Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeästi kaivataan neuvoa

Vierailija
25.05.2011 |

Meidän tilanne on seuraava;

Viime marraskuussa otimme todella lyhyellä varotusajalla meille koiran, joka tullessaan oli 4 kuukautta.

Miehelleni sanoin jo heti, että koiraa tulee kouluttaa kunnolla ja sen kanssa tulee olla tiukkana, koska kyseessä kovapäinen ja fiksu rotu.

Korasta tuli miehelleni sylivauva, jota piti raahata joka paikkaan mukana ja sitä piti lelliä. Mistään koulutuksesta mies ei käytännössä ollut valmis keskustelemaankaan. Ihan peruskoulutukseen liittyvät jututkin mies ignoorasi ja hukkaan meni kaikki mun yritykset.

Aikaisemmin koira oli työpäivien ajan teljettynä yhteen huoneeseen, koska hänellä ilmeni noin puoli vuotiaana taipumusta tuhota kaikki tielle osuva. Nyt 7 kuukautta myöhemmin koira pisti palasiksi yhden työpäivän aikana käytännössä koko asunnon, koska oli saanut oven tuhottua ja pääsi vapaana liikkumaan ympäri asuntoa.

Minulta loppui koiran kanssa kärsivällisyys kokonaan, joten vein sen saman tien hoitoon siksi aikaa, että ehdimme päättää mitä koiran suhteen teemme.

Ensin mieheni olikin kanssani samaa mieltä, että koirasta täytyy luopua, kun meillä ei ole tarpeeksi aikaa olla sen kanssa kotona. Kuitenkin pari päivää asiaa mietittyään hän tulikin toisiin aatoksiin ja haluaakin pitää koiran. Tällä kertaa hän kuulemma on ymmärtänyt että koira ei "kouluttaudu" siinä vaan sivussa, vaan vaatii paljon panostusta. Mieheni pyysi minua vielä harkitsemaan koiran takaisin ottamista.

Muutaman päivän asiaa kaikilta kannoilta pohdittuani, totesin etten pysty enää luottamaan koiraan ( enkä myöskään mieheeni koiran koulutuksen suhteen ) enkä halua sitä enää kotiimme.

Siitä huolimatta mieheni päätti, että koira palaa takaisin.

Meille syntyy muutaman kuukauden päästä vauva, enkä juuri nyt jaksaisi yhtään ylimääräistä stressiä (töissä kun siltä ei voi välttyä) ja koira on jo aiheuttanut paljon tuhoa ja surua meillä ollessaan.

Koirasta ja miehestäni on tullut niin läheisiä, että koira jopa näykkii minua kun joudun sitä komentamaan!

Meillä on aiheesta riidelty nyt jo viikon verran ja luulen ettei tilanne tästä tule helpottamaan.

Olenko siis itsekäs kun haluan luopua koirasta enkä suostu luottamaan siihen, että mies saa koiran koulutettua?

Vai pitäisikö minun vaan niellä kaikki paska ja antaa miehen vielä yrittää koiran kanssa?

Miten tästä oikein pystyisi jatkamaan eteenpäin?

Tiedän, että jos mies olisi joutunut minun takiani luopumaan koirasta, hän olisi minulle TODELLA katkera.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huolehdit syntymättömän perheenjäsenen turvallisuudesta.

Vierailija
2/5 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä kouluttaisi. Nyt kun otatte kunnon otteen koulutuksen suhteen, niin koirasta sukeutuu nopeasti tottelevainen yksilö, joka puolustaa myös uutta perheenjäsentä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkaisuudesta ja omistushalusta on otettava huomioon et koira voi tappaa vauvan tahalteen tai vahingossa jos ja kun mies huomioi vauvaa.Otatteko riskin????

Paras eläinsuojelullinen teko on hoitaa oma lemmikki hyvin ja luopua silloin kun ei pysty.

Vierailija
4/5 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseksi miehesi on sen kouluttanut :(.

Mulla oli hoidossa yhden kesän hyvin koulutettu koira. Se totteli mua. Olisi varmaan mennyt vielä paremmin, jos mut olisi koulutettu toimimaan hyvin koulutetun koiran kanssa :).

Mä olisin lellinyt sen piloille, mutta ei ryökäle ottanut tarjoamiani herkkupaloja, pelkästään jos laitoin ne ruoka-aikaan sen omaan ruokakuppiin. Turha oli pyytää sohvallekaan rapsutettavaksi. Ei, ei. Ja lapset saattai pihalla vahingossa jotain tehdä sille, ei mitään pahaa, mutta esim. pienet vetää hännästä. Niin oli ihan muina miehinä.

Vierailija
5/5 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lisäksi tuntuu kauhean pahalta se, että koko miehen perhe on nyt päättänyt ottaa kantaa perheemme asioihin ja minua on painostettu ottamaan koira takaisin.

Tiedän, että koira luultavasti oppisikin käyttäytymään paremmin lyhyessäkin ajassa, jos siihen kunnolla panostaisi. Mutta luottamus siihen, että mies olisi tällä kertaa valmis panostamaan on täysi nolla.

Teemme molemmat tosi pitkää päivää töissä ja miehellä on vielä lisäksi harrastus, joka vie aikaa iltaisin.

Lisäksi kovasti mietityttää kuinka koira tulee reagoimaan vauvaan, kun nyttenkin on niin mustasukkainen, että tulee väliin heti kun halailemme tai muuten vain olemme lähekkäin. :(