Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eteläsuomessa asuvat, miksi ette ole ottaneet rokotetta puutiaisaivokuumetta vastaan?

Vierailija
26.05.2011 |

te, jotka ette ole ottaneet.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläissäni nähnyt punkkia!

Vierailija
2/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläissäni nähnyt punkkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin asun Pirkanmaalla. Enkä juuri nyt jaksa kertakaikkiaan murehtia kaikenmaailman puutiaisia :(

Vierailija
4/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aivokuumetta ei esiinny kuin rannikoilla

Vierailija
5/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että olisin ihan hörhö ja panikoiva mamma jos menisin omalääkäriltä tai lastenlääkäriltä pyytämään sitä rokotetta. Aiemmin pyysin lapselle yhtä rokotusohjelmaan kuulumatonta rokotetta ja tuntui että lääkäri piti asiaa ihan turhana.

Vierailija
6/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aivokuumetta ei esiinny kuin rannikoilla

Vierailija
7/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellaisiai rokotteita annetaan? Tosin asun Pirkanmaalla. Enkä juuri nyt jaksa kertakaikkiaan murehtia kaikenmaailman puutiaisia :(

ja varata aika terkkarille.

En asu Etelä-Suomessa, mutta meidän mökillä on paljon punkkeja, ja tauti leviää koko ajan pohjoisemmaksi. Mä en voi ottaa rokotetta nyt, koska oon raskaana, mutta mies on ottanut ekan erän jo.

Vierailija
8/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut kyseistä rokotetta enkä tiedä ketään joka olisi.

Vierailija
10/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellaisiai rokotteita annetaan? Tosin asun Pirkanmaalla. Enkä juuri nyt jaksa kertakaikkiaan murehtia kaikenmaailman puutiaisia :(

ja varata aika terkkarille.

En asu Etelä-Suomessa, mutta meidän mökillä on paljon punkkeja, ja tauti leviää koko ajan pohjoisemmaksi. Mä en voi ottaa rokotetta nyt, koska oon raskaana, mutta mies on ottanut ekan erän jo.

Vierailija
11/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteilla ja tehdään päivittäin useita punkkitarkastuksia. En oikein ole rokotusohjelman ulkopuolisten rokotusten kannattaja. Borrelioosilta se ei kuitenkaan suojaa tietenkään, joten on mun mielestä vähän hätävarjelun liioittelua.

Vierailija
12/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotellaan suotta ihmisiä. Hyvin on kohta 40 vuotta pärjännyt ilman ja on tullut tetsattua pienestä pitäen Turun saariston mökillä kaislikoita ja metsiä. Koiralla on pari kertaa punkki ollut, muuten on punkittomia olleet myös koko perhe.

Koskaan mitään influenssa rokotteitakaan ottanut ja elossa vielä ollaan. Pelätä en aio jatkossakaan mitään lentsuja vaan elän täyttä elämää ja tässä hetkessä. Voipahan hyvillä mielin lähteä kun on tarkoitus eikä jää kaivelemaan.

Vierailija
13/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiintyy hyvin paikallisesti: esim, Hgin Isosaaressa on sitä kantava punkkikanta, mutta viereisessä saaressa taas ei. Lappeenrannan alueella on yhdessä kohtaa (Huhtiniemi?) todettu punkeilla tbe:tä, samoin Kotkan alueella.

Ahvenanmaalla ja Turun saaristossa sitä on eniten.

Borrelioosia sen sijaan kantaa Hgin punkeista joka kolmas!

Vierailija
14/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en liiku paikoissa joissa olisi runsaasti punkkeja. Olen 33 ja kerran on ollut punkki ja sekin Ahvenanmaalla.

Vierailija
15/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain prosentti punkeista kantaa virusta, ja silloinkaan jokaisesta kantajapunkin puremasta ei tuu tautia(Ahvenanmaalla vanhoilla ihmisillä on vasta-aineita veressä, joten he ovat saaneet tartunnan ilman tautia).

Jos vaikka joka kolmannesta puremasta saisi taudin, todennäköisyys olisi 1/100x1/3=joka 300. puremasta tulisi tauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä