Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "hipit" ovat usein siivelläeläjiä?

Vierailija
25.05.2011 |

Olemme mieheni kanssa tutustuneet äskettäin pariskuntaan, joka vaikuttaa mukavalta. He ovat ns. viherpiipertäjiä = kommuunissa asuvia kasvissyöjiä, jotka vastustavat lentomatkustamista, yksityisautoilua ym. ym.

Siinä ei ole mitään ongelmaa, vaikka minä ja mieheni emme näitä arvoja täysin jaakaan. Nyt on vaan alkanut ärsyttää, kun tämä hippipariskunta olisi jatkuvasti tulossa meille syömään, käyttämään pyykinpesukonetta/kuivausrumpua (heillä ei ole), lainaamaan autoa jne.

Kävimme äskettäin heillä ensimmäistä kertaa (pyynnöstä rakentamassa heidän huonekaluja, veimme omat työkalutkin) emmekä saaneet edes kahvikupillista.

Pitäisikö lopettaa tuttavuus heti alkuunsa, kun rassaa tällainen vastavuoroisuuden puute ja ylipäänsä se, että iskevät "mukavuuksiin" kiinni kuin sika limppuun, vaikka ovat muka niiiiin tiedostavia ihmisiä?

Pariskunta on muuten kiva ja viihdymme yhdessä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
2/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen tunnen auttavaisia ja toiset huomioon otavia "hippejä". Ystäväni lainaa autoa välillä mutta imuroi sen aina ja tankkaa täyteen ja korjaa koko perheen polkupyörät vastineeksi. Kaikesta omasta annetaan, ystäville lainataan ja vieraitakin autetan. Kuulun itsekin näihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ainakin samantyylistä kokemusta ihme "hipeistä".. Jotenkin kummallista, et pidetään itseä ylempänä muita, koska eletään muka "ekologisesti", tosiasiassa häikäilemättä käytetään toisia ihmisiä hyväksi. Ja toisten ihmisten varoja. Itse elin parisuhteessa nuorenpana "taiteilijan" kanssa. Minä tein pitkää päivää töissä, jotta sain vuokran maksettua ja ruuan pöytään, mies makas sohvalla kalsareissa, ja mikä ärsyttävintä, sen mielestä se oli ihan okei, muistan vielä kuinka se selitti et "häntä pitää ymmärtää kun hän on taiteilija", vaati jossain vaiheessa mua jättämään työni, koska tienaan liikaa ja hän ei saa sossusta rahaa. jätin miehen. en edes ymmärrä mitä koskaan näin siinä ihmisessä. muuta kun pummin.

Vierailija
4/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni puhdasverisenä hippinä, mutta elätän kyllä ihan itse itseni ja perheeni. Käytä edes jotain muuta sanaa, tai tutustu OIKEAAN hippi-ideologiaan ennenkuin...

Ja mulla on kyllä ihan pesukone, auto ja kaikki, vaikka ekotietoinen olenkin.

Vierailija
5/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mitä ne tarkoittavat?

Vierailija
6/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee yleisnimitys työssäkäymättömälle, pilveä polttavalle loiselle.

Jos huomaat että "uudet ystävät" käyttävät sinua hyväkseen, niin lopeta ihmeessä heidän paapominen! Älä lainaa autoa/pesukonetta! Jos he kerran vastustavat yksityisautoilua, niin tue heidän kantaansa olemalla lainaamatta autoasi heille :) yleensä loiset pyrkivät olemaan "kivoja" ettei saadut mukavuudet vain lopu.

Vierailija
7/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käy tuttavaperheessä pesemässä pyykit ja autoilemassa. :D Voi sanoa kirkasotsaisesti, ettei omista autoa tai pyykinpesukonetta...

Vierailija
8/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus ja mukavuudenhalu! On helpompi sanoa että vastustaa ym juttuja kuin että on vain laiska menemään vaikkapa töihin ja hommaamaan itselleen kaikki välttämättömät pyykinpesukoneet yms.

Mukava on käyttää omat rahat muuhun ja loisia sitten toisten kustannuksella

Vierailija
9/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten autoa ja pyykkikonetta. Ihan samahan se olis samalla ostaa omat. Jatka ystävyyttä, mutta älä lainaa enää autoa ja sellaisia kapineita, jotka kuluttavat teidän rahoja.

Vierailija
10/10 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä viherpiipertäjä miehen kanssa. Mutta hippikin voi olla aikaansa seuraava. Meillä syödään mieluusti lähiluomua ja auto on pienipäästöinen ja haluan kierrättää ja koluan roskalavoja yms. Mutta me haluamme tulla toimeen. Teemme molemmat työtä, jonka ekologisesti hyväksymme ja ja tienaamme hyvin. Meillä on maalämpö ja aurinkopaneelit ja oma kasvihuone. Hippi voi olla, mutta siivestämistä ei tarvitse tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi