Erikoisin sisustusratkaisunne?
Onko teillä jokin huonekalu siellä, missä ei "normaalisti" pitäisi olla? Pyykkikone olohuoneessa? Sänky keittiössä? tms.
Tuli mieleen, kun päädyimme ostamaan cd-tornin vessaan :D
Ikean Benno-tornissa saa ne hyllyvälit muuteltua, niin mahtuu kätevästi meikit, korut, hiuslakat ym. tilpehöörit. Ei vie paljoa tilaakaan :) Mahtuu juuri sopivasti yhteen nurkkaan.
Kommentit (31)
Tietokonepöytä aulatilassa (aikaisemmassa asunnossa oli eteisessä). Toimii ihan hyvin, kun paikan pitää tavarattomana ja siistinä (ei siis ole mikään laskujen yms säilytyspaikka).
Pesukone ja kuivausrumpu vierekkäin kylppärissä ja vauvan hoitotaso on kuivausrummun päällä (minulle ainakin sopiva korkeus).
Oli sopiva nurkka vapaana ja siihen sai hyvin kivi-tuikut, myös mariskoolit saa kivasti siihen, meillä ei ole vitriinikaappia ollenkaan.
Siis yksi alakerran huone, jossa on iso pöytä, pyykkikorit, kuivausrumpu ja meidän kaikkien viiden vaatekaapit. Siellä sitten lajittelen vaatteet suoraan kuivurista jokaisen vaatekaappiin ja siellä vaatteet vaihdetaan.
Katsotaan sitten missä vaiheessa lapset eivät enää halua pukeutua samassa tilassa, mutta vielä se on kelvannut kun vanhin on tokalla.
Itse olen tähän ratkaisuun enemmän kuin tyytyväinen, ei vaatteiden kantoa eri huoneisiin eikä likaisia vaatteita pitkin taloa. Ja pölytkin jäävät kätevästi kuivuriin. Ja lajittelu on helppoa suurella pöydällä.
Siis yksi alakerran huone, jossa on iso pöytä, pyykkikorit, kuivausrumpu ja meidän kaikkien viiden vaatekaapit. Siellä sitten lajittelen vaatteet suoraan kuivurista jokaisen vaatekaappiin ja siellä vaatteet vaihdetaan.
Katsotaan sitten missä vaiheessa lapset eivät enää halua pukeutua samassa tilassa, mutta vielä se on kelvannut kun vanhin on tokalla.
Itse olen tähän ratkaisuun enemmän kuin tyytyväinen, ei vaatteiden kantoa eri huoneisiin eikä likaisia vaatteita pitkin taloa. Ja pölytkin jäävät kätevästi kuivuriin. Ja lajittelu on helppoa suurella pöydällä.
lapsilla on kaikilla omat huoneet, mutta 9v pojalla on lisäksi isä työhuoneen vieressä oma työhuone, jossa on mm. kassakaappi. Sitä varten on perustuksetkin tehty ko. kohtaan erikseen.
Lisäksi meillä on eteishallissa biljardipöytä odottamassa siirtoa eteenpäin. Miehellä oli kamala kiire aikanaan koota se, ja tuohon se sitten jäi.
Meillä ei ole lainkaan olohuonetta.
Paitsi lastenhuoneeseen piti yhdet söötit ostaa ja ripustaa. Käytämme siis säleverhoja, jos tarvii.
Mattoja melkein yhtä vähän, olohuoneessa upottava villamatto ja lastenhuoneessa verhoihin sopiva matto. Eli eteisissä, keittiössä, makuuhuoneessa ja vierashuoneessa ei ole mattoja.
Siivoaminen helpompaa ja vähemmän pölyä. Kirjat ja koriste-esineet piilossa varastossa tai kaapeissa. Huonekasveja on paljon, kaikkea tavaraa mahdollisimman vähän esillä (paitsi lastenhuoneessa).
Ajatuksena oli asunnon ostaessamme hankkia mattoja ja verhoja, mutta näin asunto näyttää mielestämme kivalta ja kodikkaaltakin. Vanhukset ovat kyllä ihmetelleet, milloin meille tulee ikkunoihin verhot ja jonnekin näkyviin heidän ostamansa ryijyt ja koriste-esineet. Pöytäliinoja emme käytä, vaikka äitini niitä edelleen mulle ostaa muutaman vuodessa.
millä estätte kaikumista???
ja musta pelkät sälekaihtimet ovat vaan niin rumat!!
Veljeni perheellä on tiskikone vessassa.
Paitsi lastenhuoneeseen piti yhdet söötit ostaa ja ripustaa. Käytämme siis säleverhoja, jos tarvii. Mattoja melkein yhtä vähän, olohuoneessa upottava villamatto ja lastenhuoneessa verhoihin sopiva matto. Eli eteisissä, keittiössä, makuuhuoneessa ja vierashuoneessa ei ole mattoja. Siivoaminen helpompaa ja vähemmän pölyä. Kirjat ja koriste-esineet piilossa varastossa tai kaapeissa. Huonekasveja on paljon, kaikkea tavaraa mahdollisimman vähän esillä (paitsi lastenhuoneessa). Ajatuksena oli asunnon ostaessamme hankkia mattoja ja verhoja, mutta näin asunto näyttää mielestämme kivalta ja kodikkaaltakin. Vanhukset ovat kyllä ihmetelleet, milloin meille tulee ikkunoihin verhot ja jonnekin näkyviin heidän ostamansa ryijyt ja koriste-esineet. Pöytäliinoja emme käytä, vaikka äitini niitä edelleen mulle ostaa muutaman vuodessa.
millä estätte kaikumista??? ja musta pelkät sälekaihtimet ovat vaan niin rumat!!
En ole sitä mitenkään estänyt. Auttaakohan siihen, kun talo on tehty puusta? Olohuoneessa on kyllä 2 itse tekemääni ryijyä, samoin siskoni tekemä ryijy meidän makkarissa. Tai sitten meille on kaiun estoksi tarpeeksi huonekaluja (olkkarissa pari isoa upottavaa sohvaa)? En tiedä.
Toisaalta pelkät sälekaihtimet on rumat, mutta käytetään niitä tosi vähän. Ollaan vähän viherhörhöjä, meidän mielestä isot ikkunamme ovat kuin isoja luonnon taideteoksia. Jos naapurit haluaa kyylätä, niin kyllä jostain puun takaa sisälle näkee. Ehkäpä tähän tuli vaan totuttua?
Lapsilla on ainakin tilaa rakentaa junaratansa ja kaikki muut leikit ympäri taloa - onneksi osaavat jo itse siivota ne pois:)
siinä säilytetään rantasandaaleja (joita käytetään, kun mennään pihalle uimaan).
ja olohuoneen seinällä on pienoislentokoneita.
En tiedä, mitä tarkoitusta varten se lasipöytä on siihen aulaan (keittiön, olohuoneen ja portaiden välimaastoon) laitettu, mutta meillä on siinä tietokone.
Veljeni perheellä on tiskikone vessassa.
juuri samaista cd-tornia tai kahtakin meidän vessaan. Oikeastaan olen harkinnut kyseisten tornien sijoittamista mitä kummallisempiin paikkoihin ja tarkoituksiin. Sopivan pieni mennäkseen kaikkiin paikkoihin, joille ei ole muuten mitään järkevää käyttöä. Samoin WC-kaappeja tai lääkekaappeja ollaan harkittu seinäkaapeiksi paikkaan, jossa syvyyttä on vähän.
Ikean kapeaa hyllyä meillä on pätkä kodinhoitotilassa kellarissa. Lokeroja neljä, joissa kolmessa rottinkikorit ja niissä miehen sukkia, kalsareita ja peflettejä. Vapaassa lokerossa käyttöä odottavia shampoo- ja suihkugeelipulloja yms.
Toinen ei ehkä niin tavallinen sisustusratkaisu on että keittiössä ei ole lainkaan ruokapöytää, ei edes pientä saarekkeen kulmaa/reunaa syömistä varten. Talo nyt kuitenkin on perinteinen rintamamiestalo. Ruokailuryhmä kyllä löytyy viereistä huoneesta.
Kellariin menevän portaikon seinässä on ns. kuiva-aine ruokahyllykkö eli kapeat hyllyt säilykepurkeille ja pastalle yms. hyvin säilyvälle ruokatavaralle.
Huonekorkeutta oli 4 metriä joten saatiin se hyvin hyödynnettyä. Yläkaapeissa säilytettiin niitä tosi harvoin tarvittavia juttuja, juhla- astioita, fondue- pataa, joulujuttuja... Lapsen pyörä oli yhdessä kodissa ripustettuna isoon koukkuun eteisen seinälle, ainoa paikka johon se mahtui.
Takaeteisessä on sitten iso arkkupakastin ja jää-viileäkaappi. Mahtuu paremmin näin, ja nää oli valmiina. Jos keittiön pikkujääkaappipakastin joskus hajoaa säästän rahaa ja ostan sinne ison jääkaapin ja pakastinkaapin ja vien nuo vanhat takaeteisestä pois.
hylly olikin tosi hyva idea, saattais jopa mahtua meidan kylppariin..kiitos..
ja tiskikone ollut keskellä keittiötä kohta vuoden... kyllä se vielä joskus paikalleen löytää.
Kiitos :)
Ajattelin sen jotenkin niin, että makuuhuone = " rauhallinen huone", jossa on aina hiljaista ja sinne voi kuka tahansa perheenjäsen mennä lepäämään. Siellä on oma tunnelmansa.
Työhuoneessa on lapsen ja aikuisen työhommia sekaisin. Lapsi on totutettu siihen, että työhuoneessa annetaan toiselle työrauha.
Jos lapsi haluaa olla rauhassa, hän voi mennä makkariin, tai leikkiä olohuoneessa tai puuhahuoneessa.
Myönnetään, että tämä meidän ratkaisu ei toimi, jos vanhemmat haluavat harrastaa öisin villiä seksiä omassa makuuhuoneessa :)