Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa neuvolakäynti!

Vierailija
27.05.2011 |

Kävin ekassa neuvolassa kolmatta odottaessani. Neuvolantäti alkoi luetella, mitä ei saa raskauden aikana syödä. Listassa oli tosi outoja juttuja, esim. aspartaamia ei lainkaan, hedelmiä hyvin rajoitetusti. Kuulemma ei saa syödä kerralla enempää kuin puolikkaan banaanin, ettei tule liikaa sokeria. Ja tuoremehu on kielletty.

Ihmettelin, että ovatpa suositukset muuttuneet aiemmista raskauksista. Siinä vaiheessa neuvolan täti myönsi, että ei ne viralliset suositukset ole muuttuneet, mutta kun hän on katsonut sellaisia dokumentteja, joissa on varoiteltu sokerin ja makeutusaineiden vaaroista.

Saako neuvolassa oikeasti jakaa tällaista tietoa? Ymmärrän ihan hyvin, että täti tarkoitti hyvää, mutta mutta...

Ihmettelin myös tätä sokerikammoa, koska olen hoikka ja edelliset raskaudet ovat menneet ongelmitta. En syö muuten makeaa, ei kai yksi banaani päivässä voi terveyttäni tuhota? Ja siinä tapauksessa varmaan pitäisi kieltää myös muut nopeat hiilihydraatit kuten peruna?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, että pitäisi juottaa rasvatonta ja sitten lisätä ruokaan rasvaa. Miksei se voi sitä rasvaa saada siitä maidostakin???

Mut tosiaan, nyökyttelet vaan kun neuvoja tulee. Niin turhaa höösäämistä nykyään.

Vierailija
22/22 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo mehuja ja sanoin siitä neuvolassakin. Silti joka käynnillä päivitteli painoni nousseen liikaa ja intti että mehut pitää jättää pois. Entiselle syömishäiriöiselle tämä oli aika ikävää kun olin raskauden myötä ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen antanut itselleni luvan syödä hyvällä omatunnolla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla