Milloin sektio tehdään?
Voidaanko tehdä vasta LA:n aikaan tai sen jälkeen, jos kolme edellistä raskautta menneett rv 42+ ?
Vai syntyykö vauva sektiolla aina ennen laskettua aikaa? :-(
Kommentit (27)
= suunniteltu sectio tehään ennen LA, syynä tähän se että synnytys ei käynnistyisi ennen leikkauspäivää. t kätilö
Itse haluaisin katsoa viimeiseen asti kääntyisikö kuitenkin ja mulla just päinvastainen tilanne - eli yksikään vauva ei ole syntynyt ennen rv 41+6... :-)
Mutta lapsen turvallisuus tietenkin menee kaiken muun edelle, jos niikseen tulee.
suunniteltu sektio vasta lasketun ajan jälkeen, mutta käynnistyi sitä ennen ja sitten tehtiin kiireellisenä :(
Yritin kyllä selittää että vauva ei pysy mahassa sinne asti. Esikoinenkin syntyi ennen LA:ta. Tuntui että lääkäri ei tykännyt kun halusin sektion ja antoi kiusallaan myöhäisen ajan. Kyseessä siis myös perätila...
Mulla voi olla istukan takia sektio edessä, joten tää(kin) kysymys mietitytti. No, kontrolliin on vielä pari viikkoa, sitten tietää, onko istukka noussut vai joudunko sektioon.
mulla oli tuollanen suunniteltu sektio rv 43 tasan. Siihen asti odoteltiin ja katottiin josko tulis itsekseen alakautta, ei tullut, eikä edes meinannut.
Toisaalta, jos perätila on syynä, niin tietysti haluavat varmaan tehdä sektion ajoissa.. Toisaalta, perätilahan ei ole varsinaisesti este synnytykselle, vaan vaikeuttaa sitä, niin luulisi että jos itse olet viimeiseen asti valmis odottamaan, niin sektiota voisi suunnitella vasta myöhemmäksi. Sillä riskillä, että joudutkin joko hätäsektioon tai synnyttämään perätilassa olevan vauvan.. En tiedä, mutta kai se yleistä on vähän ajoissa olla liikkeellä noiden kanssa.
Itse haluaisin katsoa viimeiseen asti kääntyisikö kuitenkin ja mulla just päinvastainen tilanne - eli yksikään vauva ei ole syntynyt ennen rv 41+6... :-) Mutta lapsen turvallisuus tietenkin menee kaiken muun edelle, jos niikseen tulee.
suunniteltu sektio vasta lasketun ajan jälkeen, mutta käynnistyi sitä ennen ja sitten tehtiin kiireellisenä :(
Yritin kyllä selittää että vauva ei pysy mahassa sinne asti. Esikoinenkin syntyi ennen LA:ta. Tuntui että lääkäri ei tykännyt kun halusin sektion ja antoi kiusallaan myöhäisen ajan. Kyseessä siis myös perätila...
jos pitää leikkaukseen päädytä, ymmärsin että olit synnyttänyt monta jo? Harmillista. Toivottavasti et halua sectiota jos olet monisynnyttäjä ja hyvä lantio ja suht normaalipainoinen vauva?! t toinen kätilö