Mistä mekko, jossa vyötärö vyötärön kokeudella?
Miksi melkein kaikissa mekoissa on vyötärölinja rinnan alla? Kaipaisin mekkoja, joissa olisi oikea vyöärö. Vartalo on tiimalasimallia,ja empirelinja pulskistaa... :-(
Kommentit (7)
minä melkein 40v nuori olen tähän asti kiertänyt perinteiset rouvien vaateliikkeet kaukaa, mutta nyt piti jo sellaiseen mennä. Niistä kun löytyy muutakin kuin sitä viimeistä muotia. Ostin saksalaisen mekon, joka oli sellaista vähän joustavaa kangasta, ja istui täydellisesti tällaisen vähän pulskan tiimalasin päälle. Leikkaus oli tehty niin, että helma leveni juuri mahan kohdalta sopivasti ja peitti makkarat. Kuitissa luki sitten "leninki 127e".
ihan pienimpiin ei tarvinnut mennä, niissä on pelottavan aktiivisia myyjiä ;-)
pikkutäti
näyttää saavan esim. täältä. Tämän merkkinen, vähän samannäköinen oli mekko, jonka ostin tänään: http://www.peterhahn.fi/ecshop/shop2/item.php?objectid[0]=109348&cartid…
pikkutäti
Ihmettelen aina, kun vaatekauppojen kauluspaidat ja mekot ei ikinä istu yhtään. En ole joidenkin mittareiden mukaan edes tiimalasi vaan hoikahko suoravartaloinen, mutta sen verran kurveja silti löytyy, että kaikki paidat ja mekot joko kiristää rinnan ja lantion kohdalta tai on ihan yli-isoja vyötäröltä. Ostan sitten lähinnä trikoovaatteita, kun ne sopivat päälle, mutta välillä olisi kiva löytää muunkinlaisia paitoja ja mekkoja. Täytyypä vissiin vaihtaa vintage-tyyliin :)
Mulla on hieman samaa ongelmaa, mutta 40-, 50-, ja 70-luvun mekoissa sekä kasarireproissa on ylensä vyötärö kohillaan ja kaiken lisäksi yleensä mitoitus kohdallaan tiimalasikropalle. Toki noita vyötärömekkoja löytyy myös tavallisista vaatekaupoista tiettyjen mallistojen yhteyksistä. Yleisilmeestä tunnistaa yleensä lupaavat leikkaukset kun näkee, mistä tyyli on lainattu.
Tosin jos on tiimalasi, perusvaatekaupassa ei vielä hirveästi lohduta, vaikka vyötärö olisi oikealla kohdallaan, koska se on sitten senttitolkulla liian iso, mikä pulskistaa myös. :( Ainakin mä olen miettinyt, kenelle ihmeelle nuo vaatekaupat mitoittaa kun olen taulukon mukaan yleensä muuten kokoa 38, mutta vyötäröltä 34, enkä edes oel erityisen tiimalasi.