Oletko naisellinen nainen? Miten se ilmenee?
Täällä oli eilen (?) ketju, jossa ap halusi tehdä itsestään naisellisen (joku voi sen nostaa, jos löytää). Jäin miettimään naisellisuutta ja mitä sillä tarkoitetaan. Pidätkö itseäsi naisellisena? Jos kyllä, niin miksi. Jos et, niin miksi et?
Kommentit (22)
esim. pitkä tukka, ruumiinrakenne, pitkät kynnet jne. Vaatetus: en pukeudu useinkaan esim. hameisiin, mutta en ole mikään farkku/lenkkarityttökään, eli kyllä vaatteeni ovat feminiinisiä kuitenkin. Tykkään meikata vaatimattomasti.
Ja ennen kaikkea asenne - minusta on hienoa että naiset ovat naisia, miehet miehiä eli perinteiset arvot ovat minulle tärkeitä.
Ulkoisesti malliltani olen kurvikas, mutta pitkä ja hoikka, pitkätukkainen, mutta pukeudun yleensä farkkulinjalla ja hameetkin on rentoja, korkkareita en käytä kuin juhlissa ja silloinkin max 5 cm korolla (silloinkin heilahtaa 180 cm kevyesti rikki)
Henkisesti vastustan kaikkia kaavamaisuuksia, mutta tykkään kyllä laittaa puutarhaa ( ;D), leipoa, askarrella lasten aknssa jne. Toisaalta hakkaan halkoja, leikkaan nurmikkoa, kokoan huokekalut, putsaan vesilukot, peruutan peräkärryn kanssa jne (jos nämä nyt jollkein ovat miehisiä juttuja).
Humorintajuni on hyvin äijä, rasvaisetkin jutut menee (crazy sitcom on kyllä parempi), mutta tilannetajuni on kohdallaan, luuulisin.
Meillä mies on kyllä varsinaisesti se remontti- ja tekniikkavastaava, kun on ikänsä sellaisia hommia tehnyt. Mutta normaalijärkinen ihminen selviytyy kyllä tarvittaessa kodin kaikista tehtävistä.
Ihan hyvin näissä nahoissa viihtyy.
mutta monessa en :) En jaksa nyt pohtia kauhean syvällisesti naisellisuuden syvintä olemusta, joten pistän vaan listaa.
Sellaisia juttuja minussa mitkä monista ovat naisellisia:
-pitkät hiukset
-hoikka tiimalasivartalo
-tykkään käyttää leveähelmaisia, polvipituisia hameita ja tyköistuvia yläosia sekä korkokenkiä/balleriinoja (tyylissäni on paljon 50-lukua). Kenkiä, käsilaukkuja ja koruja on muka liikaa ;)
-tykkään olla huoliteltu: siisti ja yhteensopiva asukokonaisuus, "meikkaamaton" meikki
-olen esteetikko, eli kiinnostunut esim. pukeutumisesta ja sisustuksesta, lisäksi tykkään laittaa ruokaa ja leipoa, tykkään kukista
-en kännää, enkä juuri kiroilekaan
-kävelen kauniisti, en lompposta kuin olisin navettapolulla liian isoissa saappaissa
Sellaisia juttuja minussa mitkä monista ovat epänaisellisia:
-en tarvitse miestä tulujen laittamiseen seinälle, lamppua vaihtamaan, polkupyörää huoltamaan jne.
-en pelaa ihmissuhdepelejä, teeskentele olevani loukkaantunut saadakseni miehelle huonon omantunnon tms. En pohidskele neuroottisesti päiväkausia jotain miehen sanomisia/tekemisiä ja niiden piilomerkityksiä
-en ole erityisen kiinnostunut lapsista noin yleisesti ottaen, enkä lemmikeistäkään
-kartan pastellivärejä, hörhelöitä, kukkakuoseja, mini- ja maxihameita
-en lue naistenlehtiä, katso romanttisia komedioita (yms. chick flickejä), lue naisille tarkoitettua kevyttä hömppäkirjallisuutta tai rakkausromaaneja tai kuuntele tyttöpoppia
-harrastan lintuja
-en kammoa hiiriä yms. jyrsijöitä, käärmeitä, ötököitä tms.
-en saa kiljumakohtauksia kun kuulen iloisia uutisia (oikeasti, en ole koskaan tajunnut kirkumista ja kiljumista mitä osa naisista harrastaa)
-tykkään action-leffoista, tietokonepeleistä, ampumisesta, legoilla rakentamisesta, puissa yms. kiipeilemisestä
Naisellista minussa on:
-tiimalasikroppa
-vaatteet, korkokengät, hiukset, meikki, pitkä ja lakatut kynnet, isohkot korut
-käytös yleensä: olen tunteellinen ja näytän tunteeni helposti, hymyilen paljon
-huolehtivainen asenne
Ei-niin-naisellista ehkä
-urheiluharrastukset (kuntosali ja maratoonit, treenaan todella raskaasti ja hiki roiskuu salillakin)
-auto ("rallimalli")
-tarvittaessa vedän äijien kanssa kännit ja puhun äijäjuttuja
-tykkään liikkua luonnossa ihan saappaat jalassa ja verkkareissa, nukkua vaikka laavussa
-tykkään saunoa ja uida bileissä, monet naiset jäävät mökkibileissäkin syrjään saunomisaktiviteeteista, mä olen täysillä mukana :-)
- Meikkaus ja hiustenhoito on jokapäiväistä. Ostan paljon ja usein kosmetiikkaa ja hiustuotteita. Minulla on pitkät hiukset.
- Hajuvesiä minulla on 5.
- Tykkään koruista
- Valitsen aina mieluummin kauniin kuin käytännöllisen esineen/vaatteen
- Pelkään hämähäkkejä, inhoan ötököitä
- Olen lempeä, huolehtivainen, tunteellinen, pidän lapsista, vatvon pikkuasioita, juoruan, itken silloin tällöin helposti.
- Rakastan shoppailua.
- Olen huono tekniikassa, en osaa porata ruuvia betoniseinään. Huonekalujen kokoaminen ei käy nopeasti.
- Hyvä kielissä
- Rakastan kukkia ja suklaata.
- En kiroile enkä ryyppää.
- Haluan että mies johtaa ja on voimakas. En tykkää naismaisista miehistä jotka tiskaavat essu päällä.
- Olen taloudellinen
Joitain maskuliinisia piirteitä:
- Pidän ampumisesta, sotaleffoista, vapaudesta, seikkailusta, poikamaisesta huumorista(ei liian roisia)
mutta naisellinen en ole, peitän itseni suuriin vaatteisiin, korkokenkiä en käytä, meikkini on määnläheistä jne.
En uskalla olla naisellinen, vaikka joskus haluaisinkin. Teini-iän traumoja varmaan :)
mutta naisellinen en ole, peitän itseni suuriin vaatteisiin, korkokenkiä en käytä, meikkini on määnläheistä jne.
En uskalla olla naisellinen, vaikka joskus haluaisinkin. Teini-iän traumoja varmaan :)
Mielenkiintoinen aihe.
mutta naisellinen en ole, peitän itseni suuriin vaatteisiin, korkokenkiä en käytä, meikkini on määnläheistä jne. En uskalla olla naisellinen, vaikka joskus haluaisinkin. Teini-iän traumoja varmaan :)
Mielenkiintoinen aihe.
tarkasti, mutta lyhykäiseyydessään voisin sanoa, että kun fyysinen kehitys alkoi, olin siitä erittäin iloinen, mutta sain kärsiä siitä erittäin paljon sekä poikien että tyttöjen taholta. Kiusaaminen oli erittäin raadollista, ja sen myötä rinnat ovatkin olleet jotain ehkä kamalinta, mitä minussa on... jne jne.
leuat loksahtaa, kun kuulevat minun käyneen intin ja harrastan mm. metsästystä ja kalastusta ja intohimoni on sotahistoria.
sillä pidän linjakkaista vaatteista jotka tuovat naisellisuuden esiin. Tykkään pitä huolta ulkonäöstäni ja meikata. Pidän naisellisista asioista kuten esteettisyydestä ja olen hyvin äidillinen. Nämä minusta ovat naisellisia asioita.
Maskuliiniset puolet:
Olen aina ollut poikatyttö.
Metsästän
Kalastan
Olen aika yllytyshullu ja tehnyt temppuja sarjaa Duudsonit ja Jackassit (yhtenä muistona pyöreä arpi kankussa kun leikittiin ilmakkohippaa poikien kanssa)
Olen suht roisi puheissani tutussa seurassa (ei mitään pervoa, mutta pärjään jutuissa miehillekin)
Vihaan juoruamista
Vihaan naisten kokoontumisajoja (kaikki likkojenlenkeistä synnytysvalmennukseen ovat ahdistavia)
Mieluummin tappaisin itseni kuin alkaisin käymään asuinalueemme juoruämmä/pullanmussutus/lapsienvertailu/mammakahvitus kokouksissa.
sitten ne naiselliset puolet:
Osaan vittuilla
meikkaan aina kun lähden ulos (couperosa iho, sen verran itsekunnioitusta etten ihan mörkönä lähde tuonne)
no käytän useimmiten mekkoja ja hameita (housut tuntuvat pahalta päällä pömppömahan takia ja näytän hoikemmalta sopivassa mekossa tai hameessa)
Mutta siinäpä nuo. =D
Minulla oli samaa.
Pukeuduin säkkeihin joilla peittelin muotojani. Harmittaa että nuoruus meni häveten muotoja, jotka nyt katsottuna ovat olleet hyvät! :(
Minusta suuri vaikutus oli vanhemmillani. Siskoni on naisellisia mutta he saivat äitini tuen kasvuun ja kehitykseen, kun olin 9- vuotias ja aloi muotoja tulemaan niin vanhempani erosivat. Molemmat kävivät terapiassa ja molemmilla oli mielialalääkitys. Minä kaipasin huomioo, en saanut sitä kotoa ja poikien mielenkiinto tuntui pahalta koska olo oli kotoa huono.
parikymppisenä tapasin mieheni, joka on ollut ihana tuki ja turva. Olen löytänyt naiseutta. Ihan vaan testaamalla ja uskomalla kehuja!
Kannattaa kaivaa lapsuus- ja nuoruusaikojen valokuvia, kehua itseään niissä ja koittaa nähdä itsensä paremmassa nykyhetkessä kuin nuorena teki.
Minusta naisellisuus ei ole kiinni hiusten pituudesta, itse olen ollut naisellisin varmaan lyhyissä hiuksissa, nyt hiukset puoleenselkään.
Verkkaritkaan ei saa naisellisuutta pois. Jossain kirjassa kerrottiin hyvin naisen kauneutta ja seksikkyyttä kun tämä oli tullut juoksulenkillä ja oli hikinen ja hengästynyt.. :)
Minusta naisellisuus on sisäinen juttu, miten kantaa vaatteensa.
Eikös geishojen kauneuteen kuulu sen ulkopuolisen kauneuden lisänä ihan pienet eleet?
on keinotekoinen ominaisuus, eikä mitään synnynnäistä. Se tarkoittaa ihmisille eri asioita, eikä mitään ominaisuuksia voida nähdä toisen sukupuolen yksinoikeutena. Naisellisuus on sosiaalisesti ja kulttuurisesti rakennettua.
Itse olen joissain asioissa "naisellinen" ja joissain en. Mutta kuten todettu, nämä ovat sosiaalisesti päätettyjä asioita...olen itse esimerkiksi avaruudelliselta hahmottamiskyvyltäni keskivertoa parempi, mutta miksi tämä ei olisi naisellinen ominaisuus?
on keinotekoinen ominaisuus, eikä mitään synnynnäistä. Se tarkoittaa ihmisille eri asioita, eikä mitään ominaisuuksia voida nähdä toisen sukupuolen yksinoikeutena. Naisellisuus on sosiaalisesti ja kulttuurisesti rakennettua.
Itse olen joissain asioissa "naisellinen" ja joissain en. Mutta kuten todettu, nämä ovat sosiaalisesti päätettyjä asioita...olen itse esimerkiksi avaruudelliselta hahmottamiskyvyltäni keskivertoa parempi, mutta miksi tämä ei olisi naisellinen ominaisuus?
Käännellä ja analysoida asioita. Mies ei sitä jaksa kovin pitkään, hän on suoraviivaisempi. Samalla tavalla hän on suoraan valmis seksiin, minä tarvitsen lämmittelyä ja henkistä kontaktia ennen sitä.
Mies ei koskaan mieti että tarkoittiko joku henkilö jotain vai esittikö vain. Hän ei analysoi tuntikausia eleitä ja äänenpainoja. Minä taas sorrun siihen. Mies sanoo mitä tarkoittaa. Minä taas vihjailen.
esim. pitkä tukka, ruumiinrakenne, pitkät kynnet jne. Vaatetus: en pukeudu useinkaan esim. hameisiin, mutta en ole mikään farkku/lenkkarityttökään, eli kyllä vaatteeni ovat feminiinisiä kuitenkin. Tykkään meikata vaatimattomasti. Ja ennen kaikkea asenne - minusta on hienoa että naiset ovat naisia, miehet miehiä eli perinteiset arvot ovat minulle tärkeitä.
tosi lyhyet hiukset ja lyhyet kynnet, meikkaan melko nudesti, ja pukeudun usein farkkuihin ja lenkkareihin, mutta olen silti hyvin naisellinen.
Naisellisuus tulee olemuksestani, tavasta liikkua ja ulkonäöstä; kasvojen piirteistä ja vartalon muodoista.
En siinä merkityksessä mitä naisellisuudella yleensä käsitetään. Naisellisuus tai miehisyys ei merkkaa mulle oikeastaan mitään, en välitä lokeroida ulkonäköä tai luonteenpiirteitä joko naisten tai miesten ominaisuuksiksi.