokautta.
me maksettiin pojan kanssa kolme vuorokautta (muistaakseni 27 e/vrk) eli mentiin sunnuntaina 23.50 ja poika syntyi 00.02. Kotiuduin sairaalasta keskiviikkona... Poika jäi 8 vrk sairaalaan, josta me maksettiin 7 vrk. ns. omavastuu.
Tyttö päätti sitten olla fiksumpi ja syntyä ns. virka-aikaan.
esikoisen kanssa olimme perhehuoneessa vajaat 6 päivää eli sairaalamaksu tuplana 65ex6vrk. Mies ei ihan koko aikaa ollut kanssani sairaalassa, tai siis kävi muutamia tunteja päivittäin kotona tai töissä pyörähtämässä. Esikoinen oli pienikokoinen, unelias, eikä olis jaksanut imeä rintaa eikä edes pulloa. Imetys takkuili ja maidonnousu oli hidasta.
Kuopuksen kanssa olin yhteishuoneessa 5päivää, eli 32,50ex5.. Periaatteessa olisimme päässeet kotiin kolmantena päivänä, mutta sitten minulle tuli sairauskohtaus. Saimme jäädä synnytysosastolle vauvan kanssa koska tarvitsin lähinnä kivunlievitystä ja kävin kuvauksissa.
Onhan se ihana että sairaanhoito on niin edullista, lähes ilmaista täällä Suomessa. Kuulin juuri että tutun tuttu oli synnyttänyt Jenkeissä ja synnytys oli ambulanssikyydin kera maksanut 30 000USD....
Jotkut kunnat maksavat osan päivistä.