Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI 2,5v ei opi potalle eikä oikein pukemaankaan?

Vierailija
30.05.2011 |

Pottaa ollaan harjoiteltu yli vuosi, palkittu tarroilla, kehuilla, jopa karkeilla.. ei silti vaan opi itse käymään potalla. Käy jos muistuttaa/ vahtii, silti tulee usein housuun. Vaipat jätetty päivisin siis kylmästi pois aikaa sitten. Kakkaa ei ole tehnyt kertaakaan pottaan. Jostain syystä "pelkää" sitä. Ei olla pakotettu, vaan positiivisesti kannustettu ja kehuttu vuolaasti. Mutta kun EI! Ja vähitellen alkaa mennä hermot :(

Pukemista ollaan harjoiteltu jo pitkään, ei vaan kiinnosta lasta. Ei siis ole yhtään kiinnostunut pukemaan muuta kuin hatun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa silti kamalalle. Esim .pakotatte lapsen olemaan ilman vaippoja vaikka ei selkeästi ole siihen vielä valmis. Lapsenne on vielä pieni ja tuonikäselle ei ole mitenkään tavatonta, että on vielä vaipoissa ja tarvitsee pottailuun sitä tukea. Sama pukemisen kanssa - ei kaikkia tuossa iässä vielä asia kiinnosta pätkän vertaa. Eikä lapsessa ole silloin mitään vikaa vaan siinä aikuisessa joka on saanut päähänsä, että niin pitää tehdä nyt.

Vierailija
2/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei selkeästikään ole vielä valmis potalle! Älä pakota pientä raukkaa, kyllä hän oppii kun sen aika on. Taitaa olla esikoisesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä harmittaa ja tuntuu pahalta kun suureen ääneen taivastellaan kun iso poika kakkaa vaippaansa eikä käytä pottaa.

Ja kun tuttavapiiriä seuraan niin KAIKKI muut saman ikäiset ja nuoremmatkin tekee tarpeensa pottaan.

Olenkin miettinyt, voisiko tässä olla taustalla joku "häiriö".

Olen ollut lempeä, nyt vaan alkaa jo harmittaa ihan tosissaan kauhistelu ja huomauttelut että vanhemmat nyt vaan on laiskoja.

Vierailija
4/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä muiden kommenteista. Itsehän tiedät totuuden, ei muiden mielipiteillä ole väliä :)

Lapsentahtinen eteneminen on järkevintä.

Vierailija
5/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa miettiä ja verrata muihin, jokainen oppii aikanaan. Olen kolmen lapsen äiti, nyt jo aikuisia ja kahden pojan (3,2V ja 9kk) mummi. Omat lapseni oppivat pois vaipoista hyvin eri-ikäisinä, yksi runsas 1,5v, toinen alle 3 v ja kolmas reippaasti yli 3v. Sen huomasin, että kaikki lapset ei tykkää potasta. Kun otimme keskimmäisen kanssa pöntönpienentäjän käyttöön, asia alkoi vähitellen kiinnostaa myös lasta. Tämä auttoi myös lapsenlapsella, lisäksi hän itse alkoi olla valmis luopumaan vaipasta. Eli kärsivällisyyttä ja lempeää harjoittelua, kun lapsi tuntee kiinnostusta. Kyllä hän vuoden sisällä varmastikin siitä vaipasta luopuu.

Vierailija
6/6 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme poikaa ja esikoinen oppi kuivaksi kaksi vikkoa ennen 3v synttäriään, kaksi muuta myöhemmin..kuopus pissi sänkyynsä viimeeksi viime yönä ja ikää on 3v 8kk. Lapsi oppii kun oppii. Ja noita "meidän lapset.." tarinoita kannattaa suodattaa aika kovalla kädellä, sillä esim. meillä lasten serkut on "kaikki oppineet kuivaksi alle 2v, mitä nyt päiväunilla, yöllä ja kakkaa tehdessään tarviivat vielä vaippaa"..ja ikää on siis ollut sitten jo lähemmäs 4v. Eli olivat ilman vaippaa ja teivät kaiken housuihinsa 2 vuotta, itse tajusivat sitten aikanaan oppia pyytämään vaippaa kakkahädän tullessa.