Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teillä maksoi lapsen synnytysreissusta aiheutuneet sairaalakulut

Vierailija
30.05.2011 |

sinä vai mies?

Kumpi teillä tienaa enemmän?

Kumpi maksaa lasten päivähoitomaksut?

Mietin vain kun mä olen meistä pienempituloisempi ja olen maksanut meidän talolainasta aina puolet ja osallistun muihinkin kuluihin ni vitutti vaan ku mies sanoi et sä maksat sitte sairaalakulut.

Onhan tuo kyllä maksanut meidän vanhemman lapsen päivähoidon joka kuukausi mut äh, emmä tiä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen parin voi ennustaa eroavan ihan 100% varmasti.

Vierailija
22/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsiin liittyvät isot kuluerät tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä parisuhteessa ei tarvitsisi riidellä kuka maksaisi.

Vierailija
24/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin sairaalareissun. Ja laitoin samalla miehen tilille tonnin, kun häneltä oli rahat lopussa. Hän kun käy pääasiassa meillä ruokakaupassa ja lainanlyhennys menee hänen tililtään. Meillä on yhteiset rahat, vaikka omat tilit, siirrellään sitten aina jos jommaltakummalta uhkaa loppua.

Vierailija
25/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä, tai sit mies. En todellakaan muista :)

Meillä omat tilit, yhteiset rahat ja se maksaa, jolla on rahaa :)

Vierailija
26/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi, yllätys yllätys, meidän perhe. =)

Mitään tietoa ei ole kumman tililtä meni.

Vierailija
27/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin maksoin kaikki päivähoitomaksut kaksosistamme, miehen tulot oli niin hyvät että ihan kivat maksut tuli vaikka itse opiskelin. No se kusipää-äijä on nyt ex ja vinkuu vieläkin vuosia eron jälkeen kuinka paljon on joutunut maksamaan. Pistää varmaan joskus vielä laskun perään.

Vierailija
28/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä vai mies? Kumpi teillä tienaa enemmän? Kumpi maksaa lasten päivähoitomaksut? Mietin vain kun mä olen meistä pienempituloisempi ja olen maksanut meidän talolainasta aina puolet ja osallistun muihinkin kuluihin ni vitutti vaan ku mies sanoi et sä maksat sitte sairaalakulut. Onhan tuo kyllä maksanut meidän vanhemman lapsen päivähoidon joka kuukausi mut äh, emmä tiä.

Meillä oli yhteiset rahat joten laskutkin olivat yhteisiä ja lapsiin liittyvistä rahoista ei edes keskusteltu, ne olivat itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
29/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yhteiset rahat!

En voi oikeasti ymmärtää teidän kaltaisia perheitä, joissa molemmat elää omilla rahoilla. Perhe on perhe, jossa pitäisi rahat olla yhteisiä, varsinkin jos on jopa yhteisiä lapsia!

Vierailija
30/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen yhteisestä kassasta ne on maksettu! Paitsi esikoisen synnytyksen maksoi kunta (pienen maalaiskunnan "lahja" uudelle kuntalaiselle).

Vierailija
31/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vakuutusyhtiö. :)

Vierailija
32/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tiedä kumman tililtä :)

Vierailija
33/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseltä tilitä maksetaan ihan kaikki.

Vierailija
34/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulle. Ollaan molemmat hyvätuloisia, minä tienaan paremmin. Meillä on ollut lastenhoitaja kotona osa-aikaisesti työssäkäyntini aikana ja olen maksanut hänen palkan ym. kulut.

Vierailija
35/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty muistaan. Nykyään onkin jo yhteiset rahat.

Vierailija
36/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes muista, kumpi maksoi. Taisin olla minä, kun kai se lasku mun nimellä oli. En mä ole syvällisemmin pohtinut, mitä laskuja miehen "kuuluu" maksaa ja mitä minun.

Vierailija
37/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen hoitanut meidän laskujen maksun siitä asti kun yhteiseen talouteen muutettiin. Sen sijaan rahat meidän laskujen maksuun tulee enimmäkseen mieheltä, koska on huomattavasti isotuloisempi.

Meillä itse asiassa on laskettu kaikki arjen menot yhteen ja kumpikin osallisuu samalla prosenttiosuudella kuin on tulojen suhde. silloin kun mulla oli nollatulot, maksoin 0e ja mies kaiken. Nyt kun mullakin on palkkatuloja, maksan n. 500 e ja mies pari tonnia. Näillä siis maksetaan päivähoidot, lainakulut jne. Ruokakauppakäynnit hoitaa ja maksaa yleensä mies.

Musta on hyvä systeemi. Jää ihan kivasti omaan käyttöönkin.

Vierailija
38/38 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaa kaiken muunkin. Laskut laitetaan yhteen pinoon laatikkoon, ja niitä mies käy sitten läpi aika ajoin.Mies hoitaa siis kaikki raha-asiat ja vakuutukset, ja minä kela-jutut ja lasten päivähoitoasiat (yksityisen hoitajan palkkaus tai päiväkoti) - rahat on siis yhteiset, ja minä en edes tienaa kuin opintotuen (paitsi nyt kun olen kesätyössä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan