Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ennen laskettua aikaa on jo ihan normaalia/yleistä synnyttää?

Vierailija
28.05.2011 |

Odotan esikoistani ja minulla ei ole oikein mitään käsitystä siitä, miten paljon ennen laskettua aikaa on jo ihan normaalia/yleistä synnyttää. Sen vaan olen kuullut, että erittäin harva synnyttää juuri sinä päivänä kuin la on. Mutta onko se heitto sitten yleensä pari päivää vai miten paljon se voi helpostikin olla? Siis tiedän kyllä, että voihan se syntyä periaatteessa vaikka kuukauttakin ennen, mutta että mihin kannattaa varautua?

Mietimme kesälomamatkasuunnitelmia. Jos kaikki vaikuttaa olevan ok ja oma vointi on hyvä, niin voiko vaikka kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa suunnitella olevansa jossain ihan muualla kuin kotikaupungissa vai eikö silloin kannata lähteä enää mihinkään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että menee tilastojen mukaan +/- 2 viikkoa lasketun ajan mukaan, mutta tosiaan lapsi voi syntyä jo paljon ennen sitäkin +30 viikon jälkeen, jos syntyy keskosena...

Vierailija
2/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kun olet ekakertalainen. Mulla eka syntyi vkolla 38, toinen vkolla 37 ja kolmas vkolla 38. Nyt jo tiedän neljättä odottaessani että enää viikon 36 jälkeen en lähde minnekään kauemmas sillä hyvin suurella todennäköisyydellä neljäskin syntyy "ennenaikaisesti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viikkoja on 37+0 eli kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Suurin osa vauvoista syntyy 37+0-42 välillä. Itse en tekisi enää tuohon vaiheeseen suunnitelmia jos haluat kotikaupungissa synnyttää. Jos sillä paikalla ei ole väliä niin voihan sitä mennä mökille tms.

Vierailija
4/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vauvat syntyy +/- 2 viikkoa lasketusta ajasta. En siis lähtisi kovin pitkän matkan päähän synnytyssairaalasta 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Vierailija
5/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mihinkään jossa ei ole sairaalaa lähellä. Synnyttäähän saaa missä sairaalassa vain, jos semmoinen tarve tulee. Lienee silti mukavin siellä kodin lähellä.

Normaalia on synnyttää 37+0-42+0 aikana, mutta suurin osa synnyttää lasketun ajan jälkeen. Erityisesti ekaa odottavat saavat odotella sen lasketun ajan jälkeisille päiville. Silti, koskaan ei voi tietää!

Itse olen molemmissa raskauksissa ollut myös siinä lopussa niin väsynyt ja kypsä koko hommaan, etten todella olisi jaksanut mitään matkaa. Käveleminen sattui ja supisteli jatkuvasti ja kumertelu kurjaa ja huoh.

Muistinkin juuri miksi vannotin kakkosta odottaessa miestä muistuttamaan ettei tehdä kolmatta lasta.. :D Nyt jo vähän tekee mieli mutta huoh tuota raskausaikaa!

Vierailija
6/6 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tämä selvitti suunnitelmien tekoa! Teemme sitten niin, että viimeistään kaksi viikkoa ennen olemme takaisin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän