Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla nyt kaikki välttämätön vaaville?

Vierailija
26.05.2011 |

Turvakaukalo ja aurinkosuoja autoiluun

Peti, puolenkymmentä lakanaa, muutama erikokoinen ja erilainen peitto, patjansuojia

Kärryt ja hyttysverkko, sama hyttysverkko käy varmasti kaukalonkin kanssa

Kylpypalju, vaipanvaihtoalusta, muutama pyyhe ja vauvanpesuainetta

Kestovaippoja on parikymmentä. Riittääköhän nuo? Ja on kertakäyttövaippapakettikin.

Paitoja/bodeja on muutama. hommaan sitten lisää, kun totean, että millaisia on kivoin käyttää kestojen kanssa. Sama juttu potkareissa. Pari ulkopukua on ja paljon myssyjä, sukkia ja tumppuja.

Ja sitten on pari tuttia, muutama pullo, vanupuikkoja, perus-, hydrokortison- ja sinkkivoidetta... Ja lelujakin jo. Ja sitten on pelastusliivit ja kuulosuojaimet jo veneilyä varten hommattuna.

Olen miettinyt rintapumpun, rintarepun ja itkuhälyttimen hankintaa, mutta en vielä ole hankkinut. Esikoisen (joka on jo murrosikäinen) kanssa ei ollut mitään niistä eikä oikeastaan tarvettakaan silloin.

Mitenhän hyttysaika menee pikkuvauvan kanssa... Voiko siihen varautua vielä jotenkin? Kun mökillä on sääskiä sisälläkin.

Sitä yrittää mennä niin, että kaikkea ihanaa, tarpeellista ja söpöä olisi, muttei turhaa ja ylimääräistä roinaa kertyisi kaappeihin hirveästi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilla siis, mutta jos nukkuu pinniksessä, niin hankkisin sellaisen ja vaunukopan voisin ottaa mukaan, meillä esikoinen nukkui mökillä siinä ja hyttysverhot kanssa (jos olette paljon mökillä, miten olisi jotkut "parvekevaunut" tms.).Meille noille lapsille hyttyset tekivät kutiavia pistoksia vasta yli vuoden ikäisinä.

Veneessä pidin lapsia sylissä, HUOM! ap kyllä kirjoitti jo alussa pelastusliiveistä, mutta miksei voisi laittaa LIIVIT PÄÄLLÄ turvakaukaloon ja tietysti vyöt auki.

Mökillä on hyvä olla puhdistuspyyhkeitä tai jos ei niitä halua käyttää, niin perusrasvaa ja nenäliinoja pikkukakkojen/puklun siivoamiseen.

Mökillä on ihan mukavaa vauvan kanssa, rauhallista ja muutenkin mökillä ollaan rennommin, niin vaatteissa kuin muutenkin.

Vauvat on pidettävä varjossa, sitä vaunukoppaa voi käyttää siellä viltilläkin tai sit vaan hakea varjopaikkaa.

Kantoreppu tai liina on loistava etenkin tuolla mökillä.

Vierailija
2/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korvike ei maksa kuin puolisen euroa purkki eikä ole pahitteeksi olla varalla. Jos ei tule käyttöä niin hyvä, sitten voi käyttää puolivuotiaana perunamuusiin ja puuroon kun alkaa niitä syödä."

Se, että ei hanki korviketta varastoon on tuskin kenellekään rahakysymys. Kyse siis ennemminkin siitä, että ei tule itselle "kiusausta" käyttää sitä liian kevein perustein, jos siis on ajatellut täysimettää. Jos taas joutuu lääkekuurille, jonka aikana ei voi imettää, on yleensä käyty lääkärissä/apteekissa ja samalla reissulla voi ostaa korvikkeen.

Ja jos korvike jää käyttämättä niin itse en antaisi sitä puolivuotiaallekaan muusin seassa, ehkä aikuisten lettutaikinaan voisin laittaa. Alle vuoden ikäisen -kertaluontoinenkin-lehmänmaitoaltistus lisää diabetesriskiä suomalaisen tautiperimän kanssa yhdessä.

Toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen pistorasiaan laitettava hyttyskarkotin.

Siihen vaihetaan liuska 12h välein...

toimii tosi hyvin

Vierailija
4/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä muutenkan niitä käyttäisi missään

Vierailija
5/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen pistorasiaan laitettava hyttyskarkotin. Siihen vaihetaan liuska 12h välein... toimii tosi hyvin

Niitä on sellaisia myrkkyjä sisältäviä, että niitä ei saa käyttää edes jos on kotieläimiä saati nyt vauvoja.

Vierailija
6/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsoja ehdottanutta. Olivat TOSI tärkeitä.

Vierailija
7/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harsoja..

Vierailija
8/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuotekaupasta olen joskus ostanut sellaista sitruunakarkotetta, joka muistaakseni käy pienimmillekin. Käsittelee sillä vaikka sen verkon jos ei uskalla iholle laittaa.

Puhdistuspyyhkeet on ihan must juttu, varsinkin mökkioloissa! Muutenkin niillä saa putsattua yhtä sun toista kätevästi jos ei pesulle heti ehdi. Niinkuin vaikkapa puklut korvien takaa...

Ja harsoja ei voi koskaan olla liikaa!!

Vierailija
9/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myös korviketta jemmaan :)

Vierailija
10/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaunuihin on kätevä olla myös sadesuoja.

Meillä oli suureksi avuksi rintapumppu koska vauva ei saanu kunnon otetta, ja oppi sairaalassa pullolle (oli 3vk), käsikäyttönen oli mulla.

meillä mökki pohjosessa joss hyttysiä paljon, ei juurikaan voinu varautuu mitenkää.

Vierailija
11/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on noitten lisäksi aurinkolasit (kesävauva), aurinkorasva (vaikkei nyt auringossa oliskaan, niin kasvoille ihan hyvä ainakin laittaa), sitteri ja liivinsuojuksia.

Vierailija
12/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on noitten lisäksi aurinkolasit (kesävauva), aurinkorasva (vaikkei nyt auringossa oliskaan, niin kasvoille ihan hyvä ainakin laittaa), sitteri ja liivinsuojuksia.

Vierailija
13/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hydrocortisonia tarvitaan? Bacibact ja Bepanthen voisi olla hyviä valikoimissa myös.

Vierailija
14/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanut, koska jotenkin epäilyttää mitä siitä imeytyy. Mutta varjossa toki olen pitänyt, ja vaatteilla hyvin suojattuna.

Vierailija
15/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset pysyy pienellä vauvalla? Ja sadesuoja pitänee hommata myös. Hydrokortison oli esikoiselle tarpeen ja jos ei uusi vauva kaipaa, niin omat kädet ainakin. Hyttysenpuremia ja vaippaihottumaa varten olen hommannut.

Vierailija
16/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin yksilöllisiä juttuja. Jos toiveenasi on täysimettää vauvaa -ja sehän on jo toinen lapsesi- en itse ostaisi korviketta varastoon.(Ellen sitten asuisi ihan korvessa) En siis itse ostanut ja olen tosi tyytyväinen, että sitä ei ollut kotona kun alussa imetys vähän takkuili. Kynnys antaa lisämaitoa hermostuksen puuskassa yöllä tms on silloin paljon pienempi kuin jos se on harkittu päätös liiallisen painonlaskun seurauksena. Mutta siis päätös on tietenkin sinun.

Rintapumpun ostaisin vaikka käytettynä, voihan sen myöhemmin myydä edelleen pois jos ei tule käytettyä. Tiehyttukoksen uhatessa tai jos joudut yllättäen erilleen vauvasta sairauden takia tms. se on kiva olla valmiina kotona.

Kantoliinoista ja KANTOrepuista: yrittäisin lainata/ostaa käytettynä rengasliinan tai kantopussin(esim Hotsling), jossa siis ihan pikkuvauvaa helpoin kantaa, jos ei osaa sitoa liinaa. Missään nimessä en itse panisi rahaa epäergonomiseen Baby Börn RINTAreppuun, siinä on lyhyt käyttöaikakin.

Leppoisaa loppuodotusta sinulle!

Vierailija
17/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pulloihinkin sai maidon ihan niin, että tyrkkäs nännin pullon sisään ja vähän koski tissiin... Mutta imetys on varmaan viimeinen asia, josta stressiä otan, korvikettakin kun kuitenkin saa joka kaupasta.

Kantoapua kaipaisin ehkä veneessä. En tiedä, että miten aletaan mennä mökille, onko vauva sylissä, tarvitaanko reppua/liinaa vai onko turvakaukalossa vai miten.

Vierailija
18/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan uppoaisi kuin kivi pohjaan sen kanssa!

ja pulloihinkin sai maidon ihan niin, että tyrkkäs nännin pullon sisään ja vähän koski tissiin... Mutta imetys on varmaan viimeinen asia, josta stressiä otan, korvikettakin kun kuitenkin saa joka kaupasta.

Kantoapua kaipaisin ehkä veneessä. En tiedä, että miten aletaan mennä mökille, onko vauva sylissä, tarvitaanko reppua/liinaa vai onko turvakaukalossa vai miten.

Vierailija
19/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei jo valmiiksi tiedä niitä tarvitsevansa. ITse arvelin tarvitsevani, sillä maito nousee minulla tosi hitaasti. Silti pärjättiin sairaalan jälkeen ihan omilla maidoilla, enkä sitten pumppuakaan tarvinnut tokan lapsen kohdalla lainkaan. Enkä tuttipullojakaan.

Kestoissa on semmoinen juttu, ettei niistäkään tiedä mitä tykkää käyttää ja mikä sopii millekin vauvalle. Esikoisen kestot ei käyneet toiselle vauvalle lainkaan. Ei vain malli ollut hyvä. Toivottavasti noi sun käy!

Bodeja tykkäisin että saisi olla ehkä ainakin neljä, jos onkin sitten hirveän pulautteleva vauva. Muttei ehkä niitä pienimpiä, vaan 62 kokoa vois olla enemmän. Liian ison voi hätätapauksessa ihan hyvin kääriä päälle, liian pientä ei.

KYllä sä noilla jo ehdottomasti pärjäät, itelle vaan sit suklaata ja siteitä ja joku kirja tai dvd imetyksen lomaan katsottavaksi. :) Kantoliina saattaa olla hyvä, mutta sekin riippuu siitä miten itkuinen vauva on.

Vierailija
20/34 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastusliivit! Ja jos matkustaa autossa, niin myös turvakaukalon... Muuten veneen kaatuessa, jos vauvasi on liinassa tai repussa, sillä on aika huonot oltavat:/ Onko kyseessä soutu/muu avovene?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän