Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häihin istumajärjestys vai ei?

Vierailija
26.05.2011 |

Kyseessä n. 70 vieraan häät

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli häät noin 50hlö ja pidin istumajärjestystä todella tärkeänä.

Vierailija
2/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa vieraiden elämää huomattavasti. Tosin se voi olla tehty pöytäkunnittain niin, että vieraat voi keskenään sopia sitten kuka kenenkin vieressä istuu. Näin vältetään se, että joku joutuu istumaan yksin vieraiden ihmisten kanssa, tai että parit ja perheet joutuu etsimaan hajapaikkoja kun eivät mahdu samaan pöytään.

Me teimme niin, että tervetulaismaljan tarjoilemisen jälkeen seremoniamestari antoi jokaiselle oman pöydän numeron ja näytti pöydän pöytäkartasta. Olimme suunnitelleet pöydät niin, että lapsiperheet olivat lähelle noutopöytää ja pariovia, jotte syöttötuolit ei vieneet tilaa muuten ahtaissa väleissä, ja että perheet pääsivät lasten kanssa huomaamattomasti pois juhlatilasta. Lapsiperheet saivat myös ruuan ensiksi tuon suunnittelun ansiosta, mikä näytti olleen ihan hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdoton kyllä istumajärjestykselle. Jos useampi pienempi pöytä niin ei tarvitse mielestäni olla tuolin tarkka, istumapöytä riittää. Jos taas vähän pöytiä, niin sitten ihan tuolilleen. Tai tietty jos istumapaikkoja on paljon enemmän kuin juhlijoita niin sitten ei tartte olla merkittyä järjestystä. Liian usein olen ollut juhlissa, joissa käy niin, että pöytiin jää hajapaikkoja tyyliin yksi tai kaksi. Sitten ne muutama viimeinen perhe menee istumaan kuka minnekin. Ei kivaa kenellekään ja erityisen onnetonta jos on lapsia. Isommatkin lapset on aika orpoja juhlissa vieraiden tai vaikka puolituttujen seurassa.

Vierailija
4/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten jo ehdotettu, tee se vain pöytäkunittain, jos et halua jäykistellä.

Vierailija
5/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman istumajärjestystä jää helposti hajapaikkoja sinne tänneja isommatperheet joutuvat erilleen istumaan.

Vierailija
6/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihin istuu lähiomaiset ja sit kaverit saa mennä miten haluaa. Sekkuja ehkä sekoittaisin kavereidenjoukkoon.

Vierailija
7/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sitä, että 5-henkinen perheemme joutuu kolmeen eri pöytään vain siksi, että löytyy vain hajapaikkoja. Niissä tilanteissa olen yleensä tehnyt niin, että olen suosiolla käynyt kiittämässä juhlittavaa lasten kanssa ja kertonut, että meillä taitaa olla aika lähteä kotiin. Jostain syystä "hajapaikkapöydissä" ei kukaan suostu vaihtamaan toiseen pöytään edes pyydettäessä, enkä voi laittaa 2v ja 4v vieraiden ihmisten kanssa istumaan.

Vierailija
8/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään yleensä jonnekin syrjemmälle, sillä esim. häissä lähimmät ystävät kansoittavat pöydät niin, ettei kaukaisemmalla sukulaisella tms. ole enää tilaa. Lähisukulaisille on yleensä oma pöytänsä varattuna, sinnekään en halua änkeytyä. Eikä ole kerta eikä kaksi kun olen jäänyt kokonaan ilman paikkaa, kun joku röyhkeämpi on ottanut tuolini, kun olen käynyt hakemassa ruokaa.

Vierailija
9/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitten missään tapauksessa sellaista järjestystä, että joka pöytään vain kaksi toisensa tuntevaa ihmistä. Olen ollut näissä tutustukaa "meidän sukuihin ja ystäviin"-häissä, ja niissä on poikkeuksetta ollut tylsää.

Sellainen järjestys, jossa tutuille ja toistensa seurassa viihtyville on varattu paikat samoista pöydistä on hyvä.

Vierailija
10/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraana paljon muakvampi mennä, kun paikka on määrätty, eikä tarvitse siitä lähteä "taistelemaan".

Vierailija
11/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni edes nimetyt paikat ei ole mitään jäykistelyä. Mutta toki nimetyt pöydätkin on parempi kuin ei plaseerausta ollenkaan.

Ja järjestyksen suunnittelun parissa kannattaa kyllä viettää aikaa. Eikä todellakaan mitään "nyt kaikki saa uusia ystäviä -järjestystä". Ei kukaan tule toisten häihin tutustumaan uusiin ihmisiin vaan tapaamaan yhteisiä ystäviä.

Vierailija
12/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sitä, että 5-henkinen perheemme joutuu kolmeen eri pöytään vain siksi, että löytyy vain hajapaikkoja. Niissä tilanteissa olen yleensä tehnyt niin, että olen suosiolla käynyt kiittämässä juhlittavaa lasten kanssa ja kertonut, että meillä taitaa olla aika lähteä kotiin. Jostain syystä "hajapaikkapöydissä" ei kukaan suostu vaihtamaan toiseen pöytään edes pyydettäessä, enkä voi laittaa 2v ja 4v vieraiden ihmisten kanssa istumaan.

juhlapaikalle jos kerran aina jää hajapaikkoja vitun mattimyöhäset.

Vierailija
13/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole järkevää laittaa vain osalle paikkoja, koska hämminkiä tulee sitten lopuille vieraille. Ja tiedoksi edelliselle vastaajalle, että lapsiperheissä usein kestää vessareissut, autolle siirtymiset yms., joten kirkosta juhlapaikalle tulo ei ole välttämättä yhtä nopeaa kuin muilla.

Vierailija
14/14 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerintä ikinä on panna sulhasen ja morsiamen ennestään toisiaan tuntemattomat sukulaiset sekaisin samoihin pöytiin muka tutustumisen merkeissä - EI TOIMI! Tunnelma on vaivautunut, eikä kenelläkään ehkä ole hauskaa. Minä ainakin menen häihin nimenomaan seurustelemaan oman sukuni ja ystävieni kanssa - koko homma on pilalla, jos pitää istua joidenkin uppo-outojen kanssa, joita ei ehkä näe enää koskaan!

Sen sijaan hyvin toisensa tunteva pikkuporukka, kuten teillä, osaa etsiä itsekin itselleen sopivan pöydän ja seurueen.

Yksi vaihtoehto on tehdä pöytäjärjestys vain osalle vieraita ts. nimetään paikat esim. vanhemmille ja isovanhemmille sekä sisaruksille, kummeille tai muille "kunniavieraille" ja loput voivat istuutua vapaasti minne haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi