Tosi nolo ja intiimi kysymys,,, apua!
olen raskaana viikolla 39 joten ei ole enää pitkä aika laskettuun aikaan, muutama päivä vain. Olimme eilen yhdynnässä ja tuntui, että miehen elin osui koko ajan minua häpyluuhun sisältäpäin, siltä ainakin tuntui. Ei mennyt sinne syvälle kuin normaalisti vaan otti koko ajan sivuttain sinne vastaan. Oli se kivaa kuitenkin jne. Mutta mitä ihmettä on käynyt?
Ja sitten tänään kun puuhastelin omaa kivaa ja työnsin kaksi sormea emättimeen (tosi hyvin pesty eka, olin suihkussa) laitoin ne vaan sormen puoliväliin asti sisälle eli tokaan niveleen asti. En siis edes syvälle. Siinä tuntui joku tosi kova pallo. Säikähdin että onko se vauvan pää ja otin sormet pois.
Muutenkin emättimen sisäpuoli tuntui kosketusaralta ja kipeältä.
Nyt en koske sinne enää enkä harrasta enää yhdyntää, säikähdin vähän.
Mutta mitä ihmettä on tapahtunut? Osaisiko joku neuvoa?
Kommentit (13)
Se tuntuu lopussa itellä ainakin sormin jos kokeilee.
Mutta vauva painaa kyllä paikkoja selvästi tuossa vaiheessa. Minusta on ainakin tuntunut aina loppuraskaudessa, että koko lantion seutu tursuaa joka suuntaan.
kohdun kaula tai kohdun suu. Vauva painaa sitä alaspäin ja tuntuu just tuollaiselta kovalta palluralta. Kohdun kaula laskeutuu emättimessä alaspäin "sulaen pois" samalla kohdun suu alkaa aueta. Tapahtuu siis samanaikaisesti. Lopulta kohdun suu auennut täyteen mittaansa, yleensä sen jälkeen kalvot pullahtaa esiin ja tulee lapsivesi, vauva syntyy. (Joillakin vesi voi mennä ensi ja kohtu alkaa vasta sitten avautua tai joillakin avautuu vähän kohdun suu jo raskausaikana...) Mutta siis kuulostaa normaalilta. En tosin menis sormineni enää ronklaamaan, jos noin hyvin kohdun suu laskeutunut ehkä alkanut avautumaan, ettei mene esim kynsien alla pöpöjä.
Onnea ja tsemppiä tulevaan!
En koske sinne enää. Eli joko pää tai kohdunosa.
t. ap
Johan olisit sairaalassa synnyttämässä jos pää olisi noin alas tullut. Kaikenlaista muuta turvotusta siellä alhaalla voi kyllä olla.
Johan olisit sairaalassa synnyttämässä jos pää olisi noin alas tullut. Kaikenlaista muuta turvotusta siellä alhaalla voi kyllä olla.
eikä mitään kohdunlaskeumaa.
Niin oli mullakin, jo ennen viikkoa 39 ja olen äitiysneuvolan lääkäri, joten anatomiat on hallussa.
jos ei saisi olla enää yhdynnässä kun on raskaana!
Taidatte olla kateellisia, eikö teidän miehet halua teitä kun olette raskaana? Meillä on ainakin ihan loppuun asti oltu silleen eikä vauvoille ole käynyt mitään.
Ap, älä välitä! Se on varmaan vauvan pää mutta ei sille mitään käynyt :) Toivottavasti syntyy pian! :)
Kysyy epätietoinen, jonka lapset syntyneet seksistä seuraavana päivänä terveellä päällä
viitsikö narrata ap:tä, uskoo pian höpötyksenne =DD
Jos vauvan pää tuntuis tolleen, ei ap tosiaankaan olis harrastelemassa omaa kivaa vaan olis jo matkalla sairaalaan. Ei se vauvan pää puolimatkaan tule ennen kuin on synnytys käynnistynyt. Toki loppuvaiheessa sikiö laskeutuu, jolloin kohdunsuu voi tuntua noin, mutta vauvan pää tuntuu vasta sit synnytyksen edetessä.
ja pää tuntuu