Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko synnytyksestä aiheutuvat sairaalakulut yleensä suunnilleen ovat? :D

Vierailija
30.05.2011 |

Olen seitsemännellä kuulla raskaana ja kiinnostais tietää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 päivältä itsestäni ja 5 päivältä lapsesta. Lapsi joutui siis lastensairaalan puolelle.

Vierailija
22/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 000 euroa maksaa.

Vierailija - 14.11.11 07:14 (ID 13731259)

Ne kätilöiden, lääkärien palkat, tilat, välineet jne maksavat kyllä ihan kohtalaisen summan. Kuvitteletko myös että koulukin on ilmaista???

Mullekkin tosiaan selvis vasta toissapäivänä että se ylipäänsä maksaa mitään :o -ap

Oletko synnyttänyt? Jos olet maksoitko 10 000?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 000 euroa maksaa.

Ne kätilöiden, lääkärien palkat, tilat, välineet jne maksavat kyllä ihan kohtalaisen summan. Kuvitteletko myös että koulukin on ilmaista???

Oletko synnyttänyt? Jos olet maksoitko 10 000?

Sitähän tuo vastaaja juuri tarkoitti, että tuo 10 000 € on synnytyksen kokonaiskustannus josta synnyttäjän tarvitsee maksaa vain piskuinen osa. Toki tämä kustannetaan verovaroin, mutta itse ainakin olen niin pienipalkkaisella alalla, että vaikka ei laskettaisi niitä kuluja joita olen yhteiskunnalle aiheuttanut mm. kouluttautumalla alempaan korkeakoulututkintoon asti, on minun maksamani verot suurelta osin nostettu takaisin sillä, että käytän kunnallista neuvolasysteemiä raskaus- ja pikkulapsiaikana, käyn synnyttämässä ja hoidan lasta kotona pari vuotta Kelan avustuksella. Päivähoitoon mennessä olen varmasti jo kepeästi saamapuolella. Toki sitten alan taas käydä töissä ja maksaa veroja. Ja onhan minulla mies/lapsella isä joka maksaa veroja myös. Viimeistään peruskouluun mennessä (kustannus muistaakseni 40 €/päivä/oppilas) ollaan jo muidenkin kukkarolla.