Heinäsirkat viikonloppuna!
No, jos minä aloittaisin ensimmäisen heinäsirkka-pinon!
Tänne ei kuulu uutta, huomasin vaan että hajuaisti on herkistynyt ja mahassa karvat ovat tummentuneet (näin kävi myös ed. raskaudessa). Koko ajan on nälkä ja väsyttää niin tajuttomasti!
Saara rv 4+3
Kommentit (30)
Itsellä ei suuremmin oloja, rintojen pakotuskin jo hiukan hellittänyt, loppu raskaudesta tulee kyllä takaisin jo vanhat merkit paikkansa pitää, mutta siitä kärsitään sitten vasta :)
Parin viikon päästä alkaa muutto talkoot, kuin sopimuksesta saimme ilmoituksen että meidän asunto on myyty ja saimme löydettyä isomman asunnon välittömästi, joten pikkuisellekin tulee tilaa ja esikoinen saa oman huoneen :)
Tilasin jo neuvolan, 28.11 olisi sitten taas papereiden täyttelyä sun muuta. Synnytys jutuistakin aletaan varmaan pian jo vähän puhumaan kun jäi vähän traumoja esikoisen kohdalta. Sektio olisi paras vaihtoehto mutta hiukan vielä arveluttaa kuitenkin..
Oletteko te muut odottajat töissä? Itsellä on pätkätyö, joten voipi olla että työsopimusta ei jatketa enää kun kerron raskaudesta :( Se kun tehdään aina kuukausi kerrallaan, noh ei voi sitten mitään..
Pitäis yrittää syödä tälle päivälle jotain, kuitenki jo seitsemän aikoihin herätty.
Vähän jännittää että millainen raskaus tämä on kun esikoisen alku ja keski raskaus oli unelmallisen ihana, nyt kuitenkin joudun asumaan vessassa päivät ja muutenkin kaikki menee poskelleen.. Noh, ei kai saisi manata etukäteen :D
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
Terv.Jenni rv4+1, eli nyt olen siis toisella kuulla :D
Mä sen sijaan joudun juosta vessassa vähintään kerran yössä, yleensä kaksi kertaa. Ja päivisinkin varmaan puolen tunnin välein. Eli pissattaa ihan mukavasti!!!!
Mikä sirkat on näin saanut hiljentymään?
Mies kävi juuri kaupassa ja yllätti iloisesti tuomalla uuden Odotus-lehden, taidan siis lähteä tuonne sängylle makoilemaan ja lukemaan :D
Mitä kaikkea olette jo ehtinyt miettiä näinä huimina parina raskauspäivänä? Itse olen jo miettinyt kummeja, synnytystä, mahdollista nimeä.. Ja suurin pulma jo tässä vaiheessa on, että kysynkö sukupuolta vai en ultrassa, jos siis vain on sellainen lääkäri joka sen sanoisi.. Esikoisesta kysyin ja olin tiedosta mielissäni, ny tolen vähän kahden vaiheilla, mieskään ei kyllä haluaisi tietää.. Kärsimätön luonteeni vain voisi joutua koetukselle jos jätän kysymättä.. Esikoisesta sain tiedon lapulle, voisinhan nytkin sen niin tehdä ja katsoa myöhemmin jos siltä tuntuu.. (Eli siis heti kotona :D)
Kamalan vaikeata jo näin rv4+1 *hekottaa*
Tiedoksi siis että olen luonteeltani hirmuinen hössöttäjä ja miettijä ja suunnittelija. Rakastan vatvoa kaikkea varsinkin vauvoihin liittyvää, ja ennen häitä intohimoni oli vatvoa häitä niin paljon että muut meinasivat jo läkähtyä..
terv. Touho-Jenni
Väsyttää, paleltaa...aamulla oli hieman huono olo vähän aikaa. Vai kuvittelinkohan vaan? ;P
En ole vielä antanut itselleni lupaa miettiä tulevia vauvajuttuja, koska pelkään että onko siellä masussa mitään elämää. Ehkä sitten maanantain-tiistain jälkeen (jolloin testaan sen vahvan plussan, eiks niin!!? ;D) uskallan vähän suunnata ajatuksia tulevaan.
Sen verran olen kyllä miettinyt, että haluan ehdottomasti tietää kumpi on tulossa. Ihan pikkiriikkisen toivoisin poikaa, kun tyttö jo on, mutta ihan samahan se loppujen lopuksi on, oli kumpi tahansa. Mutta haluan siis tietää kumpi on tulossa jotta tiedän tuleeko vaatekaappiin vaaleanpunaista vai vaaleansinistä ;P Esikoisesta mulla oli kovasti tyttöfiilis ja vaikka ultrissa ei ikinä sukupuolta oikein saatu selville (no rv 15 lääkäri veikkasi tyttöä), niin olin ihan varma että tyttö se on, niin kuin olikin.
Juu ja olen minä tuota vaunuasiaakin vähän salaa miettinyt. Alan kallistua siihen suuntaan, että ei osteta tuplavaunuja vaan sisaristuinsysteemit, vaikka ikäeroa tulee vaan 1v 8kk. Alustavasti päädyin tähän siitä syystä, että me ei ihan hirveästi olla nytkään vaunuja käytetty, siis ei mitään pitkiä vaunulenkkejä ym. Ja esikoinen ei meinaa enää oikein viihtyä rattaissa etenkään pidempää aikaa, joten voisi nuo tuplat käydä aika pian hyödyttömiksi. Eli ajattelin jos pärjäiltäs yhdistelmät+sisaristuin+kantoliina- setillä.
Siis ihan hirveetä tämä palelu, iski tänään ihan yhtäkkiä. Voi olla että olen kipeäksikin tulossa. Esikoisesta oli kyllä myös palelua, mutta muistaakseni ei näin aikaisin.
Ja nyt lopetan, ettei tästä ihan romaania tule, ei kukaan jaksa lukea.
-" Myy" rv 4+1
Kävitkö esikoisestasi vain kaupungin tarjoamassa ultrassa? Vai lisäksi yksityisellä?
Minä kävin kaupungin tarjoamassa np-ultrassa ja sitten taisin käydä peräti 3 kertaa kurkkimassa yksityisessä ultrassa (juuh, olin hieman neuroottinen ja huolissani koko raskausajan :D :D ). Tällä kertaa YRITÄN hieman rajoittaa ;D Ajattelin että jos kävisin alkuraskauden ultrassa yksityisellä, kaupungin np-ultrassa ja sitten vielä 4D rakenneultrassa kurkkimassa sukupuolta. Siis alustava " suunnitelma" .
Niin ja Jenni, minnekäs puolelle kaupunkia muutatte? Pysyttekö vielä siellä lännessä?
suuntasin vaan kysymyksen Jennille, kun ollaan samasta kaupungista.
:P
Nyt poistun.
T:Palstahäirikkö
Itse myös hivenen toivon tyttöä kun poika jo on tuossa vipeltämässä, mutta oli kumpi tahansa niin aivan yhtä tervetullut ja rakas <3
Kävin siinä kaupungin tarjoamassa, mutta miksi muistaisin niitä olleen kaksi? Itse jouduin vielä yhteen ylimääräiseen kun ei löytynyt keuhkovaltimoa, mutta ei ollut vielä kerennyt kehittymään joten kaikki oli kuitenkin hyvin :)
Nyt tekisi hirmuisesti mieli mennä useammin katselemaan että mitä sinne masuun kuuluu, mutta kun se himskatti vie vain maksaa niin paljon..
Pysyttiin Länsi Tampereella, samalla kadullakin vielä :D
Me ei hankita myöskään tuplia, kun poika nytkään ei suostu juurikaan rattaissa olemaan ja vauvan syntymän tienoilla liki 3-vuotias, mutta sen laudan hankimme että pääsee joskus kyydillä kun haluaa. Liinaa myös ajattelin kokeilla, rintarepun koin ahdistavaksi esikoisesta ja voi olla että myöskään liina ei tule olemaan se minun juttu..
Mutta oikein paljon vielä tsemppiä maanantaiseen(?) testaukseen, otahan kunnon puna viivat sitten! :D
Mutta mukavaa lauantai iltaa kaikille!
Terv.Jenni
Jenni: Ainakin v. 2004 Tampereella sai enää yhden kunnallisen ultran. Voi olla, että se oli ennen 2, jotenkin näin muistelisin, mutta nykyään siis enää yksi (saa valita meneekö np-vai rakenneultraan).
Mulla kävi hyvä tuuri yksityisellä ultrissa kun kävin Gynekologikeskuksessa, niin itse joutui kahdella kerralla kustantamaan vain 38e. Olen kuullut, että monet joutuneet maksamaan 60-80 euroakin alkuraskauden ultrasta, se kun riippuu niin paljon lääkäristä :0 Se kolmas kerta maksoi sitten jotain 68e (rv 22 rakenneultra).
Meilläkin oli rintareppu, mutta eihän sellaisella vempeleellä pysty vauvaa kantamaan, ainakaan mun mielestä. Kantoliinan hokasin, kun tyttö oli 6kk (harmi kun en aiemmin) eikä sitä sitten kauaa voinut käyttää, kun ei enää viihtynyt siinä paikallaan. Mutta muuten siinä oli kyllä tosi hyvä kantaa.
Mulla on kuumeinen olo. Ja äsken oli tosi oksettava olo. Meni jo ohi.
Odotin esikoista 2002-2003 ja tuolloin muistelen olleen 2 ultraa, vai että yksi kerta poistunut! Hmpf! :/ Täytyypi siis käydä yksityisellä, eihän mulle tuo yksi kerta riitä alkuunkaan! :D
Onpas outoa, äsken meinasi oikeasti heittää heikon olon, liki joudun halaamaan vessanpönttöä, yök! Esikoisesta ei ollut juuri mitään oireita ja nyt aivan järkyttävä..
Kiireinen päivä ollut, ei oo tarvinnut koneelle edes yrittää. Käytiin päivällä tsekkaamassa uudistunut Jumbo, ihan kivalta vaikutti, tosin jengiä oli niin paljon ettei siellä kauan viittiny olla. Minusta on paljon kivempi shoppailla jos on rauhallista ja jopa sopii jotain kattelee ilman että tönitään joka puolelta.
En ole kerinnyt oikeestaan edes ajattelemaan/pohtimaan tätä raskautta tänään, tosin kyllä se mielessä on ollut. Saunassa kävin ja meinasin siiderin ottaa ihan vanhasta tottumuksesta, onneksi sitten tajusin et enhän mä saa ottaa. Tupakan poltonkin olen lopettanut, heti siihen plussaukseen se loppu. Sen verran eilen ajattelin että miten mä kerron töissä...no se on sen ajan murhe sitten.
Jotain muutakin piti vielä, dämn tätä muistia
nellariina *väsyneenä*
.. piti tulla oikein erikseen onnittelemaan tupakan polton lopettamisesta. Minä se vain jatkan :( tosin vähentänyt olen aivan kuten esikoisestakin ja jossain vaiheessa sain kokonaan lopetettuakin mutta ratkesin uudestaan, enkä kyllä nytkään voi taata että kokonaan lopetan, yritän kyllä tosissani!
että mäkin poltan vähän :( ennen meni jotain 5 tupakkaa päivässä, mutta nyt ehkä 3 ja lopetan kyllä kokonaan. Esikoisen odotuksessa tyhmänä poltin jonnekin rv 7 asti, mutta siinä vaiheessa onneksi tupakan hajukin jo teki niin pahaa, että ei olisi pystynyt enää polttamaan. Eli oli helppo lopettaa. Ja nytkin tulee huono olo jos polttaa. Tyhmänä vaan menin aloittamaan uudestaan muutama kuukausi sitten. Päätinkin, että KUN (toivottavasti!) alkuviikolla testaan sen vahvemman plussan, niin sitten lopetan kertalaakista kokonaan. Kyllä tulee kamalan huono omatunto aina kun polttaa :( Tyhmäähän tämä on, ihan hävettää, mutta se lopettaminen ei ole aina niin helppoa.
Heippa!
Mä testasin jo viime viikon sunnuntaina. Koko viikon on ollut tosi epäuskoinen olo ja mielialat on vaihdellut. Ainakaan vielä ei ole tätiä kuulunut, ja olen itse asiassa testannut myös keskiviikkona ja perjantaina ja viivat ovat vain tummuneet...
Mun la olis normaalioletuksen (28 päivän kierto) mukaan 30.6. eli nyt olis 5+1. Mun kierto on kuitenkin noin 31 päivää, joten la olis 3.7. ja viikkoja nyt 4+5. Tähän uskon paremmin. Lisäksi mulla menee varmaan tälläkin kertaa kaksi viikkoa yli, joten heinäsirkka olen taatusti! Mitkä olikaan teidän lasketut ajat noiden kiekkojen mukaan? (Oulun kiekko, Helistin, Vauvan tms). Mä testasin ton oman tällä:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54
tosiaan ensin sillä 28 päivällä ja sitten tarkalla omalla kierrolla.
Meillä oli alkusyksystä kemiallinen raskaus, joten en iloitse enkä suunnittele vielä mitään. Esikoisesta aloin oksentaa viikolla seitsemän. Nyt nautin tästä hyvästä olosta ja yritän saada paljon aikaan. Mulla on tällä hetkellä oireina palelu, pissahätä parin tunnin välein sekä välillä vihlova tissikipu.
Mä oon 25, mies 26, tyttö 2vee ja Keski-Suomessa asutaan.
Tulit mieleeni kun kävin vessassa ja näin Unistepp testini: Eli tilasin netistä Unistep testin ja näytti paljon selvempää plussaa kuin Acon25, tuo Unistepkin on " 25" , eli siis yhtä tarkka kuin Acon25. Tein siis kumpaisenkin testin vielä tänä aamuna ja Acon näytti todella haaleaa viivaa ja Unistep todella selkeitä punaisia viivoja. Noita Unisteppejä sai muistaakseni verkkoapteekista tilattua. Itse suosittelen. Olen muutenki kyllästynyt noihin Aconeihin, enkä taida olla ainoa..
Terv.Jenni rv4+1 La7.7.2006 näillä näkymin
Tulenpas tännekin kertomaan ilouutisia! Heinäsirkkojen määrä vain lisääntyy! Täällä on juuri tehty plussatesti! Viikkoja kuukautisten mukaan 4+0, kierron mukaan ehkä 4+2, la. joko 7.7. tai 9.7. Uskalsin vasta nyt rekisteröityä, kun alkusyksyllä koin alkuraskauden keskenmenon (viikolla 4+5), ja nyt toivon vain, että kaikki menis hyvin loppuun asti...
Yritystä on ollut kesän alusta, vauvakuume on ollut jo vuosia! On tämä vaan ihanaa! Onnea muillekin vasta plussanneille!
Eilen plussasin ja en oikein tajua tätä vielä. Olemme yrittäneet 1v9kk ajan toista lasta, toukokuussa koimme keskenmenon rv7+0 (alkoi vuotamaan jo rv5). Pelottaa kauheesti jos tämäkin menee kesken. Olemme niin tätä lasta toivoneet. Esikoisemme on jo reippaasti yli 4vuotias.
Eilen siis vasta plussasin, minulla on lyhyt kierto ja rv tulee siten viissin vaan 3+3 tänään=/ Hyvä että tajusin testata, nimittäin minulla on leikkaus tulossa ja sen takia on ensi viikolla käynti sairaalassa niin on hyvä tietää sanoa sielä asiasta niin voi pistää leikkaussuunnitelmat uusiksi. Pitää kyllä jostain kumman syystä testata vielä uudestaan ensi viikolla, että varmasti vielä näkyy ;) ja haluan myös vähän parempaan testiin sen viivan jos siten haluaa säilyttää testin muistona.
Pakko kysyä onko muut malttamattomia? Siis suunnittelee jo kovasti odotus ja vauvaaikaa? Mä olen jo hypistellyt vauvanvaatteita, selannut esikoisen neuvolakorttia, vauvakuvia, mun äitiyskorttia ja eilen oli äitiysvaatemuotinäytös miehelle:D
Oireita mulla ei vielä ole muuta kun muutaman kerran sattunu rintoihin tosi kovaa. Lisäksi tämä jännitys herätti mut ihmeen aikaisin aamulla, piti heti tulee selaa vauvajuttuja;) Mies on iloinen muttei uskalla vielä riemusta pomppia, pelkää keskenmenoa niin kovasti. Onhan se totta että mitä tahansa voi vielä tapahtua.
Kukaan liittynyt tuohon yahoon postituslistalle? Minä liityin jo, mutta ei ole vielä valvoja käynnyt hyväksymässä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille:) t.Annine ja pikkuruiset viikot 3+3
ps.milloin testasitte plussaa? kp/rv
Itsellä oli kp 30/28-36 eli testaus hetkellä rv 3+5 :)
Kuulostaa niin tutulta tuo hössötys, ihan kuin itse olisin kirjoittanut :D
Myös minä haluan testata vielä predigtorilla, että saan tästäkin raskaudesta muistoksi testin :) Esikoinen on nyt 2,3-vuotias ja tätä pikku kakkosta odoteltiin puolisen vuotta.
Jotain muutakin piti sinulle sanoa, mutta en nyt muista :d Mutta onnea vielä rutkasti kuitenkin <3
Terv.Jenni ja pikkuinen rv4+2 la näillä näkymin siis 7.7.2006
Eilen olin tosi väsynyt, en jaksanut ees tänne kirjoitella. Tyttö nukku huonosti, valvo yöllä 3h ja sitten inahti tunnin välein. Eilinen päivä meni kuin krapulassa. Tuli syötyä epäterveellisesti suklaata, pizzaa, hampurilaisia ym. Meinasin jopa pizzan kyytipoikana ottaa yhden oluen, mut luovuin siitä. Kyllä mä esikoisen aikana saatoin yhden oluen silloin tällöin juoda, mutta todella harvoin about kerran kahdessa kuukaudessa.
Jotenkin mä en tämän raskauden aikana ole vielä hirveesti hössöttänyt, toisaalta en ole esikoiselta kerennyt. Oppi vasta kävelemään ja kiipeämään ja koko ajan saa sen perässä juosta.
Joko olette neuvolaan ilmoittaneet? En oo vielä kerennyt. Oottelen kunnon plussaa. JOku kyseli milloin testasitte. Mä testasin 4+0 29/29-35 ja sain haalean plussan.
sassa 4+5 (vauvalaskurin mukaan)
Voi olla kyllä että mius tulee loppujen lopuksi kesäkuinen. Kun esikoinen syntyi 3viikkoa etuajassa ja minä ja kaikki sisarukseni ollaan synnytti ennen laskettua aikaa.
Mutta siis, lähes vuoden toivomisen jälkeen ensimmäinen clomifen kierto toi meille plussan.
Esikoisen 1v synttäreitä juhlittiin juuri ja olikin sitten juhlittavaa enemmänkin. Minä olen 22v ja mies 21v. Keski-Suomessa asustellaan.
Alustava laskettua aika on siis 7.8 ja nyt menossa rv 4+1 plussan tein rv3+6 Oireita on ollut jo viikon ajan hillitön palelu. Ja taitaa jo pahoinvointiakin pikkuisen tulla...
Ja tällähetkellä olen niin onnellinen tästä pienestä ihmeestämme että nautin kaikista oireista mitä minulla on.
Ensi viikolla on tarkoitus soittaa neuvolaan ja varailla aikaa sinne.
Mukava päästä tutustumaan muihin heinämammoihin.
t: marenda rv 4+1
tosi hauskaa...kohta sekin taas alkaa kun saa ravaa öisin monta kertaa vessassa.
nyt ei oo vielä kertaakaan tarvinnu.
jaa a saas nähdä millä viikoilla tässä mennään...jos lekurin arviot viimeviikolta pitäs paikkansa niin nyt oltas jossain 3-4viikolla ehkä...inhottavaa odottaa vielä sinne 10.päivään asti.
no nyt pitää mennä syömään taas joku leipä kun yököttää niin kauheesti
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?