Paljastaisitko tunteesi tässä tilanteessa?
Mulla on vahvoja tunteita erääseen naiseen, jolle olen ainut ystävä. Hänellä on paha koulukiusaustausta ja hän oli ystävyytemme alussa kovin epävarma ja pelkäsi menettävänsä ystävyyteni. Olen varattu, minulla on avomies, jota rakastan. Nyt minulla on kuitenkin myös todella voimakkaita tunteita tähän naiseen. Minun on pakko ottaa häneen etäisyyttä, en kestä olla kahden tulen välissä. Paljastanko tuunteeni ja etäisyyden oton syyn vai alanko vaan viilettää älejä?
Kommentit (7)
Mutta jos ystäväsi on nimenomaan pelännyt menettävänsä sun ystävyyden ja hänellä kenties on heikko itsetunto, niin kuulostaa aika julmalta vaan ottaa etäisyyttä ilman syytä.
Mutta jos ystäväsi on nimenomaan pelännyt menettävänsä sun ystävyyden ja hänellä kenties on heikko itsetunto, niin kuulostaa aika julmalta vaan ottaa etäisyyttä ilman syytä.
Ajattelin, että olisiko paras kertoa ja antaa hänen päättää tahtoko jatkaa ystävyyttä vielä, mutta todellakin vain ystävyyttä. Miehelle en asiasta tahdo puhua, on itsellenikin sen verran iso shokki.
niin ehkä se kestäisi sen, että kerrot suoraan tilanteen. Kerro, että sinäkään et odota tai halua mitään suhdetta vaan haluat pysytä miehesi kanssa. Ja varaudu siihen, että ystäväsi ottaa etäisyyttä sinuun.
tuntea näin naista kohtaan. En koskaan voinut kuvitella mulle käyvän näin, luulin toiseen rakastumisen aina johtuvat huonosta parisuhteesta.
Jos olisin ihastuksesi, toivoisin hirveästi, että kertoisit minulle. Itselläni on samanlaisia tunteita ystävääni kohtaan.
En missään nimessä suosittele välien viilentämistä, olettehan läheisiä (?) ystäviä. Se jos mikä olisi surullista :(
Tunteet on elämistä ja elämää varten, ei haudattaviksi. Kerro niistä rohkeasti.
mielestäni parasta olisi kertoa välien viilentämisen syy. "Emme voi tavata enää pitää yhteyttä samalla tavalla kuin ennen, sillä taidan olla ihastunut sinuun, ja tilanne vaivaa minua". Reilua on olla rehellinen ja kertoa. Tosi ystävä kertoisi totuuden.
Avopuolisoni vuoksi etäisyyttä otankin, rakastan häntä yli kaiken. En ymmärrä miten tilanne on voinut mennä tähän. len kuvitellut olevani hetero, nyt rakastunut naispuoliseen ystävään. Ystäväni seksuaalisesta suuntautumisesta minulla ei ole aavistustakaan ja hän tuskin tuntee minua kohtaan muuta kuin ystävyyttä.