Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas taas kiva kommentti lapsettomalta ystävältä

Vierailija
29.05.2011 |

Oltiin kyläilemässä ja yritin saada lasta päikkäreille, turhaan. Lapsen nukuttaminen kotonakin on hankalaa, saati sitten kun on jännää seuraa. Totesin jossain vaiheessa, että antaa olla, nukahtaa kun on tarpeeksi väsynyt.

Lapseton kaveri siihen, että "Siis eikö teillä ole säännöllisiä päiväuniaikoja? Kyllä lapset tarvitsee rutiineja."

Jees. Kivaa kuulla arvostelua ihmiseltä, joka ei ole ikinä nukuttanut lasta päiväunille edes kotona, saati kylässä. Minkäs teet, kun lapsi ei vaan kerta kaikkiaan nukahda päiväuniaikaan.

Joo, nyt varmaan joku tulee sanomaan, että älkää kyläilkö päikkäriaikaan. Se nyt vaan on niin, että koko maailma ei voi elää meidän päikkäreiden mukaan. Jos on isompi porukka tulossa syömään (kuten tänään), en oikein voi vaatia, että muut rukkaavat aikataulujaan, että meidän lapsi on nukkunut päikkärinsä.

Sori tämä purkaus, suututtaa vaan niin, että pitää tulla arvostelemaan asiassa, josta ei tiedä mitään. Olen oikeasti huolehtiva äiti ja koetan järkätä lapselleni riittävästi rutiineja, lepoa ja seuraa, mutta aina kaikki ei vaan mene niin kuin Strömsössä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla on myös lapsi, se on ihminen joka välillä ei nukahda vaikka huutaisit ja itkisit!

Saat olla vihainen, mutta minusta sun kuuluu olla rehellinen: teillä on rutiinit ja elämä silti hyvää vaikkei ne ole niin minuutista kiinni.

Ihan eri juttuahan se sun kaverisi meinasi.. On eri asia ettei laita lasta nukkumaan kuin ettei lapsi nukahda.

Kyllä se siitä. Jatkossa voit vaikka just jutella kaverillesi miten teillä on rutiineja ja miten hyvä asia on, että niissä on joustoa!

T. neljän äiti

Vierailija
22/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei tarvitse rutiineja siinä mielessä, että kaikkia asiat tapahtuu joka päivä samalla kellonlyömällä.

Pikemminkin siitä on vain haittaa ja lapset ovat sitten ihan stressissä, kun tulee joatin muutosta kuten just kyläily.

Tärkeintä on, että ei tarvitse palella ja nähdä nälkää ja, että saa nukuttua riittävästi. Näiden tarpeiden toteutuminen tiettyyn aikaan ei ole oleellinen asia, vaan se, että ne toteutetaan niin, että lapsi saa tarpeellisen ajallaan (vrt. lapsen tahtinen imetys).

On niin ankee seurata, kun lasta syötetään tai nukutetaan väkisin tuntikaupalla niin, kuin se lisäisi muka lapsen tai vanhemman hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä tajuun ton homman täysin.

Toivon,että mei mukula lopettas jo päikkärit ni ois helpompi suunnitella menot.

Vierailija
24/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tietenkin, siksihän juuri yritit laittaa lasta nukkumaan, ja näin harmillisesti sitten käy, kun rutiinit järkkyvät. Sitten esitit tietenkin toiveen, että ensi kerralla treffataan niin, että tällaiset tapaamiset eivät järkytä lapsen rutiineja!

Vierailija
25/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap tuntuu vähän herkkikseltä, tuskin on ensimmäinen tai viimeinen ihminen joka päästelee suustansa jotain minkä voisi pitää vaan omana tietonaan ;) Vai yritetäänkö tässä vaan taas lietsoa jotain skismaa välille lapseton-lapsellinen... Että saisi mahdollisimman paljon sympatiaa ja kommentteja että miten nuo lapsettomat onkaan typeriä päällepäsmäreitä jotka eivät tiedä "oikeista asioista" mitään...? Haloo ihmiset, älkää kuunnelko kaikkia kommentteja maailmassa niin tarkasti, käy elämä vaan vaikeaksi!

Vierailija
26/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan se lapseton kaverisi oli.

Mulla on viisi lasta. Lapset tarvitsevatkin rutiineja. Ja säännöllisiä päiväuniaikoja.

Vierailija
27/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoijan syliin ja sanonut, että sähän sit voitkin varmaan hoitaa homman, kun itse oon niin kädetön, etten yhtä tenavaa saa nukutettua.

Vierailija
28/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti päästä pätemään, älä välitä :) Meillä neljä lasta, eikä unille ole ketään pakotettu kyläiltäessä tai kun kotonamme vieraat kyläilemässä! Nukkuneet sitten vähän myöhemmin. Tavallinen arki on eri asia, silloin ne rutiinit on paikallaan, ja silloinkaan ei kelloa minuutilleen ole tarvinnut tuijottaa, kun päikkäreille käyneet.

Vierailija
29/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset kommentit. Mikä sen turhauttavampaa hetkeä, kun on kovasti toivonut, että saa hetken "omaa aikaa" lapsen nukahdettua ja juteltua vaikka kaverin kanssa. Ja sitten vielä joku arvostelee. Mutta hän olikin lapseton eikä yhtään ymmärrä, että kaikki ei mene niin kuin oppikirjoissa. Juu, rutiinit tietysti hyvä juttu, mutta kohtuus kaikessa. Meilläkään ei lapset aina nuku päikkäreitä tai kyläilyn jälkeen nukahtavat hetkeksi autoon, eikä heidän henkinen tasapaino mitenkään ole järkkynyt. Ehkä täällä vastailevat viiden lapsen äidit eivät ole rutiinien vuoksi voineet edes matkustella?

Vierailija
30/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni (tuolloin noin 1,5v ja kuolasi kovasti puhkeavia hampaita) yritti kiivetä sohvalle jolloin siskoni ryntäsi ankarasti toruen nostamaan tämän lattialle. Kysyin siskolta mitä ihmettä hän tekee ja vastaus oli "annatko sä lastesi sotkea sohvat?! En minä vaan päästäisi koiriani sohvalle." Ja sisko oli siis tosissaan.

Ap, kaikkea typerää saa kuulla tasan niin kauan kuin on lapsettomia kavereita. Ei voi muuta kuin tuijottaa kuin tyhmää jos toinen sanoo jotain todella tyhmää. Itse olin alkuun joko kohtelias tai yritin selittää mutta sillä ei ollut mitään parantavaa vaikutusta. Nykyään annan katseesta näkyä että toinen puhuu taas asioista jotka eivät ole hänen alaansa ja jatkan johonkin puheenaiheeseen joka on molempien juttu. Tällä tavalla olen saanut "koulutettua" typeryyksien päästelijät nopeammin hiljaisiksi.

Vierailija
31/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat yllättävän hanakoita antamaan "neuvoja" lastenhoidossa. Neuvot oli lainausmerkeissä, koska eiväthän ne mitään oikeita neuvoja ole. Sanotaan just noin, että "panet sen vaan nukkumaan", mutta ei anneta mitään konsteja, miten se tapahtuu.

ärsyttävintä siinä on lapsettomien ylimielisyys ja yläpuolelle asettuminen. Näkee, miten ne ajattelee, että kyllä _minä_ vaan hoitaisin lapseni paremmin.

Täytyy muistaa, että me kaikki ollaan oltu niitä lapsettomia, ja on ehkä omastakin suusta tullut jokunen sammakko. Ei niitä vaan itse muista enää.

Kannattaa vaan sanoa aina suoraan vastaan, kuten nytkin oisit voinut sanoa, että on todellakin säännölliset uniajat, mutta kun se ei kylässä onnistu niin ei onnistu.

Vierailija
32/47 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi äitini minulle kun sanoin ettei 1,5 vuotiaan tarvisi joka kauppareissulla saada karkkiaskia.

Näin olen pyrkinytkin tekemään ;)

Vierailija
33/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etköhän sinä tunne paremmin oman lapsesi ja tiedä paremmin mikä hänelle on hyväksi kuin ystäväsi:) vaikutat mahtavalta ja huolehtivalta äidiltä. ensikerralla vaan sivistät tyhmän kommentin antavaa;)

ps. toi strömsö-vertaus oli hauska:DD

Vierailija
34/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaveriporukassamme ensimmäinen, joka sai lapsen ja ihmettelivät kyllä ääneen monia juttuja sellaisella tietäväisellä sävyllä. Nyt ovat itsekin kaikki jo äitejä ja täysin toinen ääni kellossa. Nyt voin monesti nauraa sisään päin ystävieni juttuja...

Vierailija
35/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis tarkea pitaa turpansa kiinni ja hoitaa omat asiansa kun ei asiasta oo mitaan kokemusta...

Vaikka nehan ne on yleensa kovimpia neuvojia joilla itsella ei oo mitaan kokemusta.

Vierailija
36/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei tarvitse rutiineja siinä mielessä, että kaikkia asiat tapahtuu joka päivä samalla kellonlyömällä.

Pikemminkin siitä on vain haittaa ja lapset ovat sitten ihan stressissä, kun tulee joatin muutosta kuten just kyläily.

Tärkeintä on, että ei tarvitse palella ja nähdä nälkää ja, että saa nukuttua riittävästi. Näiden tarpeiden toteutuminen tiettyyn aikaan ei ole oleellinen asia, vaan se, että ne toteutetaan niin, että lapsi saa tarpeellisen ajallaan (vrt. lapsen tahtinen imetys).

On niin ankee seurata, kun lasta syötetään tai nukutetaan väkisin tuntikaupalla niin, kuin se lisäisi muka lapsen tai vanhemman hyvinvointia.

lapset tarvitsevat rutiineja. Ei tietty nyt mitään pakkosyöttämistä/-nukuttamista tms. mutta kun päivässä tietyt asiat tapahtuu samoihin aikoihin, lasten turvallisuuden tunne lisääntyy, koska osaavat itse ennakoida, mitä ns. seuraavaksi tapahtuu.

Toki rutiinit aina muokkautuu lasten ikävaatimusten mukaan, mutta tietyt rutiinit on lapsille vain hyväksi.

Kannattaa tutustua aiheeseen, jollei siitä mitään tiedä. Kirjastosta vaikka saattaa löytyä materiaalia asian tiimoilta, jollei itse tajua.

Vierailija
37/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla mitään mieltä mistään, mikä liittyy lapsiin tai perhe-elämään. Sen sijaan lapsettomien elämää voi kommentoida, arvostella ja vähätellä mielin määrin.

Vierailija
38/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap tuntuu vähän herkkikseltä, tuskin on ensimmäinen tai viimeinen ihminen joka päästelee suustansa jotain minkä voisi pitää vaan omana tietonaan ;) Vai yritetäänkö tässä vaan taas lietsoa jotain skismaa välille lapseton-lapsellinen... Että saisi mahdollisimman paljon sympatiaa ja kommentteja että miten nuo lapsettomat onkaan typeriä päällepäsmäreitä jotka eivät tiedä "oikeista asioista" mitään...? Haloo ihmiset, älkää kuunnelko kaikkia kommentteja maailmassa niin tarkasti, käy elämä vaan vaikeaksi!

Vierailija
39/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan asiallinen kommentti, outoa on se miten otat sen itseesi. Ja kyllä sitä paljon lapsista ja niistä voi tietää vaikkei itsellä lapsia olekaan

Vierailija
40/47 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä suutut jostain noin mitättömästä koska tunnet epäonnistuneesi suorittamisesta.

Miksi ihmeessä äidit kiduttavat itseään tuolla kauhealla suorittamisen tarpeella. Jos lapsi ei nuku niin ei sitten ja jos ystävä kommentoi mitä sitten.

Niin tarvitaan rutiineja ja tarvitaan päikkäreitä ja tarvitaan normaalia maalaisjärkeä. Kaikkien ei ole pakko tehdä just niin kuin nämä palstat opettavat, eli suorittaa päivää jonkun kirjoittamattoman säännön mukaan.

En tosiaan ymmärrä ongelmaasi, muuten kuin itsetunto ongelmana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi