Kumpi teillä maksoi lapsen synnytysreissusta aiheutuneet sairaalakulut
sinä vai mies?
Kumpi teillä tienaa enemmän?
Kumpi maksaa lasten päivähoitomaksut?
Mietin vain kun mä olen meistä pienempituloisempi ja olen maksanut meidän talolainasta aina puolet ja osallistun muihinkin kuluihin ni vitutti vaan ku mies sanoi et sä maksat sitte sairaalakulut.
Onhan tuo kyllä maksanut meidän vanhemman lapsen päivähoidon joka kuukausi mut äh, emmä tiä.
Kommentit (38)
Kaikki lapsiin liittyvät isot kuluerät tasan.
Hyvässä parisuhteessa ei tarvitsisi riidellä kuka maksaisi.
Minä maksoin sairaalareissun. Ja laitoin samalla miehen tilille tonnin, kun häneltä oli rahat lopussa. Hän kun käy pääasiassa meillä ruokakaupassa ja lainanlyhennys menee hänen tililtään. Meillä on yhteiset rahat, vaikka omat tilit, siirrellään sitten aina jos jommaltakummalta uhkaa loppua.
Ehkä minä, tai sit mies. En todellakaan muista :)
Meillä omat tilit, yhteiset rahat ja se maksaa, jolla on rahaa :)
maksoi, yllätys yllätys, meidän perhe. =)
Mitään tietoa ei ole kumman tililtä meni.
samoin maksoin kaikki päivähoitomaksut kaksosistamme, miehen tulot oli niin hyvät että ihan kivat maksut tuli vaikka itse opiskelin. No se kusipää-äijä on nyt ex ja vinkuu vieläkin vuosia eron jälkeen kuinka paljon on joutunut maksamaan. Pistää varmaan joskus vielä laskun perään.
sinä vai mies? Kumpi teillä tienaa enemmän? Kumpi maksaa lasten päivähoitomaksut? Mietin vain kun mä olen meistä pienempituloisempi ja olen maksanut meidän talolainasta aina puolet ja osallistun muihinkin kuluihin ni vitutti vaan ku mies sanoi et sä maksat sitte sairaalakulut. Onhan tuo kyllä maksanut meidän vanhemman lapsen päivähoidon joka kuukausi mut äh, emmä tiä.
Meillä oli yhteiset rahat joten laskutkin olivat yhteisiä ja lapsiin liittyvistä rahoista ei edes keskusteltu, ne olivat itsestäänselvyyksiä.
meillä on yhteiset rahat!
En voi oikeasti ymmärtää teidän kaltaisia perheitä, joissa molemmat elää omilla rahoilla. Perhe on perhe, jossa pitäisi rahat olla yhteisiä, varsinkin jos on jopa yhteisiä lapsia!
perheen yhteisestä kassasta ne on maksettu! Paitsi esikoisen synnytyksen maksoi kunta (pienen maalaiskunnan "lahja" uudelle kuntalaiselle).
Yhteiseltä tilitä maksetaan ihan kaikki.
oli mulle. Ollaan molemmat hyvätuloisia, minä tienaan paremmin. Meillä on ollut lastenhoitaja kotona osa-aikaisesti työssäkäyntini aikana ja olen maksanut hänen palkan ym. kulut.
ei pysty muistaan. Nykyään onkin jo yhteiset rahat.
en edes muista, kumpi maksoi. Taisin olla minä, kun kai se lasku mun nimellä oli. En mä ole syvällisemmin pohtinut, mitä laskuja miehen "kuuluu" maksaa ja mitä minun.
koska olen hoitanut meidän laskujen maksun siitä asti kun yhteiseen talouteen muutettiin. Sen sijaan rahat meidän laskujen maksuun tulee enimmäkseen mieheltä, koska on huomattavasti isotuloisempi.
Meillä itse asiassa on laskettu kaikki arjen menot yhteen ja kumpikin osallisuu samalla prosenttiosuudella kuin on tulojen suhde. silloin kun mulla oli nollatulot, maksoin 0e ja mies kaiken. Nyt kun mullakin on palkkatuloja, maksan n. 500 e ja mies pari tonnia. Näillä siis maksetaan päivähoidot, lainakulut jne. Ruokakauppakäynnit hoitaa ja maksaa yleensä mies.
Musta on hyvä systeemi. Jää ihan kivasti omaan käyttöönkin.
ja maksaa kaiken muunkin. Laskut laitetaan yhteen pinoon laatikkoon, ja niitä mies käy sitten läpi aika ajoin.Mies hoitaa siis kaikki raha-asiat ja vakuutukset, ja minä kela-jutut ja lasten päivähoitoasiat (yksityisen hoitajan palkkaus tai päiväkoti) - rahat on siis yhteiset, ja minä en edes tienaa kuin opintotuen (paitsi nyt kun olen kesätyössä).
Tuollaisen parin voi ennustaa eroavan ihan 100% varmasti.