Minkä verran teillä on 2.luokkalaiset yksin päivän päätteeksi kotona?
eli siis kännykän varassa koulun jälkeen kun vielä itse olette töissä?
Kommentit (34)
ja jos yhtään seuraa lehtiä ja ylipäätään aihepiirin ympärillä vellovaa uutisointia yms niin ei tod ole "normielämää" se että ihmiset, asuntolainalliset pk-seudulla asuvat, ihmiset kasvattavat lapsiaan useita vuosia kotona.
joten älä tule minulle puputtamaan että "tuo on ihan normia ja mikä saavutus tuo nyt on" tms.
Ei ehkä saavutus enkä varsinkaan mitään glooriaa sillä hae, mutta itsepähän aloititte tuon paskan jauhamisen siitä kuinka "läpinäkyvää" kaikki talouspuoleen vetoaminen on tai kuinka muut kuin sinä itse ei ole tehnyt minkäänlaisia "uhrauksia" tai lapsen parasta ajatellen päätöksiä.
Se on liian paksua paskaa jopa av-ämmiltä!!!
-13/16/23-
Jotta voi anoa os.hoitovapaata, tulee olla 6kk saman työnantajan palveluksessa, ei suinkaan 10kk
Kuule, ihan peruselämää olet elänyt.
Sitäpaitsi tuossa näkyy juuri se tyypillinen kotiäidin moka, että kun tekee lapset ilman vakituista työsuhdetta, sitten löhöää kotona jouten kuusi vuotta, ei saa kunnon töitä, eikä ole enää rahaakaan, niin kas, kukas siitä sitten kärsiikään?
Kuule, ihan peruselämää olet elänyt.
Sitäpaitsi tuossa näkyy juuri se tyypillinen kotiäidin moka, että kun tekee lapset ilman vakituista työsuhdetta, sitten löhöää kotona jouten kuusi vuotta, ei saa kunnon töitä, eikä ole enää rahaakaan, niin kas, kukas siitä sitten kärsiikään?
kaupan kassana ole ihan kunon työtä? Sinäkin tarvitset noita ammattilaisia, vaikka kuinka yrität leuhka ämmä muiden yläpuolella olla.
minun ei olisi pakko antaa lapsen olla kotona yksinään ikinä, mutta harva se päivä käyn iltapäivällä asioilla niin että lapsi on kotona yksinään tai kaverin kanssa tunnin tai pari. Eipä tuosta ole mitään ongelmaa aiheutunut. Miksi tokaluokkalainen ei pärjäisi kotona paria tuntia?
Mielestäni viittasin aihealueen uutisointiin ym täsäs yht.kunnassa.
Se nyt vaan on yleisin tapa toimia että lapsi viedään hoitoon viim 1-1½v iässä ja enenevissä määrin heti silloin kun vauva on sen 9-10kk.
Ja kyllä, törmään näihin "tapauksiin" lähes viikottain työni puolesta.
Jotenkin arvasin tuon kommenttisi tuosta "kotona makoilusta", sitähän se sinun arvojesi mukaan olikin, mutta minun ja sydämeni ja mieheni arvot sanoivat ja sanovat muuta.
Lyön pääni pantiksi, että jos olisin kertonut lasteni aloittaneet 2v iässä päivähoidon niin olisit siitäkin arvostellut:D
Noooh, eipä sinulle kannata enää paukkuja uhrata, olet todella pienimielinen, tietämätön ja suvaitsematon ihminen, sääli lapsiasi.
ps. lapsia ei tehdä, niitä saadaan ja pps. jossakin vaiheessa se perhe on perustettava paitsi jos ei halua olla 45v pienten lasten äiti josta siitäkin taatusti löytöisit haukuttavaa...
-13/16/23-
kaikille 2-luokkalaisille.
Ja aina on osittainen hoitovapaa, sitä voi molemmat vanhemmat ottaa yhtä aikaakin.
jo teini, mutta sillon ku oli tokaluokalla, oli yksin 0-4 tuntia, riippuen mun työvuorosta. Olin yh ja silloin ei tokaluokkalaisille ees ollu mitään ip-vaihtoehtoja. Hyvin meni!
Kotona ja kavereitten kanssa heiluvat sitten 2-5 tuntia iltapäivisin.
Kun lyhentää oman päivän kuusituntiseksi, ei juuri tule yksinoloa.
itse tuun noin 2-3h päästä,jos mahdollista teen iltapäivisin kotoa käsin töitä aina silloin tällöin.
eivät enää keväällä ahlunneet jatkaa ip-kerhossa.
Teen 6 h työpäivää 9-15. Olen kokenut nuo aamut vähintään yhtä tärkeiksi olla läsnä kuin sen tunnin enemmän iltapäivällä.
Meillä molemmat koululaiset ovat halunneet lopettaa iltapäiväkerhon jo 1.luokan keväällä ja tykkäävät olla kotona. Minä en niinkään tykkää, kun väistämättä tietää sotkua.
Suosittelen osittaista hoitovapaata kaikille joille se onnistuu. Meillä mies on paljon matkoilla ja siitäkin syystä lyhennetty työaika on osoittautunut kullanarvoiseksi jo kuopuksen hoitopäivien suhteenkin.