4-kymppinen työkaveri otti vielä ison asuntolainan.
250 000 lainaa käsitääkseni aika pienituloisilla 4-kymppisillä - millä ihmeellä meinaavat koskaan maksaa takaisin?
Kommentit (22)
ja nelikymppinen ei ole vielä mikään vanhus! Eikä tuo nyt mikään iso laina ole, toki jos ovat kovin pienituloisia niin sitten...
Ja mitä sitten vaikkei ikinä maksaisi lainaansa pois? Halusi ilmeisesti kivemman kämpän. Ihme kyttääjä olet!
vaan laskevat, että nyt tarvitaan iso asunto ja 10-15 vuoden päästä myydään se ja maksetaan loput lainat pois ja vaihedetaan pienempään.
Osa laskee tulevien perintöjen varaan (eri asia, miten fiksua sellainen on).
maksaa se vuokrakin eikä heidän kerralla tarvitse 250 t maksaa, vaan on sitten jossain vaiheessa oma.
vielä hyvin 20-25 v. aikaa maksaa laina pois ennen eläkeikää.
Minä 37v. ja mies 41 v. ja meillä on vielä reilusti yli 200t lainaa. Lisääkin ehkä otetaan.
Et voi muutenkaan tietää täysin toisten rahatilannetta. Mulla yksi kaveri saa säännöllisesti ennakkoperintöä vanhemmiltaan, jolla tekee ylimääräisiä as.lainan lyhennyksiä.
Olen 38-vuotias eikä minulla ole omistusasuntoa. Nyt olisi vakituinen työ, mutta voinko enää ottaa asuntolainaa..? Ei ole perintöjä eikä rikasta, saati miestä laisinkaan.
250 000 lainaa käsitääkseni aika pienituloisilla 4-kymppisillä - millä ihmeellä meinaavat koskaan maksaa takaisin?
Itse olen kolmekymppinen ja otin vuosi sitten lainaa 130 000€ yksin eli reilut puolet tuosta kahden ihmisen summasta. Ihan rahalla aion maksaa takaasin. Millä sitten kuvittelit?
Oletko kuullut, että Aira Samulinkin sai asuntolainaa muutama vuosi sitten!
otin 44-vuotiaana lainaa 175t avioeron yhteydessä ja ostin talon.
Ihan rahalla aion sen maksaa takaisin :)
yhteensä 310 000 € lainaa.
enää 4 v jäljellä 10 vuoden maksuajasta. se käy kun sen osaa.
noin vanha, ja vielä suunnittelee tuollalailla tulevaisuuttaan. Eihän elinvuosiakaan ole jäljellä kuin keskimäärin reilut 40...
osti ensiasunnon. Tähän asti ovat asuneet vuokralla. Saivat vähän perintöä ja lopun ottivat velkaa. Tulot ovat todella pienet.
Voi milloin tahansa myydä kämpän, maksaa lainan pois ja kävellä velattomana kohti auringonlaskua. Näin voi tehdä ihan missä iässä tahansa.
Otin itsekin nelikyppisenä 250 000 euroa lainaa yksin omiin nimiini. Ajattelin että myyn ison kämpän pois sitten kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Nyt se on jo tapahtunut, mutta enpä tiedä, viitsinkö vielä myydä kotiani, kun ei tarvitse.
Useimmat panikoivat lainojen - ja varsinkin muiden ihmisten lainojen - kanssa ihan turhaan.
Ajattele, minä olen nyt 40v ja mies 55v ja aiomme ottaa asuntolainan ensi vuonna!! Ihan hirveetä!
Eihän sitä ole tarkoitus maksakaan kokonaan pois. Sitten kun halutaan isosta talosta pois, myydään se, maksetaan pankille mitä jäi velkaa ja ostetaan pikkukaksio, jonka viittii vanhana kääpänäkin siivota.
Siis tässäkö täytyy nelikymppisenä alkáa tilailee omaa hautapaikka pikku hiljaa..itse kun ajattelin VIELÄ ainakin toisen mokoman täällä toivottavasti hengailla..
se menee sitten velan maksuun. Järkevää!
Voi että.
Anna toisten elää.